Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gaaf Sjon dat de BX eindelijk de weg op rijdt. En dat je met een bigsmile de bocht omkomt is niet verwonderlijk! Lekker man, eindelijk met je eigen auto op pad!
En over die tankmeter. Dat doet die van mij ook. Als de tank vol zit dan staat ie wél continu op vol maar zodra er ook maar een beetje benzine uit is zwalkt ie alle kanten op. Ook als het reservelampje brandt wil het metertje de helft aangeven.
Binnenkort maar is dagje prikken. Wil die bruine dame van je wel is in het echt zien!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Inderdaad maar eens gaan kijken of ik de carburateur ergens kan laten afstellen.
Elke keer als ik met de BX rijd zit ik met een big smile achter het stuur Zo leuk om eindelijk in mijn eigen auto te kunnen rijden! Aha! Ik ben dus niet de enige met brandstofmeterproblemen.
Ik ben ook wel benieuwd naar jouw BX!
Dinsdag weer met de BX naar het station gereden. Na schooltijd even naar Halfords gelopen en een radio met USB- en SD-ingang gekocht (Caliber MCD 065). Kost niet veel en klinkt prima. Helaas geen groene verlichting, zoals de rest van de dashboardverlichting. Maar ja, klepje dicht en je ziet er niets van.
Uiteraard direct en de BX gezet en onder het genot van franse muziek weer verder gereden Leuk om eindelijk weer eens muziek in de BX te hebben! Onderweg even bij Brezan langs gegaan om olie en een oliefilter mee te nemen. Jammer genoeg was de man achter de kassa nogal doof en hij praatte zelf erg zacht. Het duurde dus wel even voordat ik daar klaar was. Meteen even gevraagd of zij een tellerkabel kunnen bestellen via H-base. Die man snapte me eerst niet helemaal, uiteindelijk blijk ik daar een klantnummer voor nodig te hebben?
Op het industrieterrein in Barneveld waar de Brezan zit, staat een eiffeltoren. Uiteraard de BX er even voor gezet.
Gisteravond met Timo de olie en bougiekabels vervangen (waarvoor vanzelfsprekend weer veel dank!). Met dank aan BasisBIX een setje nieuwe bougiekabels ontvangen. Die zaten er snel op. Mooi zwart in plaats van rood.
Het werd wel eens tijd om de olie te vervangen. De plug zat muurvast en het duurde even voordat ‘ie eindelijk los was. De olie die eruit kwam was dik en pikzwart. Dat heeft er waarschijnlijk wel een tijd in gezeten. Na het uitlekken de plug en het nieuwe filter erop geschroefd en weer volgegoten met olie. Daarna een leuk proefritje gemaakt en weer eens een hobbelweggetje in het bos opgezocht. Dat rijdt altijd zo lekker met de BX!
Bij het vervangen van het luchtfilter kwam ik nog aangegeten noten tegen in de luchtfilterbak. Hoe kunnen die er in hemelsnaam in komen? Ik dacht dat dat toch aardig afgesloten was.
Al met al krijgt ze dus steeds meer nieuwe onderdelen
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Leuke update!
Olieringetje niet vervangen?
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Dankje!
Je bedoelt het ringetje van de carterplug? Die is wel vervangen. Door zo’n ringetje waar kit uit komt als ‘ie samengedrukt wordt. Gisteravond een stuk karton onder het carter gelegd. Vanmorgen geen enkel drupje, dus ze lekt gelukkig niet!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Dat ringetje ja.. :p
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Goed bezig
En ik zie dat je benzineslangen ook nog de originele zijn.
Die zou ik toch ook even van dichtbij bekijken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
De benzineslangen zien er van dichtbij ook nog goed uit! Dus die kunnen nog wel even blijven zitten.
Tijd geleden dat er een update over de 15 RE was. Dus ik zal maar eens vertellen hoe het momenteel met haar gaat.
Sinds ze een maand geleden weer de weg op gekomen is werd zij regelmatig gebruikt. Helaas blijkt het toch wel erg veel benzine te kosten om haar dagelijks te gebruiken, dus ik maak maar weer dankbaar gebruik van mijn OV-studentenkaart. De BX wordt nu eigenlijk alleen in het weekend en af en toe door de week gebruikt. Uiteraard is het financieel erg onaantrekkelijk om daarvoor een auto te hebben. Maarja, een hobby mag geld kosten! Ondanks haar ‘stilstand’ van meer dan een jaar doet ze het eigenlijk prima!
