Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ja daar is die dan,mijn nieuwe BX Palmares van 1988,natuurlijk in ‘t hagelwit.
Vandaag afgeleverd met een verse APK.
Gti interieur ziet er nog keurig uit na 21 jaar en 184.000 km.
Het ouderwetse 1400cc blokje met distributieketting start onmiddellijk maar heeft weinig pit.
Wat moet er aan de wagen gebeuren…........,ehh niks op dit moment,auto heeft zelfs een servicebeurt bij Citroen verdeler Zijp in Heerhugowaard gekregen bij kmst. 183.000 en is daarna ingeruild op een andere Citroen.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wat een verschrikkelijk mooi ding!
Die is toch niet voor maar één jaartje, he, Klaas?
Wat de pit betreft: probeer voor de aardigheid eens een nieuw luchtfilter. Om welke reden dan ook wil daar weleens op bespaard worden en het kan best een groot verschil maken.
Echt een gewedige auto. Zou hem/haar graag eens in het echt zien
Heel veel plezier ermee!
Jaja, dat zijn de echte motorblokkies!
De auto ziet er nog mooi uit.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Die Palmares ziet er nog zeer goed uit, Ik denk dat je er maar zuinig op moet zijn.
Wat een klein motortje lijkt dit trouwens zo als je even onder de motorkap kijkt.
En die olievulpijp dat is nog een mooier systeem als bij een 1600, hoe verzinnen ze het om die daar te plaatsen
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ziet er inderdaad erg netjes uit. Hoe is het met roest e.d. gesteld op de bekende plekken? En een nieuw luchtfilter kan inderdaad nog wel eens helpen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Hilko16TZI schreef:Wat een verschrikkelijk mooi ding!
Die is toch niet voor maar één jaartje, he, Klaas?
Wat de pit betreft: probeer voor de aardigheid eens een nieuw luchtfilter. Om welke reden dan ook wil daar weleens op bespaard worden en het kan best een groot verschil maken.Echt een gewedige auto. Zou hem/haar graag eens in het echt zien
Heel veel plezier ermee!
Bedankt voor je enthousiaste reactie!
Auto ziet er inderdaad goed uit,behalve de motorkap.
Dit is er een van staal en heeft een bijgewerkte roestplek precies op de punt.
Waarom stappen ze nu in 1988 zomaar over op staal
Zal het weekeinde even kijken naar het luchtfilter of die vervuild is.
Vindt ‘m er wel een wat watterig uitzien,wil eigenlijk de LM velgen met bredere banden van de TRi er onder schroeven,spoiler overzetten en het zwarte ruitje bij de C-stijl in de Palmares maken…..
@japv
Roest is er op de bekende plekken bijna niet te vinden,dus uitlaat ophang beugel en binnenscherm achter zien er wonder boven wonder nog keurig uit,heb daar gezien mijn eerdere ervaringen met BX speciaal op gelet.
Wel wat roest linksvoor bovenop de wielkast,geen gat maar er moet tzt wel wat aan gebeuren.
@robinrossie
Klein lijkt het misschien omdat het torretje er achterover gekanteld in ligt.
Klein is ie misschien omdat dit motortje ook in de Peug 104 en Visa is geleverd.
Met z’n vieren in je Eendje.
Mocht je nog specifieke motoronderdelen nodig hebben;
Ik heb nog zo’n motorblok over.
Er zitten onder andere nieuwe bougiekabels en verdelerkap op (3 maanden mee gereden) waar ik niks meer aan heb. (verdelerkap met schroefjes )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
prachtig dingetje! zo laten! in ieder geval de cstijl ruitjes zou ik niet doen. spoilertje en velgjes zouden hem zeker wel staan.
heb zo een zelfde blokje erin liggen en ik vind het genoeg pit hebben hoor. kan goed meekomen met de rest van het verkeer. je trekt er geen bmw uit maar das niet erg. je ziet hem bij de eerst volgende drempel toch weer.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wauw, mooie Palmares!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Palmares is een mooie uitvoering inderdaad!
Wie valt het nog meer op dat de palmares uitvoering wel voorzien is van een motorsteun rechts
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat blijft zo’n Palmares toch leuk! Gefeliciteerd.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
BasisBIX schreef:Mocht je nog specifieke motoronderdelen nodig hebben;
Ik heb nog zo’n motorblok over.
Er zitten onder andere nieuwe bougiekabels en verdelerkap op (3 maanden mee gereden) waar ik niks meer aan heb. (verdelerkap met schroefjes )
Dit ga ik onthouden!
Kan momenteel effe niks bedenken,alles wat er op zit werk prima.
McDean schreef:Wie valt het nog meer op dat de palmares uitvoering wel voorzien is van een motorsteun rechts Wink
Wil je hiermee zeggen dat mijn 16 TRi blok in de Paldinges past…....,of is daarvoor een ander subframe nodig?
En weet jij misschien hoe een toerenteller te installeren in de Paldinges,zou namelijk de teller unit over kunnen bouwen van de TRi (bij geen interesse van andere forumers in de TRi),heb nu namelijk een soort stationsklok op mijn dash
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Thiezz schreef:prachtig dingetje! zo laten! in ieder geval de cstijl ruitjes zou ik niet doen. spoilertje en velgjes zouden hem zeker wel staan.
heb zo een zelfde blokje erin liggen en ik vind het genoeg pit hebben hoor. kan goed meekomen met de rest van het verkeer. je trekt er geen bmw uit maar das niet erg. je ziet hem bij de eerst volgende drempel toch weer.
Zijruitjes bij de C-stijl vindt ik nu juist wat sportiever staan (smaken verschillen),volgens mij was er een draadje over op het forum hoe je deze moet demonteren..
Zag dat jij ook Peug 205 velgen onder de Bix hebt,staat inderdaad goed!
Met z’n vieren in je Eendje.
zijruitjes staan zeker sportief maar opzich zonde van de palmares vind ik
Thiezz schreef:zijruitjes staan zeker sportief maar opzich zonde van de palmares vind ik
kwam net een TZI tegen zonder die ruitjes
(en ook in dat zelfde wit)
zal toch niet een paldinges zijn met alleen een TZI-logo op de achterkant
BX-newbee schreef:Thiezz schreef:zijruitjes staan zeker sportief maar opzich zonde van de palmares vind ik
kwam net een TZI tegen zonder die ruitjes
(en ook in dat zelfde wit)
zal toch niet een paldinges zijn met alleen een TZI-logo op de achterkant
voorzien van elektrische dak, elektrische spiegels, cv…... en toerenteller ipv. van een klokje….... 1600cc
later nog terugbellen wegens de d-riem….. apk nieuw
we zullen zien