Ik bedoel eigenlijk dat als je de poelie er afhaalt de krukas niet meer geblokkeerd is en dus iets kan verdraaien, of zie ik dat verkeerd? Het is toch een gecombineerde poelie neem ik aan, dus voor de distributieriem en voor de multiriem.
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
l.wenting schreef:Ik bedoel eigenlijk dat als je de poelie er afhaalt de krukas niet meer geblokkeerd is en dus iets kan verdraaien, of zie ik dat verkeerd? Het is toch een gecombineerde poelie neem ik aan, dus voor de distributieriem en voor de multiriem.
De krukas verdaait niet zo snel hoor…
l.wenting schreef:Ik bedoel eigenlijk dat als je de poelie er afhaalt de krukas niet meer geblokkeerd is en dus iets kan verdraaien, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je goed. Maar zelfs met de poulie er op heb je ruimte zat om de riem er over heen te leggen. Zodra de riem er goed op ligt moet de poulie er weer van af om het kapje terug te monteren. Dat onderste kapje is niet echt doordacht, kan alleen verwijdert worden als de krukaspoulie er dus af ligt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
PrutsyLJ schreef:Als stelregel heb ik aangehouden dat de riem tussen de 2 nokkenaspoulie’s tussen duim en wijsvinger zo’n 45 graden gedraaid moet kunnen worden. Zo staat het ook in de haynes beschreven.
Daarom ga ik dinsdag de D-riem uitbesteden. Dit is voor mij ietwat te geavanceerd..
Mooie Xantia Prutsy. Die kleur kom je maar zelden tegen.
Se concentrer sur l’essentiel
Nou, het prul heeft zich tijdens de vakantie kranig geweerd. Ding heeft het perfect gedaan, en de airco deed het ook voortreffelijk bij 40 graden aan het Gardameer. Ik denk wel dat ik de dikte van mijn remblokken gehalveerd heb dankzij een leuke route waar mijn pa mee aan kwam zetten. Stijl 1300 meter omhoog, en vervolgens met 20% naar beneden. Halverwege maar even gestopt om de remmen af te laten koelen, wel een erg leuke ervaring!
Verder gisteren in Duitsland lekker de aso met het prul uitgehangen op de linkerbaan. Vooral na 22:00 was het fijn vloeren op de autobaan en is de teller eigenlijk niet beneden de 180 geweest. Als de teller al onder de 180 kwam was het omdat ik seinend en met het knippertje naar links een Hollander die geen reet van de autobahn snapt aan de kant moest werken.
Verder ga ik morgen maar eens een APK afspraak maken, want die verloopt 1 augustus. Ik vermoed dat het prul afgekeurd word op te hoog CO veroorzaakt door een terminale MAP sensor. Ik ga het wel zien, vooralsnog ben ik erg tevreden over dit prul.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Verder gisteren in Duitsland lekker de aso met het prul uitgehangen op de linkerbaan
Da’s wel heel erg aso, met zo’n slakkentempo links blijven rijden! tss!
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
NL: Nur Links
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Men zegt in Duitsland ook niet voor niets dat wanneer je je rijexamen na drie keer nog niet hebt gehaald je wel je rijbewijs krijgt, maar met gele kentekenplaten
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Harm schreef:Verder gisteren in Duitsland lekker de aso met het prul uitgehangen op de linkerbaan
Da’s wel heel erg aso, met zo’n slakkentempo links blijven rijden! tss!
Ach, in tegenstelling tot 80% van de nederlanders kijk ik wel in mijn spiegels en ga keurig aan de kant als er een Benz met 250 aan komt zetten.
Apk afspraak is gemaakt, donderdagmorgen is het moment der waarheid.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Overigens, maar dit geheel terzijde ende offtopic, ik zie hier in NL-land anders ook erg veel duitschers die echt niet kunnen autorijden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Overigens, maar dit geheel terzijde ende offtopic, ik zie hier in NL-land anders ook erg veel duitschers die echt niet kunnen autorijden.
Eens
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Eens 2
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
En goedgekeurd zonder opmerkingen .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Fransen hebben erg veel moeite met op snelheid invoegen. Een kwaal die je elders in Europa ook met regelmaat tegenkomt.
Oh ja, vandaag biddag voor de Apk van het prul! Van harte!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gefeliciteerd!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91