raoel schreef:Weet je, ik zal de vragen ff samenvatten:
1) Welke koppelingsset AK3686 of AK3863?
2) hoe heet zo’n stut voor onder je auto na opkrikken?
3) Is het gezellig bij de bx-club?
4) ADALS laten vervangen in omgeving Enschede
5) Wat gebeurt er als je te lang wacht?
1: ik zou het niet weten . Ga naar de lokale Brezan, en zij kunnen het aan de hand van je kenteken prima vertellen.
2: Je bedoelt een assteun?
3: Ja, reuze gezellig.
4: Niet echt in de buurt maar wel heel goedkoop—-> de Hegru in Veldhoven.
5: Als je te lang wacht veert je auto achter niet meer, en gaat hij enorm dweilen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
@raoel, gefeliciteerd met je aankoop van je BX Chic. Zelf rij ik er ook zo een. Super lekkere wagens, die BXen… De kans is groot dat we elkaar wel eens tegenkomen. Ik woon ook in Enschede en mijn BX staat binnen de singel in de wijk pathmos.
Je zoekt een handig adresje voor het vervangen van je ADALS, ik kan je Alles op z’n Frans aanbevelen. Die zit in de Haven van Enschede. Lonnekerbrugstraat 75. zijn telnummer: 053-4313086 of 06 57432780. Niet de snelste met reparaties, maar wel scherp geprijsd. Bovendien iemand die ervaring heeft met deze wagens.
Vraag naar Rob Nolmans, die is de eigenaar en neemt ook mijn BX af en toe onder handen.
succes
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Is er niemand die de ADALS zelf onder handen heeft genomen? Of hebben jullie allemaal geld teveel?
(gewoon benieuwd of het überhaupt mogelijk is om het zelf te doen)
Se concentrer sur l’essentiel
op mijn bx zijn ze bij citrotech vervangen.
het demonteren gaat best makkelijk, maar de achterste lagerschaal zit nogal vast in de draagarm. Die moet je er uit weten te krijgen.
De man van citotech last een boutje dwars over de oude lagerschaal en tikt hem er dan vanaf de andere kant uit. Dat zit ik mezelf nog niet doen. Ik was denk ik de hele middag met een dremel in de weer geweest.
maar als je alle tijd heb….
Groeten, Rob
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Plaats is eerder bij mij het probleem..
Alles op de oprit
Se concentrer sur l’essentiel
PrutsyLJ schreef:raoel schreef:Weet je, ik zal de vragen ff samenvatten:
1) Welke koppelingsset AK3686 of AK3863?
2) hoe heet zo’n stut voor onder je auto na opkrikken?
3) Is het gezellig bij de bx-club?
4) ADALS laten vervangen in omgeving Enschede
5) Wat gebeurt er als je te lang wacht?1: ik zou het niet weten . Ga naar de lokale Brezan, en zij kunnen het aan de hand van je kenteken prima vertellen.
2: Je bedoelt een assteun?
3: Ja, reuze gezellig.
4: Niet echt in de buurt maar wel heel goedkoop—-> de Hegru in Veldhoven.
5: Als je te lang wacht veert je auto achter niet meer, en gaat hij enorm dweilen.
koppeling set: informeer anders ook eens bij een dealer en verlang eenVALEO set! neem ook je priseaskeerring en de aandrijfaskeerringen en de versnellingsbakolie in de reparatie mee
2 assteunen 2 degelijke assteunen voor onder de dorpels
3 een aanrader voor iedere BX liefhebber en of BXrijder
4 berben in ulft misschien? schijnt goed adres te zijn
5 veergedrag, dweilerig weggedrag en andere onnodige slijtage als gevolg
suczes
de citroen-liefhebber
dat verhaal 2 koppeling sets heeft met het druklager te maken
en met het verhaal waar je achteruitversnelling zit ( bij de chic rechts /naar onder)
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
1) Mau had nog een koppelingsset (nieuw) over, die ga ik overnemen, weet niet welk merk het is maar het was goedkoper dan in de winkel
2) ik heb ondertussen ook 2 assteunen en een redelijk krik besteld, haynes manual probeer ik ook aan te komen, als die lui van marktplaats eens reageren op een bod in de autovraagbaak staat ook al redelijk wat.
