Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zelf rij ik in een DS en een XM en nu heb ik bijna mijn vader zover ook aan de Citroën te gaan. Een van de mogelijkheden is dan een Xantia, maar i.v.m. de sloopregeling moet het er wel 1 zijn uit 2001. Nu heb ik er 1 gezien, maar volgens mij is die nogal aan de prijs. Is 6000 EUR een redelijke vraagprijs voor een 1.8I 16V MILLESIME, okt 2001, 90.000km, eerste eigenaar, altijd dealer onderhouden (voor wat het waard is)?
Er even van uit gaand dat er verder geen bijzonderheden aan de auto zijn
Als ik het goed heb moet de distributie bij 120k vervangen worden, klopt dit en wat kost dat? Dat zou hij dan nog eventueel in de onderhandeling kunnen gooien nl.
Alvast bedankt voor de informatie.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Een vrij standaard 1.8 Xantia uit 2001, wel een goede staat van onderhoud en een lage km-stand. Toch koop je voor €6000,- beduidend luxere en sterker gemotoriseerdere Xantia’s en XM’s. Mij lijkt €4500,- een schappelijker bedrag. Voor hoever ik weet moet de d-riem inderdaad op 120.000 km worden gedaan. Wat het kost? Dat zal iemand anders hier ongetwijfeld uit de praktijk weten.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Een 8 jaar oude Xant voor 6 rooien?
Dat is behoorlijk stevig, zelfs al is de kilometerstand laag…
Een D-riem vervang je ergens tussen de 100-120K inderdaad of elke 6 jaar (wat eerst komt)..
Reken op 150 euro materiaalkosten en een uurtje of 3-4 werk, zeker bij een geroutineerde garage.
hier, vergelijkingsmateriaal:
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vandaag is mijn vader langs geweest. D-riem is bij 80k vervangen, maar over de prijs valt niet te praten. Zal hem wel niet worden dus.
Morgen kijken naar een C5 Break.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Persoonlijk zou ik liever 6k uitgeven aan een Xantia dan aan een C5…
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Harm schreef:Persoonlijk zou ik liever 6k uitgeven aan een Xantia dan aan een C5…
Ach de C5 is ook niet mijn favoriete auto, maar een kale Xant met 6mnd Bovag-garantie, of een C5 Break Exclusive met maar iets meer kilometers, 3 jaar jonger en een jaar garantie op alles, incl. slijtage onderdelen. Dan weet ik het wel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
6k voor een xantia van die leeftijd is belachelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
waterman771 schreef:6k voor een xantia van die leeftijd is belachelijk.
De helft zou reëeler zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nog minder dan de helt zou ik zeggen, een grote auto is niet echt populair op dit moment, max. 2500 mag deze auto kosten. Je zal er nog 1000 euro in moeten steken voor het onderhoud zoals D-riem enzo.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Jongens niet overdrijven: ik denk dat voor een dergelijk exemplaar een reële vraagprijs in de richting van 3-3,5K euro komt.
Dan heb je nog onderhandelruimte zoals dat heet voor Driem en ander ongein.
Als je dan uitkomt op een 3K is netjes gezien leeftijd en kilometrage.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
ZX1.4i schreef:Nog minder dan de helt zou ik zeggen, een grote auto is niet echt populair op dit moment, max. 2500 mag deze auto kosten. Je zal er nog 1000 euro in moeten steken voor het onderhoud zoals D-riem enzo.
D-riem was al gedaan, bollen onlangs vervagen, staat van onderhoud goed dus geen grote kosten voorzien op korte termijn. (verrassingen uiteraard daargelaten)
Wel grappig dat er in 2 dagen 1 reactie komt, en als er eigenlijk al is besloten om de auto niet te kopen, komen de reacties op eens los.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik heb de laatste dagen meer onder een Xantia gelegen dan achter het forum
Als de grote onderhoudszaken gedaan zijn, dan is dat een pluspunt en zou de auto echt max. 3000 euro mogen kosten.