Is het eigenlijk normaal dat tanken niet echt wil op de manier zoals het bij moderne auto’s gaat? Als ik de slang gewoon in de vulopening steek, slaat hij al snel af. Ik kan hem alleen helemaal op het randje houden en dan volgooien, dan slaat die niet af. Mn vader wist niet meer of hij dat ook bij zijn BX’en had.
Het enige probleem is dat de voorste hoogteregelaar niet veel zin heeft. Wanneer het pookje in rijstand staat, komt de voorkant niet omhoog. Dat doet ze alleen nog als je hem eerst in hoogste stand zet. Dus elke keer even op en neer voordat je weg kan Ik vind het alleen wel gek dat ‘ie dat doet aangezien de hoogteregelaar helemaal schoongemaakt is, de leidingen vervangen zijn en de LHM ververst is. :S
Voor de rest heb ik helemaal geen klagen over de BX! De tellerkabel moet nog steeds vervangen worden, maar ze doet het prima en rijdt heerlijk! Je raakt alleen wel een beetje verwend door de hydropneumatische vering.. ik erger me soms gewoon aan mensen die gaan remmen voor drempels
Tijdje terug nog een meerij filmpje gemaakt met de camera op de hoofdsteun gebonden.
Link naar het filmpje
Al met al ben ik dus nog steeds erg blij met mijn bruine BX!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
La Quinze rijdt inderdaad erg fijn !
Bij mijn BX Progress kon ik gewoon de slang in de vulopening steken, en gewoon tanken. Sloeg niet snel af of zo.
En misschien heeft jouw BX hetzelfde als mijn BX had met de hoogteregelaar, dat er door de verse LHM waarschijnlijk weer wat nieuw vuil los is gekomen. Bij mij na vrijwel iedere dag even gymnastieken was er op een gegeven moment geen problemen meer met omhoog komen, en deed die na verloop van tijd gewoon weer goed mee.
Nu nog de tellerkabel inderdaad, en misschien ook even kijken waarom er ondanks dat je blower op volle snelheid draait er amper lucht uit je luchtmonden komt. Iemand daar nog suggesties voor? Zowel uit de middelste, de buitsenste en die bij de voorruit komt amper lucht uit, terwijl de bij de dashboardwissel er op gelet hebben de luchtmonden wel goed achter het dashboard te plaatsen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Oh ja, dat probleempje hadden we ook nog!
Ik ben wel benieuwd hoe dat nou komt! Gelukkig komt er wel een beetje lucht uit, dus weinig last van beslagen ramen.
Ik ga maar eens lekker aan het gymnastieken dan! Weer eens alle standjes uitproberen met de française. Hopen dat het hetzelfde probleem is als bij de Progress.
Bij jou ging het tanken wel normaal? Hmm.. Ik moet de slang echt op het randje leggen, anders is het echt geen doen. Dan slaat ‘ie achter elkaar af.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Mooi werk kerels! Wat is dat lampje wat er brand op je dashboard? Vlak onder de klok?
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Dankje! Dat is het choke lampje. Geen idee waarom, maar hij brandt constant :S
Binnekort haal ik hem er denk ik maar eens uit, want het irriteert behoorlijk als je in het donker rijdt!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Ah oke. Dat kan ik me voorstellen. Lijkt me echter gewoon een kabeltje wat contact maakt terwijl het niet moet..
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
VivéLaDeuche schreef:Dankje! Dat is het choke lampje. Geen idee waarom, maar hij brandt constant :S
Binnekort haal ik hem er denk ik maar eens uit, want het irriteert behoorlijk als je in het donker rijdt!
Je zou ook de oorzaak ervan kunnen proberen op te zoeken en te verhelpen. Domweg het lampje weghalen is symptoombestrijding eersteklas.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Dat kan ook. Maar ik gebruik de choke toch niet, dus al zou het lampje het wel doen dan heeft het nog geen nut.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Waarom gebruik je de choke niet dan?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91