2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Raoel’s BX - rode 1.9 TZI -Chic (sloop)  - 2CV
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 januari 2009 05:13 PM
  [ # 16 ]
raoel schreef:

Poekoek/McDean: bedankt voor het aanbod, wordt erg gewaardeerd! Smile Ik houd het in gedachten.

Eerlijk gezegd hoop ik nog wat bx-liefhebbers te vinden binnen 50km omtrek want ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met klussen.. dus ik wil graag meekijken/meehelpen en leren Very Happy

geen probleem Wink als je tzt een BX hebt en je hebt hulp nodig geef dan maar een gil. Ik ben dagelijks in Enschede Wink  (bijna)

En Borculo is ook nog geen wereld afstand Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 januari 2009 05:21 PM
  [ # 17 ]
oudelut schreef:

Zou mij volledig geruststellen Rolling Eyes (NOT)?!

Het was een gescheurde koelslang, die pas ging lekken nadat de motor eenmaal warm was (o.i.d.), daardoor verloor die zoveel koelvloeistof.

Iets in die geest stond er toen in de advertentie, maar precies weet ik het niet meer.

@ Raoel, vraag de verkoper anders wat het precies was?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 januari 2009 05:38 PM
  [ # 18 ]

En anders staat mijn Chic nog altijd te koop voor een lullige €300,- Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:55 PM
  [ # 19 ]

Erg verwarrend allemaal.. waarom wijzigt de verkoper gewoon niet alles in 1 mep?

Wel goed dat het probleem van koppakking is opgelost.. Zal je maar gebeuren zeg.. Confused

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 492

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 10 januari 2009 08:56 PM
  [ # 20 ]

Ik ben vandaag langs geweest.. en ik heb ‘m gekocht Smile

Autofan: sorry ik zie je bericht nu pas, anders had ik je zeker gevraagd!

Timo1990, jij bent zeker “de andere bx-fan” die langs is geweest? Daar
had hij het over.

De verkoper was erg vriendelijk en compleet, ik heb een stukje
rondgereden. Opvallend:
- erg stroeve koppeling (ik denk kabel?)
- inderdaad geen roest te vinden! kleine bobbeltjes op een paar
plekken, maar als je erop drukt is het stevig
- er kraakt een hoop, deuren enzo, WD-40 Smile
- de achter-draag-armen, ik heb nog niet genoeg bx’en gezien om het te
kunnen bevestigen, maar als zowel “de andere bx-fan” als de garage het
zeggen komen die zeker op het lijstje. Ze kraken en kreunen ook, is
dat normaal?
- sjonge wat rijdt zo’n BX lekker Smile

Ik heb wat rondgereden, kijken wat ‘t gevoel zei, leek verder allemaal
prima. De snelweg was te ver weg, maar op 80-90 lag ie heel lekker op
de weg. Dus ik zeg “kom we gaan naar ‘t postkantoor”. Blijkt de
verkoper toch heel erg eerlijk: als je gas te snel loslaat in de 5
valt hij uit de versnelling. Dat had ik zelf niet opgemerkt. Het is
niet hinderlijk, het is alleen bij de 5, en het wordt niet langzaam
erger, dus ik denk dat dit gewoon een leuk eigenzinnig trekje is?? Als het de koppelingsplaten waren zou het toch bij elke versnelling gebeuren?

De BX is dus mooi en heel in Enschede aangekomen (dat kost wel een dag), hij staat mooi naast mijn AX en de 2CV van m’n vriendin Smile

Om even alles in een kader te plaatsen ga ik volgende post wat over mezelf vertellen Smile

2CV 1985

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 januari 2009 09:23 PM
  [ # 21 ]

Hallo Raoel,

Als je wilt wil ik ook nog wel een keer langs komen om een oog op je nieuwe aangeschafte Bx te komen werpen (altijd leuk en gezellig) (of dat je een keer in borculo komt dan kijken we gelijk samen even naar de probleempjes)

Ik zal is proberen andwoordt te geven op je probleempjes
- stroeve koppeling = ... moeilijk te zeggenn, mogelijk scharnierpunt van het pedaal dat gesmeerd moet worden de kabel kan niet zo veel stroevigheid in zitten.
- het gekraak = gekraak Laughing maar persoonlijk raad ik geen WD-40 aan. Dat werk een tijdje wel goed maar je kan het beter invetten.
- draagarmen = is op zoals ik lees, dan is normaal dat ze piepen en kreunen
- het uit de 5 schieten = een gek probleem, het is niet de koppeling, persoonlijk zou ik een bak probleem zeggen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

En uiteraard geef ik je graag gelijk….. Bx`en rijden heerlijk!

