10 van de 26
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Sjon z’n Citroën BX 15 RE van 1988
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 januari 2010 07:36 PM
  [ # 136 ]

Vaak tikken betekent een slechte voorraadbol of veel interne lekkage (of allebei).

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 01 januari 2010 07:37 PM
  [ # 137 ]

Hoe sloom is sloom? (heb geen breedband meer dus filmpje laden duurt uren).

Mijn BX doet er ook wel even over als ik hem handmatig in de laagste stand zet om weer op rijstand te komen. Als ik hem gewoon gebruik, en smorgens vertrek (nadat hij dus op zijn buik ligt) is hij véél sneller op hoogte Smile

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 januari 2010 08:46 PM
  [ # 138 ]

Fris voorraadbolletje monteren??

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 02 januari 2010 12:25 AM
  [ # 139 ]

Inderdaad, eerst de voorraadbol maar eens vervangen, even kijken wat er dan gebeurd. Ik hoop dat het de voorraadbol is en niet allerlei interne lekkages. Helaas krijg ik de retourleidingslangetjes bij de voorveerpoten er niet af. Dus ik kan niet kijken of daar iets uitkomt.

@BunnY: nadat de motor gestart is, is de achterkant binnen 10 seconden omhoog. De voorkant doet er op dit moment 40 seconden over. Eigenlijk gaat het alleen zo langzaam als je ‘m in rijstand zet. Van laag- of rijstand naar de hoogste stand gaat het wel normaal. Dan gaan voor- en achterkant tegelijk omhoog.

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 02 januari 2010 01:18 AM
  [ # 140 ]

Ik vind ‘m in het filmpje vooral erg traag tikken bij het omhoog gaan. Die van mij tikte dan minstens drie keer zo snel. Ik hoor ook een soort schurend geluid. ‘GGGKOG GGGKOG’ in plaats van ‘KTIK KTIK’... Of heeft deze stuurbekrachtiging? Dan klinkt het ook anders.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43296
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 januari 2010 09:56 AM
  [ # 141 ]
VivéLaDeuche schreef:

De voorkant doet er op dit moment 40 seconden over. Eigenlijk gaat het alleen zo langzaam als je ‘m in rijstand zet. Van laag- of rijstand naar de hoogste stand gaat het wel normaal. Dan gaan voor- en achterkant tegelijk omhoog.

Dat klinkt als een vervuilde of niet goed vrij bewegende hoogteregelaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 januari 2010 12:01 PM
  [ # 142 ]

Klinkt een beetje als deze:
http://www.youtube.com/watch?v=509j-Xtqh2k

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 02 januari 2010 10:06 PM
  [ # 143 ]

Het klonk inderdaad een beetje als die witte BX.
Vandaag was er op de een of andere manier niets aan de hand. Geen schurend geluid, normaal getik en de voorkant kwam binnen een paar seconden omhoog. En omdat Duckservice de hoogteregelaar helemaal uit elkaar gehaald heeft en grondig gereinigd, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt. Tenminste, als ik hen kan vertrouwen dat ze dat ook daadwerkelijk gedaan hebben. Morgen kruip ik er maar weer eens onder, als het niet te koud is.. Even de leidingen wat van elkaar af halen. Is er eigenlijk nog een manier dat je de BX op interne lekkages kan testen?

@Midfriesland: Deze 15 RE is echt een basisversie. Volgens mij zitten er totaal geen opties op, dus ook geen stuurbekrachtiging. Wink

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 11 januari 2010 08:14 PM
  [ # 144 ]

Vandaag weer eens aan het gymnastieken geweest met de BX.
Op aanraden pas wat WD40 in de veerpoten gespoten. Dat spul helpt enorm!
De voorkant komt nu steeds sneller omhoog! Vandaag had de hoogteregelaar een actieve bui:
zoals te zien is in dit filmpje

Over de hoogteregelaar had ik pas nog een mail naar Duckservice gestuurd. Omdat ik ‘m nogal raar vindt reageren voor een gereinigde hoogteregelaar. Ze zijn er zeker van dat er geen vuil meer in kan zitten en denken dat hij een beetje bijgesteld moet worden. Zij willen dit nog wel even verhelpen.. maarja, het zal nog wel een tijdje duren voordat ik met de BX die kant op kan. Wat denken jullie ervan? En zou ik ‘m ook zelf bij kunnen stellen? Als ik de BX op assteunen heb staan of op een brug?
Zaterdag gaat ze weer naar mn buurjongen en krijgt ze een nieuwe d-riem, waterpomp en handremkabel. En hij heeft een brug. Dus als dat bijstellen niet al te moeilijk is zou dat dan misschien kunnen.

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 11 januari 2010 09:10 PM
  [ # 145 ]

Citrotech in Oldebroek zit beduidend dichterbij en is ook zeer kundig met hydropneumatiek, wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen. Check www.citrotech.nl

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 januari 2010 12:09 AM
  [ # 146 ]

Ik heb het idee dat die BX gewoon moet rijden, en dat ie zich dan beter gaat gedragen. Van stilstaan en wat gymnastieken worden ze meestal niet beter. Mijn advies: afblijven, gaan rijden (met rijbewijs) en eens kijken hoe ie zich houdt. Dan kun je altijd nog naar de garage gaan.

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 19 januari 2010 07:55 PM
  [ # 147 ]

Zo.. de BX is weer voorzien van nieuw d-riem, waterpomp en remblokken.
Kost ook aardig wat, maar het was wel nodig.
De BX is verder nog even nagekeken op de brug. Het zag er allemaal prima uit!
Ook aan de onderkant geen roest te vinden. Waarschijnlijk komt ze zo door de APK..
er moeten alleen 2 nieuwe banden onder. Die andere bleken helemaal niet zo slecht te zijn,
en komen nog gewoon de de APK. Aangezien ik al het idee heb dat ik steeds heen en weer aan het rijden ben naar de bank om geld te pinnen voor de BX, ga ik ze niet alle 4 meteen vervangen.
Komt mooi uit dat ze verder wel goed is, want ik moet eerst maar eens geld gaan verdienen voor de zomervakantie e.d. en hopen dat mn begroting voor mn rijbewijs een beetje klopt. Daarna, zal waarschijnlijk van de zomer zijn, de BX weer door de APK helpen en lekker gaan rijden.

Dat ‘afblijven’ gaat mij sowieso niet lukken. Alleen stationair draaien is natuurlijk niet goed voor een motor. Dat snap ik. De BX komt steeds weer wat sneller omhoog. Mede door de WD40 in de veerpoten. Maar als ze een tijd niet gegymnastiekt heeft is ze weer erg sloom. Naar mijn idee moet het systeem dus wel een beetje in beweging gehouden worden.
Gisteravond kon ik de BX weer ophalen, dus ik moest wel over de weg met haar angel
Ze rijd echt lekker! Schakelen gaat enorm soepel, je zou haast denken dat er iets niet klopt. De motor is in ieder geval niet lui. Ze reageert erg goed op het gaspedaal. Kortom, ben weer erg blij met la Quinze!

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 januari 2010 07:58 PM
  [ # 148 ]

Mooi!  cool smirk

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 januari 2010 08:49 PM
  [ # 149 ]

Gefeliciteerd! Maarreeh.. begrijp ik het nou goed dat je in een auto zonder APK, zonder verzekering, die (naar ik aanneem) geschorst is, over de openbare weg rijdt terwijl je nog geen rijbewijs hebt?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 19 januari 2010 09:15 PM
  [ # 150 ]

Dat begrijp je goed ja red face Maar gezien het gehucht waar ik woon enorm rustig is en de plek waar ze stond, bij de buren,  net 400 meter van mijn huis is, durf ik dat wel aan Wink Dus als ik even gas geef ben ik binnen 15 seconden thuis.. zonder iets of iemand tegen te komen. Ideaal!

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
 
10 van de 26
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook