ik heb nu wat in de kofferbak geknutseld, we zien wel hoe het bevalt.
ze start nu gewoon weer normaal, ik heb wel even alles opgepoetst maar het zag er goed uit verder.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Leuke foto’s, wat een mooie BX nogmaals
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
dankje
ik heb pasgeleden de stabilisator stangetjes vervangen maar het geluid is niet weg. waar kan dit nog meer vandaan komen?
en als ik bij bijvoorbeeld inparkeren hele ver moet sturen dan hoor ik een knak. waar is dat van?
zow, en we hebben weer en nieuw dillema
m’n uitlaat is gescheurd, volledig los, net voor m’n dempers. maakt een ongeloofelijke herrie zo. kan ik dat repareren met een paar stukken buis? of moet ik het gewoon vervangen?
en m’n kniperlicht schakelaar is nogal gaar het word daar heel erg warm en ze gaat soms niet uit, na een paar keer heen en weer schakelen stopt het wel. wat kan dat zijn? kortsluiting?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wat betreft de uitlaat: ik ben van mening dat knutselen met stukken pijp een lapmiddel is en uitstel van executie. Vervangen is misschien duurder, maar wel beduidend duurzamer.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die schakelaar moet er maar eerst eens uit en lekker inwendig schoongemaakt worden. En natuurlijk spelingen tussen contactvlakken opheffen. Zo sluit je overgangsweerstand en vonkentrekkerij uit.
Overigens heb ik het nog eens met mijn auto-elektricien over je radio circuit gehad. Dat een 25A zekering poft met een stevige moderne radio erin is niet raar, die trekken zomaar op hun alleentjes al tot 250 watt weg, niet meegerekend een inschakelpiek… Met een volle kortsluiting ergens fikt een 100A zekering ook nog af. Dus dat lijkt me goed te gaan. Het kan wél verstandig zijn om je radio even apart te voeden & af te zekeren. Want of je draadboom dergelijk opgenomen vermogen grappig vindt is wel de vraag.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik heb het even opgezocht in de h base en zo’n stuk kost daar maar 36 euro, daar ga ik niet zelf voor knutselen. gelijk de pakking en de achterste klem vervangen lijkt me?
oke, dan zal ik binnenkort maar eens zekering 7 gaan benutten.
Voor die lichtschakelaar moet je een relais inbouwen!
(zie de diverse topic hier )
En in je uitlaat zit geen pakking, het is allemaal met het schuifsysteem.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik mag toch hopen dat Niek het systeem heeft met de kommetjes. Schuifsysteem zat volgens mij alleen op de ongeblazen diesels en 1400’s.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ik heb een 1400 hoor, maar volgens hbase heb ik wel een pakking
hoe zit dat met een relais? waar moet ie en welk relais enz.
PrutsyLJ schreef:Ik mag toch hopen dat Niek het systeem heeft met de kommetjes. Schuifsysteem zat volgens mij alleen op de ongeblazen diesels en 1400’s.
Je zit in het verkeerde topic Je was waarschijnlijk net wakker? Dit is het BXbasis topic van -niels-
k geloof dat ie m’n naam verkeerd heeft geschreven de inhoud kan wel kloppen namelijk
-niels- schreef:ik heb een 1400 hoor, maar volgens hbase heb ik wel een pakking
hoe zit dat met een relais? waar moet ie en welk relais enz.
Je hebt echt een uitlaat met het schuifsysteem.
En dat geeft H-base ook gewoon aan.
Kijk zelf maar!
Die “pakking” die je daar in het lijstje ziet staan is alleen voor Peugeot.
Als je een BX hebt (en dat had je geloof ik wel) dan moet je die “montageset CI 20-41” erbij bestellen.
Daar zit al het spul in om je voorpijp aan je spruitstuk te hangen.
En over die relaisschakeling voor je koplampen; er lopen hier diverse draadjes over, zowel in het CX als in het BX gedeelte.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Autofan schreef:PrutsyLJ schreef:Ik mag toch hopen dat Niek het systeem heeft met de kommetjes. Schuifsysteem zat volgens mij alleen op de ongeblazen diesels en 1400’s.
Je zit in het verkeerde topic Je was waarschijnlijk net wakker? Dit is het BXbasis topic van -niels-
Oeps, bier van gisterenavond was nog niet geheel uit mijn bloed verdwenen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
oke bedankt, dat montage set zit er nog gewoon op, moet dat vervangen worden?