Profiel  

raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 10 januari 2009 09:58 PM
  [ # 22 ]

McDean: cool, nou al antwoord Smile Dat ritje naar Borculo gaat er komen hoor Wink

Over mezelf: ik ben dus 31 jaar, ik woon samen met vriendin Heidi. Zij had een eend met heel veel kleuren geschilderd, ik een fiets en zo kwamen we elkaar tegen op de straat (niemand raakte gewond).

Door haar is het autovirus een beetje ontwaakt, ik maak foto’s van mooie exemplaren en ik rij nu sinds een jaar een AX. Die heeft nu trouwens, net als de eend, heel veel kleuren. Het is een leuke auto, rijdt lekker pittig, maar zit niet zo lekker (vind ik).

Na heel lang nadenken besloot ik dat ik graag een BX wilde hebben, prachtige auto, weinig gewaardeerd dus lekker dwars Smile En wat mij betreft al lang een klassieker! En dan maar sparen he..

Qua sleutelervaring: zo goed als niets, ik heb eens hulp gehad met vervangen van remblokjes, maar dan leer je wel meteen iets van “wat doet een monteur eigenlijk”. Ik ben wel technisch met computers enzo, en ik heb interesse, dus volgens mij kan ik heel veel leren Smile Wat het op dit moment nog tegenhoudt is een goeie plek. Liefst verwarmd natuurlijk Smile Voor een flatje op de stoep is niet echt ontspannen, alles moet meteen af je kan niks laten staan, en als ik gereedschap vergeet moet ik telkens 3 verdiepingen omhoog Smile

Zo, dat is het begin.

2CV 1985

Profiel  

Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 10 januari 2009 10:14 PM
  [ # 23 ]
raoel schreef:

Zo, dat is het begin.

Dat is meestal het halve werk..  Cool

Gefeliciteerd met je aankoop!!

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 januari 2009 10:23 PM
  [ # 24 ]

Gefeliciteerd met je Chic! Leuke uitvoering, doet alle electronica het? Stijgt en daalt-ie goed? Ook onder de auto gekeken naar het ophangpunt van de achterste demper? Da’s namelijk een bekende BX-plek.
Wat de koppeling en het uit de 5 schieten kan ik je niets vertellen, daar heb ik geen ervaringen mee.
Krakende achterdraagarmen kan worden veroorzaakt door versleten ADAL’s (Achterste DraagArmLagers). Ook een typische BX-kwaal. Zet je auto maar eens in de hoogste stand, stap uit en kijk of de achterwielen niet erg scheef staan: /—-\ Staan ze erg scheef (een klein beetje is niet erg, maar niet teveel dus) dan wordt het tijd om je ADAL’s te vervangen.
Knakkende deurscharnieren is typisch BX, dat hoort zo. Een knak halverwege en een knak bij helemaal open. Wellicht dat een beetje siliconenspray helpt, hielp wel bij m’n Xantia.

Mocht je eens wat willen sleutelen aan de motor, het onderstel, het exterieur, het interieur of wat dan ook van je BX dan is de Haynes een erg handig hulpmiddel. Dit is een Engels doe-het-zelf-sleutelboek, een soort Vraagbaak, maar dan beter Wink Wel in het Engels dus, maar voor mij als beginnende sleutelaar is-ie van grote waarde geweest!
En het grootste voordeel daarvan is: hij is gratis te downloaden als PDF! Klik hier voor de Haynes!

Heel veel plezier van je Chic, ik heb er zelf ook eentje (nog wel), en die heeft me wat minder plezier gegeven helaas Razz Maar persoonlijk vind ik de BX een enorm leuke auto!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 10 januari 2009 10:45 PM
  [ # 25 ]

Gefeliciteerd met de aanschaf van je BX! Vandaag had ik geen kijkje kunnen nemen, dus het is niet erg dat je het bericht nu pas zag.

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 509

Gepost: 10 januari 2009 11:07 PM
  [ # 26 ]
Archi schreef:
raoel schreef:

Zo, dat is het begin.

Dat is meestal het halve werk..  Cool

Gefeliciteerd met je aankoop!!

‘’

Half werk is een goed begin,proficiat!

