Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuke filmpje!
Hoe is het eigenlijk ermee?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Dankje!
De BX staat nog steeds rustig in de schuur te wachten op betere tijden
Ik mis het rijden in de BX nu wel Jammer dat dat niet gewoon kan
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Leuk filmpje Sjon.
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Super leuk filmpje Sjon!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Dankje!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Ontzettend mooie wagen! Vooral “het bruine”
Très bien
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Merci beaucoup!
Aangezien de BX de komende tijd toch nog stil staat in de schuur wilde ik haar vandaag op assteunen zetten. Maar als mijn assteunen op de laagst mogelijke stand staan, staat de BX iets hoger dan haar hoogste stand. Is dat een probleem voor de draagarmlagers en dergelijke? Of kan dat geen kwaad?
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Zo, de BX mag weer even haar benen strekken!
Stilstand is achteruitgang, dus ze is weer even uit de schorsing gehaald. Geen idee voor hoe lang, maar ik kan dus weer even genieten van de zwevende dame. ..wel weer een heel verschil na 3,5 week 2cv rijden
In Frankrijk nog een paar leuke dingen gescoord voor op de BX. Op de autosloperij in Le Tilleul een setje nette wieldoppen:
En uit een andere BX nog de one-touch raambediening gehaald. Erg leuk om te hebben en samen met de wieldoppen was het 5 euro. Super, zo’n franse sloop!
Aan het eind van de vakantie in departement ‘Nord’ (59) een departementsticker gekocht voor op de BX gekocht. In Frankrijk zie je ze wel vaker achterop een auto zitten, dus het leek mij wel leuk om er ook één te hebben. Dat Vlaanderen hetzelfde ‘logo’ heeft moet je maar even vergeten..
Toen ik onlangs onder de kap keek, zag ik iets wat ik helaas niet eerder gezien had. Alle leidingen zijn een tijd geleden vervangen bij Duckservice. Helaas zijn ze vergeten de rubberen leidingen die vanaf het vat langs het motorblok lopen, terug te stoppen in de hoes die daar zit. 2 leidingen zitten in de hoes, de rest ligt ernaast. Daardoor komen ze te dicht bij de dynamo snaar. Helaas is één leiding al tot op de binnenste rand toe uitgesneden. Beetje jammer dus.
Momenteel dus elke dag weer heerlijk zwevend naar m’n werk, wat een genot. Aankomende zaterdagnacht ook de eerste keer dat de BX op een meeting verschijnt. Beetje jammer alleen dat de interieurverlichting nog niet werkt bij een nachtelijke puzzelrit
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Hou die bijna doorgesneden slang wel in de gaten en vervang indien nodig. LHM-lekkage op je riemenspul lijkt me niet echt bevorderlijk voor de riemen. Wel mooi dat ze weer de weg op mag! Ik heb haar nog altijd niet mogen bekijken, morgen dus wel. Ik ben benieuwd
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat gaaf Sjon! Groot gelijk dat je haar weer even uit de stalling haalt. Ik heb d’r al een paar keer gezien, maar nog niet op de weg, dus ik ben ook heel benieuwd!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Slordig van Duckservice. Maar: Ze vergoeden vast de slang?
Citroen!
Jammer van de slangen (gewoon weg slordig), maar het is wel weer fijn dat je de dame buiten hebt en gaat gebruiken
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Inderdaad jammer dat de slangen zo slordig weggestopt zijn ja. Ik kan er nu wel langs gaan om het te laten herstellen, maarja, een ritje van 300 km is ook niet niks.
Al met al doet ze het verder weer prima! Ze wordt momenteel dagelijks gebruikt als vervoer naar mn werk en dat gaat heerlijk. Heel fijn weer om over de weg te kunnen zweven!
Wat ik in de vorige update nog was vergeten te vertellen: het spatbord rechts voor was er slecht aan toe. Bovenop zat eigenlijk helemaal geen lak meer, dus het was afwachten wanneer de roest zou komen. Op vakantie in Frankrijk kwam ik bij Norauto een spuitbus ‘Brun Maya’ tegen en die meegenomen. Thuis even lekker aan het schuren en spuiten geweest en het resultaat mag er wezen vind ik.
Gisteren een stukje gereden en op de terugweg kwam er ineens een ratelent geluid onder de kap vandaan. De BX reed nog normaal en ik was bijna thuis gelukkig. Thuis kwam ik erachter dat het de dynamo was waar het geluid vandaan kwam. Hier een Filmpje van het geluid. Vanmorgen de dynamo snaar eraf gehaald en de BX gestart. Geen geratel meer. Dat wordt dus een nieuwe, of gereviseerde, dynamo.
Wat ik alleen niet snap is hoe je die bout los maakt waarmee de dynamo aan de achterkant vastzit. Als je het zo ziet van bovenaf zou je denken dat het gewoon een lange bout is. Maar dan zou er aan de zijkant geen ruimte zijn om hem eruit te trekken. Weet iemand misschien hoe dat zit?
Nu dus op zoek naar een andere dynamo voordat er weer met de BX gereden kan worden.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die bout kan je losdraaien met sleutel 21. Dan trek je ‘m er een stukje uit en dan kan de dynamo los. Hij hoeft er dus niet helemaal uit. Slechte timing eigenlijk, want ik had er woensdag wel eentje mee kunnen nemen. Ik wil er eventueel wel een opsturen, pb me in dat geval maar even.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
In elk geval mooi dat je heelhuids thuis gekomen bent Ga je nog wat aan die plek op de motorkap doen? (boven de rechter koplamp)
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3