Nou lees ik ook dingen over aanhaalmomenten. Nou heb ik niet zo’n momentsleutel, hoe kritisch is dat?
Die 5e versnelling: bij een sleutelmeeting ga ik eens iemand lief aankijken, ik ben echt teveel beginner om iets aan te pakken wat valt onder “moeilijk”.
4) ADALs ga ik laten doen als de koppeling weer goed werkt, “Alles op z’n Frans”, daar ken ik ook iemand ‘k Ga eens vragen.
Keerringen.. oh daar moet ik me nog op inlezen Ja het is zonde om oude rubbertjes terug te stoppen inderdaad… en nog het risico dat ze scheuren… zit misschien al 17 jaar op dezelfde plek he ff kijken wat ik allemaal moet gaan bestellen…
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gefeliciteerd met je BX Chic!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Assitch schreef:koppeling set: informeer anders ook eens bij een dealer en verlang eenVALEO set! neem ook je priseaskeerring en de aandrijfaskeerringen en de versnellingsbakolie in de reparatie mee
Ik wil niet de Valeo/Luk discussie op gang brengen, maar ik zou ook tevreden zijn met een Luk setje. Heb er tot nu toe goede ervaringen mee eigenlijk. De priseaskeerring laat ik zelf eigenlijk altijd ongemoeid tijdens een koppelingswissel. De askeringen neem ik dan weer wel mee als het even kan. Bakolie uiteraard verversen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Die priseas-keerring vervangen is nog een operatie op zich, als er geen bakolie lekt kun je overwegen de gok te nemen. Ik heb ‘m wel vervangen; het is een hoop extra gepiel en omdat ik het kennelijk niet 100% volgens het boekje gedaan heb lekt ie binnen een jaar terwijl de oude keerring (je krijgt de hele bus) niet eens lek was.
Overigens moet je de aandrijfaskeerringen gewoon vervangen, en is het ook een aanrader de krukaskeerring achter het vliegwiel bij de hand te houden. Als die lek blijkt wil je “door” kunnen.
Ook heb je allerlei loctite-goedjes nodig om boutjes te borgen e.d., en de aanhaalmomenten kun je maar beter aanhouden - daar zijn ze voor.
Ik heb overigens een set uit een VALEO-doos gemonteerd, made by LUK…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
raoel schreef:Ik heb een vraagbaak, die is in het Nederlands lekker makkelijk, maar ik probeer ook nog een Haynes te pakken te krijgen, ik zag in de 2e hands boekwinkel al eentje voor BX’en tot ‘89, dus die werkt niet voor mij
De link naar de online versie is een PDF-bestand, die kun je natuurlijk ook (geheel of de gedeeltes die je dan nodig hebt) uitprinten, nóg goedkoper en nóg sneller
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
japv schreef:raoel schreef:Ik heb een vraagbaak, die is in het Nederlands lekker makkelijk, maar ik probeer ook nog een Haynes te pakken te krijgen, ik zag in de 2e hands boekwinkel al eentje voor BX’en tot ‘89, dus die werkt niet voor mij
De link naar de online versie is een PDF-bestand, die kun je natuurlijk ook (geheel of de gedeeltes die je dan nodig hebt) uitprinten, nóg goedkoper en nóg sneller
ik had ook eens de haynes voor de AX op PDF, maar het zoekt niet lekker, ik denk dat ik ‘m liever gebonden in een boek heb
ik heb misschien wel een locatie om te klussen, het is overdekt en ik kan ‘m gewoon laten staan als ik het zat ben, zonder op te ruimen nou nog even de eigenaar vragen of ‘t ok is
2CV 1985
Valeo en luk voelen allebei goed aan, je moet alleen geen Hazet hebben.
In de deauville een Hazet liggen, dat pakt ineens met een flinke klap. Dat rijdt niet echt super. Ik had op MP een valeo-set voor 80 euro, en dealer vroeg 260 ex btw
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
sjonge, kom ik weer een BX-site tegen, waarom zijn er zoveel?
en het is niet eens speciaal voor de BX sport. Waarom zijn er 3 plaatsen, en zijn het vriendjes???
2CV 1985