54 van de 68
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 oktober 2011 12:32 PM
  [ # 796 ]

Ik heb uiteindelijk de gevlochten massakabel van accu naar bak weer vervangen door een originele massakabelboom, die ook vertakkingen heeft van bak naar chassis en van minpool naar massaplaat en accubak. Sindsdien geen problemen meer gehad met het beestje, ook geen uitvallende of haperende radio meer bij het inschakelen van meerdere grotere stroomverbruikers. Opgelost! Very Happy

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 29 oktober 2011 04:32 AM
  [ # 797 ]

Jochem,heb dit setje gevonden mocht je belangstelling hebben in een autm.regensensor,ook in combi met lichtsensor mogelijk en iets duurder:
http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/RS001 groeten,Regino.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 november 2011 07:30 PM
  [ # 798 ]

Ga ik onthouden, dank!

De startproblemen zijn nog steeds verleden tijd, dus tijd voor weer wat leuks! Naar aanleiding van dit topic op het Xantiaclub forum heb ik eerder deze week op de sloop een automatisch dimmende binnenspiegel uit een C5 gehaald.

Links van de spiegel staat de voet van een standaard Xantia-spiegel. De diameter van de Xantia-kop (en die van de ZX-/XM-spiegel die ik in de auto heb zitten) is gelijk aan die van de C5-spiegel (16mm), alleen de bevestiging op de ruit is anders dan bij mijn t1, vandaar dat ik de C5-spiegel op de Xantia-/ZX-/XM-voet heb moeten knutselen. Daarbij heb ik in principe dezelfde methode aangehouden als Grijze Activa op pagina 2 van bovengenoemd topic.

 

De voedings- en massadraad van de spiegel gaat via de kop door de voet heen, en dan via het dak naar de bedrading van de verlichting in de rechter zonneklep. En het oog wil ook wat, dus heb ik de zichtbare bedrading netjes afgewerkt met wat krimpkous. Wie geen verlichting in de zonnekleppen heeft kan ook de bedrading van het leeslampje aan de bijrijderszijde gebruiken. En dan even testen of het werkt, even een vinger voor de voorste sensor:

 

En de spiegel dimt netjes en soepel naar de dimstand. Van buiten zie je het stukje bedrading amper:

Ik vind het er heel netjes uitzien, ik ben dan ook benieuwd naar hoe het mij in de praktijk gaat bevallen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 november 2011 07:42 PM
  [ # 799 ]

Mooie update weer Jochem! Cool

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 12 november 2011 07:49 PM
  [ # 800 ]

En zo wordt hij luxer en luxer. Mooi man!

 

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 12 november 2011 10:58 PM
  [ # 801 ]

Leuke upgrade hoor! Smile

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 13 november 2011 02:18 PM
  [ # 802 ]

Heel mooi

Groetjes Harry

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 27 november 2011 01:08 AM
  [ # 803 ]

En de spiegel bevalt me heel erg goed, het werkt echt fijn!

Vandaag heb ik het standaard luchtfilter van de Xantia vervangen voor een K&N vervangingsfilter; links de originele, rechts het vervangingsfilter.

Zo’n filter is wasbaar, dus je hoeft nooit meer een nieuwe te kopen. Daarnaast zou het filter voor een licht verbeterde luchttoevoer moeten zorgen, waardoor de motor ietsje soepeler zou moeten gaan lopen en ietsje minder zou moeten gaan verbruiken. Of dat zo is weet ik nog niet, hij zit er pas sinds vanmiddag in. We zullen zien.

Daarnaast was het de laatste tijd opnieuw vaak lastig om de motor te starten met warme motor, bijvoorbeeld na het boodschappen doen of na het tanken. Hij had dan vaak de neiging om niet aan te slaan, tenzij ik een beetje gas bij gaf. En als ik te snel het gas losliet dan sloeg hij wel eens af. Dat alles deed me vermoeden dat de stationairregelklep (ik heb Bosch injectie, dus geen stappenmotor aan het gasklephuis) wat minder aan het worden was.

Dus vanmiddag heb ik die uitgewisseld met een ruilexemplaar van de sloop. En na wat warme proefstarts lijkt het erop dat het probleem verholpen is. Al met al weer een vruchtbaar middagje knutselen Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 november 2011 01:46 AM
  [ # 804 ]

En hoe bevalt de automatisch dimmende binnenspiegel ?

Ik heb een tijdje terug in een leen C4-Picasso gereden, vond het maar irritant dat de binnenspiegel opeens donker werd als er een auto achter je reed. Of zou het gewoon een kwestie van wennen zijn?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 november 2011 10:06 AM
  [ # 805 ]

Ik vind het heerlijk rijden in elk geval, zeker een blijvertje. Voor de één zal het wennen zijn, een ander wil nooit meer anders. Ik hoor duidelijk bij die laatste categorie.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 december 2011 02:57 PM
  [ # 806 ]

Ik heb vandeweek een carterpan van een BX GTi 16V binnengekregen, compleet met olietemperatuursensor. Het BX-blok is ook een XU-blok, maar bij de BX is de carterpan van een opvulring voorzien. De pakking tussen opvulring en carter is identiek aan de pakking tussen motorblok en carter bij mijn Xantia, dus de pasvorm op het blok zal geen probleem vormen.

Een paar vraagjes hierover:
- moet ik de opvulring ook monteren? Ik heb de bijbehorende bouten er namelijk niet bij.
- zou het smallere deel van het carter (links op de 3e en 4e foto, zit aan bakzijde?) problemen opleveren bij mijn blok/oliepomp?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 december 2011 03:18 PM
  [ # 807 ]

Denk in ieder geval aan de lengte van de peilstok om juiste waarde van de carterinhoud te kunnen meten.

Misschien zit er een dwarsbalk onder het motorblok in de weg om die vulring/plaat te verklaren?

knuffel

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 december 2011 03:45 PM
  [ # 808 ]

Wellicht, geen flauw idee. Ik zal sowieso één dezer dagen eens m’n huidige carter opmeten en vergelijken met deze.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007

- C1 1.0 collection
Gepost: 12 december 2011 08:20 PM
  [ # 809 ]

De opvulring lijkt mij een zgn verstevigingsframe, dit dient om stevigheid in het onderblok te brengen, wellicht dat dit bij jouw eigen blok al erin zit. dan hoef je deze niet te monteren.
verder zou ik de carters naast elkaar leggen en dan even vergelijken, als de diepte en vorm identiek zijn , kan je hem toch zo monteren?

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 december 2011 12:48 AM
  [ # 810 ]

Ik zou ook kijken of de 2 dwarse verstevigingen links, wel kunnen, kunnen de drijfstangen/krukas dit niet raken?

2 weken terug ben ik bezig geweest met de carterpan van een 93er XM-TCT, en daar zou deze carterpan echt niet passen. Dat is ook een alu pan (airco), maar dan zonder die 2 dwarstukjes, bij deze XM zou het de drijfstangen/krukas raken.

Profiel  
 
 
54 van de 68
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook