3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
de volgende auto, wel of niet een (G)C4P ?
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 21 januari 2009 07:05 PM
  [ # 31 ]

Ga hier maar eens kijken in het ZX deel… Wink

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 21 januari 2009 07:36 PM
  [ # 32 ]

Deze vraag kan ik niet eenduidig beantwoorden :
- stel : de auto is 1 jaar oud en door een ongeval total loss. In dat geval zou ik mogelijks wel dezelfde wagen kopen. Ook gezien winterbanden, sneeuwkettingen en bagagedrager dan nog niet afgeschreven zijn.

- als de wagen na een aantal jaren en vele km einde levensduur is, opteer ik sowieso voor een andere wagen. Dan lijkt het mij tijd om eens iets anders te proberen.

Ik apprecieer ten zeerste de ruimte en het comfort ; de rammeltjes en de wegligging zijn voor mij de kleinere kantjes van deze wagen. Maar een auto is altijd een compromis ...

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 21 januari 2009 07:46 PM
  [ # 33 ]
GrandBateau schreef:

mijn volgende lease wordt geen C4 GP; de positieve zaken (ruimte, rijcomfort, uitrusting) wegen voor mij persoonlijk niet op tegen de nadelen (zwakke motor, duur in leasing, belabberde Navidrive, weggedrag in vgl. met een break uit dezelfde leaseklasse).

Maar tot nader order zal ik nog 60.000 km afmalen met de C4 GP & daarover hoor je me zeker niet klagen, niet in het minst omwille van dit interessante en leuke forum waar het erg leuk lezen en posten is (in tegenstelling tot de petjes-fora gewijd aan mijn privé-wagen Crying or Very sad )

Een MPV zal nooit het zelfde rijgedrag (comfort/wegligging) kunnen voorleggen van een break of berline. Een SUV heeft net hetzelfde probeem, de hoogte speelt hier de bepalende factor.
Je kan het weggedrag van een break uiteraard verkrijgen door een hardere ophanging te voorzien (touran), maar dan krijg je een erg slecht comfort in de plaats. Ik heb er al mee meegereden en zo een touran wil ik van men leven niet rijden.

Die 1.6HDI met 110 pk en 240nm in een een auto van dik 1500 kg, met bestuurder en brandstof tegen de 1700 kg, wil natuurlijk zeggen dat je geen wonderen kan verwachten. De verhouding pk/gewicht van 15kg/pk zegt voldoende. Voor een vlotte auto moet je 10-12kg/pk hebben.
Mijn 2.0HDI is meer dan vlot zat (voor mij persoonlijk) . Zeker nu je hem kan krijgen met een manuele 6-bak en je dus 340nm krijgt ipv 270.
Al zou de 2.2HDI nog beter op zijn plaats zijn, zeker icm die heerlijke 6-trapsautomaat.

Die navidrive is zeker niet het beste systeem dat verkrijgbaar is op de markt, maar het is zeker geen slecht systeem. Ik heb het niet in mijn wagen, maar ik heb het wel al enkele keren aan het werk gezien en het viel met toch niet tegen. Op vlak van techniek staat een hedendaagse Tomtom altijd verder dan die vaste systemen. Mijn TT werkt ook 100 keer beter dan het ingebouwde navigatie systeem van mercedes. In vergelijking daarmee is zelfs de navidrive moderner.

Duur in de lease: de franse reputatie speelt hier een lelijke rol, maar als je een duitse auto neemt en je rust hem gelijkwaardig uit dan kom je toch ook op hetzelfde bedrag uit. De franse wagens zijn meestal vrij volledig uitgerust ivm hun duitse collega’s.
Een touran of een C4P met dezelfde uitrusting maakt niet zoveel uit.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 21 januari 2009 10:05 PM
  [ # 34 ]

Een Zafira full option met een 150 PK diesel motor is net zo duur als een C4 GP. Daar zitten echt wel verschillen in

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 21 januari 2009 10:14 PM
  [ # 35 ]
hbeck schreef:

Ik ga voor de C1, ik ben het zat om met dubbele beelden te zitten, accu’s die leeglopen, turbo’s die moeten worden vervangen en een netto inkomsten verlies van 600 euro.