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 11 januari 2009 12:00 AM
  [ # 27 ]

netjes gefeliciteerd met je aanwinst,
ff over die versnelling dat zal hoogst waarschijnlijk een synchroonmes zijn die versleten is en daarvoor moet die bak uit elkaar om dat te reparen. ik heb zelf ook zo’n probleem gehad met en hier niet te noemen automerk.
je kunt er mee blijven rijden maar het zal wel erger worden tot net zo lang dat ie niet meer blijft zitten.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 januari 2009 12:24 PM
  [ # 28 ]

Borculo is goed te doen, en ik heb een schuurtje tot me beschikking dus als het slecht weer is zouden we daar zo kunnen sleutelen.

Maar met lekker weer, is buiten ook altijd fijn Cool

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 januari 2009 01:17 PM
  [ # 29 ]
raoel schreef:

De verkoper was erg vriendelijk en compleet, ik heb een stukje
rondgereden. Opvallend:
- erg stroeve koppeling (ik denk kabel?)
- inderdaad geen roest te vinden! kleine bobbeltjes op een paar
plekken, maar als je erop drukt is het stevig
- er kraakt een hoop, deuren enzo, WD-40 Smile
- de achter-draag-armen, ik heb nog niet genoeg bx’en gezien om het te
kunnen bevestigen, maar als zowel “de andere bx-fan” als de garage het
zeggen komen die zeker op het lijstje. Ze kraken en kreunen ook, is
dat normaal?
- sjonge wat rijdt zo’n BX lekker Smile

Ik heb wat rondgereden, kijken wat ‘t gevoel zei, leek verder allemaal
prima. De snelweg was te ver weg, maar op 80-90 lag ie heel lekker op
de weg. Dus ik zeg “kom we gaan naar ‘t postkantoor”. Blijkt de
verkoper toch heel erg eerlijk: als je gas te snel loslaat in de 5
valt hij uit de versnelling. Dat had ik zelf niet opgemerkt. Het is
niet hinderlijk, het is alleen bij de 5, en het wordt niet langzaam
erger, dus ik denk dat dit gewoon een leuk eigenzinnig trekje is?? Als het de koppelingsplaten waren zou het toch bij elke versnelling gebeuren

@ stroeve koppeling: stroef als in zwaar—-> drukgroep op zijn eind.

Over de 5e versnelling: Wat Stan al zegt, dat klinkt als een versleten synchromesh. De 5e versnelling van een BE3 versnellingsbak (die jij dus hebt) kan je met de bak nog in de auto vervangen. Maar dit is wel iets voor de gevorderde klusser.

En gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 11 januari 2009 02:21 PM
  [ # 30 ]

Ik heb een vraagbaak, die is in het Nederlands lekker makkelijk, maar ik probeer ook nog een Haynes te pakken te krijgen, ik zag in de 2e hands boekwinkel al eentje voor BX’en tot ‘89, dus die werkt niet voor mij Smile

Ik heb zitten kijken naar een koppelingsset, want dat schijn je het beste in 1x allemaal te vervangen.. ik las ergens dat die dingen 300-800 zijn, maar ik haalde weer wat rustig adem na kijken op hbase, maar ik zie er 2 die op mijn auto van toepassing lijken te zijn, de AK3686 en de AK3863. Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben?

En aangezien ik alleen maar beschik over een “kinder-krik” en dat ik met die krik echt niet onder mijn 950-kilo-zware-apparaat ga liggen: ik heb wel eens van die metalen poten gezien die je onder je auto kunt zetten nadat je hem opgekrikt hebt. Weet iemand hoe die heten? Dan ga ik daar eens naar zoeken.

Ohja koppeling gaat stroef als in “je moet echt kracht zetten”. Ik zet niet graag kracht op koppelingen Smile Ik zou zeggen dat als het kabeltje wat vet/olie nodig heeft, dat hij na het intrappen ook langzaam weer terug zou gaan, maar dat is niet zo. Dus, ja, dan vertrouw ik er helemaal op dat het de drukgroep is Smile

De 5e versnelling: de vorige eigenaar gaf aan dat het probleem niet erger werd. Misschien kan iemand me een keer helpen, ik neem aan dat er ook BX-klus-meetings zijn? Smile Is het gezellig bij de http://www.bxclub.nl?

En dan nog een vraag: kent iemand een adres voor Adals in omgeving Enschede? Wat gebeurt er als je daar te lang mee wacht?

Weet je, ik zal de vragen ff samenvatten:
1) Welke koppelingsset AK3686 of AK3863?
2) hoe heet zo’n stut voor onder je auto na opkrikken?
3) Is het gezellig bij de bx-club?
4) ADALS laten vervangen in omgeving Enschede
5) Wat gebeurt er als je te lang wacht?

En bedankt voor alle warme reacties allemaal, ik voel me welkom Smile

2CV 1985

Profiel  

2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook