Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Ok, hadden ze ook naar de snelkkoppeling GOED gekeken bij de pomp ? deze willen wel eens er wel moeilijk op gaan, waar door ze er op zitten, maar ook weer niet. Kun je eventueel zelf ook wel zien, achter bank omhoog kantelen, plactik kap er af (bijrijderskant), en dan even aan de aanslutingen trekken. zie je gelijk als alles GOED droog is.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
citroënmonteurtje schreef:Ok, hadden ze ook naar de snelkkoppeling GOED gekeken bij de pomp ?
Daar hebben ze de eerste keer ook naar gekeken. Ik ga er vanuit dat de monteur zijn werk goed gedaan heeft en ook alles weer netjes terug aangesloten heeft, zoals het hoort. Als ik de verse benzinelucht ruik, komt die via de ventilatieroosters in het dashbord naar binnen en niet vanonder de achterbank. Dus ga ik er vanuit dat daar alles goed zit.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
JLFME schreef:Als ik de verse benzinelucht ruik, komt die via de ventilatieroosters in het dashbord naar binnen en niet vanonder de achterbank.
Volgens mij komt het idd van buiten dmv de ventilatieopeningen. De stank is er “ineens” en is ook “ineens” weer weg.
Ik bedoel: zo ruik je het en 2 minuten later is het ook compleet weer verdwenen.
Als er iets naar binnenkomt, en NIET via de ventilatie, zou het volens mij veel langer moeten blijven hangen.
Just my two cents
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Lekt er aan de motor nergens benzine? Bvb een dichting aan de injectoren ofzo? Men vader heeft dit ook eens gehad, was niet zichtbaar met het blote oog, maar na het stoppen voor een stoplicht kwam er ook altijd diesellucht (in zijn geval) naar binnen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Even een resumé:
Je ruikt de benzine alleen als :
A) de tank verder dan half leeg is en dan ook nog alleen na
B) een stuk met constante snelheid gereden te hebben en dan ineens tot stilstand komen.
C) Als je dan weer verder rijdt verdwijnt de geur ook weer gelijk.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
MMM, ff denken, de aansluitingen op de injectoren zitten die ook goed?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
citroënmonteurtje schreef:MMM, ff denken, de aansluitingen op de injectoren zitten die ook goed?
Idd dat was er bij men vader mis, blijkbaar zitten er rubberen dingen rond of ergens een rubber stukje, en dat wordt na verloop van tijd hard en begint te lekken. Het is echt miniem, maar ja de geur van brandstof heeft niet veel nodig.
Men vader heeft het bij veel auto’s gehad, bij zen V70, S80, nu zijn E. Altijd na een 3 of 4-tal jaar.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Gij zegt dat elke C4 dit heeft. Dan vind ik het wel straf dat ze bij citroën zeggen dat ze geen weet hebben van dit probleem.
Nu om terug te komen tot hetgeen hiervoor beschreven is.
Ik heb de achterbank omhoog gedaan en gekeken naar de aansluiting op de benzinetank. Hier is alles in orde.
Nu over de rubberen dichtingsringen op de injectoren, ik zal hier eveneens naar laten kijken als de wagen binnengaat, maar dit betwijfel ik omdat mijn garagist al heeft gezegd dat er daar geen lekage is.
We zullen zien. De wagen gaat de laatste week van augustus naar de garage terwijl wij met vakantie zijn. t’Is te hopen dat opgelost is wanneer we terug zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hij zegt niet echt dat elke C4 hier last van heeft, maar dat elk type C4 hier last van heeft. Wat ook blijkt.
Alleen geen hdi’tjes lijkt me, of heb ik iets gemist.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Voor de crash van de harde schijven was bij iemand hier “castle” geloof ik het probleem opgelost.
Kunt ge ons ondertussen misschien vertellen wat de oorzaak was. Bij mijn auto gaan ze van de week de dichtingen van de injectoren vervangen, maar ik vrees dat dat ook weer geen oplossing zal bieden.
Nog een vraagje, ergens in eerder bericht wordt ook gesproken over de tankontluchting, hoe kan ik die zelf controleren?
Hallo ik ben nieuw op dit forum maar heb ook een sterke benzinelucht in mijn c4 coupe vtr uit 2005.
Eerst was het bij een kwart tank benzine en alleen als het warm was rook je benzine.
Nu paar maanden verder ruik je het al bij een 3/4 tank benzine en als ik een stukje gereden heb ruik ik het als ik afrem maar ook als ik door de bocht rijd.
Ik heb ook nog een dochter van 2 jaar achterin zitten en begin me nu wel een beetje zorgen te maken.
Ik heb de berichten gelezen maar heeft helemaal niemand een oplossing voor dit probleem??
Want ik zie het niet zitten om hem nu naar de garage te brengen want dan keren ze de hele auto binnenste buiten omdat ze niet weten waar het zit en dat zal wel aardig wat gaan kosten ben ik bang.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want het wordt met de week erger.
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Nee, een echt definitieve oplossing is er (bij mijn C4 in ieder geval) nog niet gevonden.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **