Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Hallo allen,
Veel vragen sinds de dame gisteren is gearriveerd.
Ik ontdekt iets heel stoms.
Ik heb een standaard Nokia 6320i telefoon met daarbij een originele Nokia 12 volt voedingskabel. Gewoon een 12 volt stekkerdinggeval met een aasluiting voor de telefoon. Doet niks meer als de telefoon opladen.
Er wordt geen connectie op de pluspool (het pennetje) gemaakt als ik hem in 1 van de 12 volt aanluitiingen van de auto stop.
Dus de telefoon kan niet worden opgeladen!
Ik heb dit ding jaren gebruikt in diverse focussen, ka’s en ook nog wat ander spul en nooit enig probleem gehad.
Nu is het wel zo dat het pennetje erg kort is in de Nokia lader, maar zoals gezegd nog nooit een probleem mee gehad.
De Nokia lader aanpassen wordt lastig daar er geen schroefjes oid inzitten om hem netjes op te maken.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Zo ja, heeft iemand de oplossing?
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Ik heb geen problemen met de nokia lader in de auto.
Heb je de stekker er wel ver genoeg in gestopt?
Ik moest (alle) stekkers een beetje met moeite indoen. (beetje draaien en duwen) voor zowel de nokia als de HTC lader.
C4 Grand Picasso Ligne Business 1.6 Hdif Eb6v (met NaviDrive RT5 incl Bluetooth), Noir Onyx, Dorpel Beschermers en een vaste trekhaak met 13 polige jaeger.
Sinds 10-01-2009 23.500 KM
http://images.spritmonitor.de/313709_5.png
http://images.spritmonitor.de/313709.png
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Ik heb diverse malen zitten drukken en draaien.
Even heel blond; bij mij steekt het palletje van de Nokia lader maar ± 2mm uit. Bij andere laders (ik heb er best een aantal. ) is dat meestal 5 mm.
Is het palletje van jouw Nokia lader heel kort of “normaal” van lengte?
Als ie bij jou van normale lengte is, dan is mijn lader gewoon brak…
Gelukking kosten die niet zoveel.
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Heb je wel het contact aan staan? Of zelfs de motor lopen als de auto al weer niet in ecomode staat.
De 12 volt aansluitingen hebben namelijk geen constante spanning, mijn kinderen zijn er ook zo blij mee als je even moet tanken oid, en het contact uit zet stopt de DVD speler er gelijk mee.
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Van alles geprobeerd, ook met draaiende motor.
Maar bedankt voor de tip
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Eens naar de dealer gaan onder het moto:
(uit)meten is weten..
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Werken andere laders wel? Zoniet kan het aan de 12V aansluiting zelf liggen.
Je kan ook eens de andere 12V aansluitingen in de wagen testen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Ik zal morgen eens even verder in de materie duiken.
Zo ingewikkeld kan het niet zijn lijkt me.
Als andere laders het wel doen, haal ik wel een andere Nokia lader.
Worden we gelukkig niet echt arm van.
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
donald schreef:Heb je wel het contact aan staan? Of zelfs de motor lopen als de auto al weer niet in ecomode staat.
De 12 volt aansluitingen hebben namelijk geen constante spanning, mijn kinderen zijn er ook zo blij mee als je even moet tanken oid, en het contact uit zet stopt de DVD speler er gelijk mee.
Die achterin heeft wel degelijk een constante spanning. Staat zelfs in de gebruiksaanwijzing. Is vooral handig als je er een koelbox op aangesloten hebt.
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Die achterin heeft wel degelijk een constante spanning. Staat zelfs in de gebruiksaanwijzing. Is vooral handig als je er een koelbox op aangesloten hebt.
Met zo’n koelbox moet je oppassen kan ik uit ervaring melden
Ik heb hem een keer een nacht aan laten staan in een peugeot 307 SW.
Wil je wegrijden om aan je vakantie te beginnen, accu leeg…
Gebeurt je ook maar 1 x kan ik melden.
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Ik heb dat ook gehad, mijn auto stond 2 dagen op kenteken en ook een koelkast is mij fataal geworden. In mijn beste frans uitgelegd dat er blijkbaar een probleem met de accu was, ik kreeg zo een nieuwe. (nog nieuwer als dat mijn accu al was)
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
In mijn geval stond ik nog thuis voor de deur. Wilde rond 10 uur vertrekken naar de ferry in noord duitsland. Tot overmaat van ramp brak de motorkapontgrendelkabel.
De wegenwacht heeft in de stromende regen 1 1/2 uur staan pielen (complete onderplaat moeten verwijderen) om het zaakje open en weer aan de gang te krijgen. Laatste stuk kabell met ducktape op de lamp vastgeplakt en gaan.
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik dacht dat ook hier de eco modus op sprong na een tijdje
Blijkbaar niet dus. Goed om weten.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Tip van de dag:
Zet de koelbox lekker in de auto en sluit hem tot vlak voor vertrek aan met een verlengkabel op 230v.
Volgende ochtend stekkers ompluggen en rijden maar (met koude cola)
And now: back to topic.
Wel mooie kleur trouwens MACFOCUS ! Complimenten
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd, mooie kleur, en mooie foto. Het was me ook al opgevallen.
Nicolla ofzo heet die kleur
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
macfocus schreef:
Met zo’n koelbox moet je oppassen kan ik uit ervaring melden
Ik heb hem een keer een nacht aan laten staan in een peugeot 307 SW.
Wil je wegrijden om aan je vakantie te beginnen, accu leeg…
Gebeurt je ook maar 1 x kan ik melden.
Hé ! Jij vertelt mijn verhaal….juist hetzelfde meegemaakt om 02.00 uur s´nachts ops:
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......