Nee, die C1 lijkt me wel wat, die paarden trailer moet ik nog even een oplossing voor vinden

Ze hebben van die hele kleine minipaardjes, past vast wel achter een C1 Very Happy

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 21 januari 2009 10:20 PM
  [ # 36 ]

Razz

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 21 januari 2009 10:21 PM
  [ # 37 ]
Pablo Picasso schreef:

Daarnaast is de Touran ontworpen door een stagiere.

Dus daar hoef je het niet voor te doen.
S-MAX is inderdaad een alternatief maar ja….heeft die auto een ziel?

Er zijn maar weinig mooie MPV’s en de Touran hoort daar inderdaad zeker niet bij. Een Zafira overigens ook niet.

Maar een S-Max heeft wel wat.
Mooie vorm
Een een heerlijk weggedrag, zoals alle Fords sinds de eerste Mondeo (Behalve de Fusion dan… Ieder commentaar overbodig op die baksteen Rolling Eyes

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 05-11-2008

Gepost: 22 januari 2009 05:37 PM
  [ # 38 ]

Grappig dat iedereen toch de vergelijking met de S-MAX uiteindelijk aangaat.

Zelf heb ik enorm getwijfeld tussen emotie (Citroën) en ratio (Ford).
Puur rationeel is de S-MAX de betere auto. Echter ik voelde me er niet in thuis en de auto paste me niet voor mijn gevoel. In de S-MAX had ik (tijdens een hele lange proefrit) continue het gevoel in een grote auto te rijden. Dit had ik niet in de Picasso en daardoor voelde de auto beter.
Ik had angst voor de a-sportive aspiraties van de Citroen maar in de proefrit die grotendeels in de omgeving van La Roche, Houffalize is gedaan viel me dit alleszins mee. De demoauto stond wel op 18” velgen.

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 22 januari 2009 05:47 PM
  [ # 39 ]

Wie zet er nou een demo-auto op 18”?  nuts

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 22 januari 2009 06:01 PM
  [ # 40 ]

Het is blijkbaar wel opgevallen

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 januari 2009 06:03 PM
  [ # 41 ]

18” Shocked

Dan zal er niet veel meer overgebleven zijn van het ophangingscomfort.
Zo een S-max vind ik ook een zeer aantrekkelijke auto. AL heb ik gehoord en gevoeld dat het ophangingscomfort wel veel slechter is dan dat van een C4P.
Maar de S-max waar ik mee meegereden heb stond ook op banden met laag profiel, dus dat is weer appelen met peren vergelijken. Maar het is een auto die me wel kan bekoren.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 22 januari 2009 06:09 PM
  [ # 42 ]

Ik vonde de S-Max erg fraai toen hij uitkwam. Inmiddels vind ik echter het model en design alweer een beetje achterhaald. Niet echt fris. Verder vind ik dat hij te breed oogt en waar ze in de Galaxy nog een leuke achterlichtpartij hebben gemonteerd, is dit bij de S-Max een zeer saai verlichtingsblok.

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 22 januari 2009 06:52 PM
  [ # 43 ]

Wij mogen alleen maar citroenen rijden op de zaak Laughing dus keus is beperkt. Crying or Very sad
Heb nog 2 jaar te gaan met mijn dame. Qua prijs zou een C5 Tourer ook tot de mogelijkheden behoren. De oudste 2 (van de 5) kinderen gaan nu al steeds minder mee dus wat zitplaatsen betreft zou dat ook kunnen. Maar de hoge zit zou ik zeker missen. C8 is te duur. Het zou dus een keus tussen weer een C4GP (7-zits, de C4P 5-zitter vindt ik niet mooi) en een C5 tourer worden.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
mctend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 14-09-2003

Gepost: 22 januari 2009 07:54 PM
  [ # 44 ]

De S-Max is qua aanschaf en lease toch wel een klasse hoger dan de CP4C… Rolling Eyes

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 22 januari 2009 08:39 PM
  [ # 45 ]

in België niet in leasing als je een vergelijkbare motorisatie/uitrusting neemt; uiteraard, een S-Max 2.2TDCi Titanium S (met 175 PK!) is een stuk duurder Cool

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook