Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Sjon, van harte gefeliciteerd! Wat gaaf dat je nu eindelijk in je eigen auto kan rijden zeg. Inderdaad jammer dat je niet naar de meeting kon komen, anders had ik graag een rondje meegereden Veel plezier met het rijden in je BX!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Anders had ik er denk ik toch wel Michelins onder gezet.
Wat heb ik je nou wel 3 keer gezegd?
Voor zitten dus banden van 2 verschillende merken?
En achter dan een band van zoveel jaar oud, die altijd onder de auto heeft gehangen?
Als je Meteor een merk wil noemen… dan kun je bijna nog beter Energy’s hebben denk ik.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ja Harm, ik weet wat jij zo vaak hebt gezegd
Maar aangezien dat even wat beter uitkwam heb ik toch geen nieuwe banden gedaan. Deze banden zijn gewoon prima, ook de band die om het reservewiel zat. Niets op aan te merken. Het rijdt ook prima en daar gaat het volgens mij uiteindelijk om Overigens zitten de Meteor banden vooraan en de Michelins achteraan. Dus geen 2 verschillende merken naast elkaar.
We zullen wel zien hoe dat gaat in de winter!
Gisteren samen met Timo de bougies vervangen. Dat werd wel eens tijd want ze waren behoorlijk zwart. Nadat de nieuwe erin zaten bleek de BX toch wat soepeler te rijden. Het verschil is dus wel te merken! De bougiekabels moeten ook eens vervangen worden, ik vind ze alleen nogal prijzig.
Vanmiddag even met de BX naar autosloperij Pieper in Putten geweest. Even een rondje gelopen over de sloop en een nieuwe accu aangeschaft. Daar meteen omgewisseld want ik kon de oude accu daar mooi achterlaten. De nieuwe accu heeft 55 ampere i.p.v. de 45 ampere van de oude. De startmotor draait nu in ieder geval weer lekker vlot rond! Thuis ook nog even de nieuwe luchtfilter geplaatst, dus die kan er weer even tegenaan.
Op de terugweg weer eens een heerlijk hobbelweggetje genomen. Rijdt echt super met de BX!
Blijft wel lastig rijden met een klokkenwinkel voor je neus waarvan alleen het analoge klokje het doet. De brandstofmeter heeft namelijk precies hetzelfde als die van de 2CV van m’n ouders. Hij bepaalt graag zelf of hij op ‘vol’ of ‘leeg’ gaat staan.. of ergens daartussenin.
En Tjerk, uiteraard mag je eens meerijden
Hier nog wat foto’s van zondag. Timo’s Xantia en mijn BX
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Sjon… Nee, laat maar. je komt er wel achter
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Vertel! Ik ben zeer benieuwd!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wanneer er op de bougie een zwarte, droge koolstofaanslag ligt, betekend dit dat de motor te rijk draait, of dat de warmtegraad van de bougie te koud is. Het zegt hoegenaamd niets over de staat van de bougie in kwestie. Overigens is dit wel mijn wijsheid, dus als iemand me kan aanvullen… shoot!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
De bougies zagen er zo uit:
Goed zwart in elk geval, wat dus betekend dat die te rijk staat?
Vrijdag kwam Sjon met een grote big smile hier de straat inrijden, geweldig! Ook een stuk gereden, rijdt goed hoor! Alleen inderdaad tokkelende stabilisatorstangetjes bij hobbels en op klinkerwegen, maar de BX rijdt geweldig!
En zondag nog even een stuk getoerd, en ook wat foto’s gemaakt:
Vanmiddag met het vervangen van de accu hadden we even om wat ruimte te krijgen de luchtslang losgehaald, en toen kwam ik dit tegen, en ik ben toch wel benieuwd wat het is?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik denk dat Sjon er goed aan doet om de carburateur eens goed af te laten stellen door iemand met veel ervaring met afstellen van die dingen. Ik dus niet
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Dat denk ik ook ja! Dat zal best nuttig zijn. En eens kijken hoe het zit met de chokekabel.
Om nou elke keer de motorkap open te trekken om de choke weer terug te zetten is ook zo wat. Heel fijn die chokekabels die niet meewerken!..
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ja, als je vaak met choke open rijdt dan is het ook geen wonder dat de bougies zo zwart zijn, de nieuwe zullen dan in no-time er ook zo uit gaan zien… Choke open = rijk mengsel. Die choke-kabel zo snel mogelijk (laten) fiksen!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
En waarschijnlijk een zwarte pluim uit de uitlaat..
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ik bedoelde dus niet dat ik vaak met choke open rijd. Sterker nog, ik gebruik de choke nooit. Dat lijkt me wel logisch als je hem niet vanbinnen uit dicht kan zetten. En ik snap hoe een choke werkt
Dus ook geen zwarte pluimen uit de uitlaat..
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Ik heb denk ik nog wel een setje nieuwe bougiekabels liggen die voor een mooi prijsje weg mogen.
PB maar bij interesse.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Je hebt een PB
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Carburateur laten afstellen is altijd fijn, dat heeft bij mijn Visa enorm geholpen.