LOL
Vandaag de radio ingebouwd. Er lag nog geen constante plus, dus die heb ik aangelegd. Achter het tellerhuis zit een goede ruime doorgang naar het motorruim. Dashboard gaat er zo uit. Ik had nog mooie boxjes van mijn oude home cinemaset die passen perfect! Ze liggen onder de achterbank. Bedankt voor de tip! De speaker in het dashboard gebruik ik niet meer. Ik had nog hoop om de bestaande antenne + kabel te gebruiken, maar er zat geen coax kabel aan de antenne en ga niet aan het hemeltje zitten rommelen om een nieuwe kabel te leggen, dus moet ik toch een andere antenne gaan plakken. Had vandaag geen zin en tijd om deze te gaan halen. Heb in ieder geval een redelijke radio ontvangst en kan verder nog een USB stick of memory card gebruiken. Ik weet niet of de cdspeler het doet nu hij verticaal is geplaatst. Zit ook Bluetooth op, dus kan er ook handsfree mee bellen. (Als ik niet te hard rijd tenminste )
Antenne zit er in. Heb ‘m net boven de ventilatieuitgang van t raam geplakt. Op de voorruit is de ontvangst toch het beste. Was wel een gepiel om de kabels weg te werken. Het halve dashboard moest ervoor los, maar het is gelukt. Heb vandaag ook getest om een cdtje af te spelen, maar dat werkte ook goed ondanks de verticale inbouw.
Sinds 2 dagen een vochtvreter in de auto staan en dat scheelt best veel met het beslaan van de ruiten. Normaal gesproken is alles aangeslagen en vooral de achterruit, maar nu viel het reuze mee.
Hoop volgende week de uitlaat te fixen, zodat we van die vieze uitlaatgassen afzijn als de kachel aanstaat.
En dan zijn de klusjes klaar eigenlijk. In de zomer wat roest bestrijden misschien.
Vandaag de GS weer opgehaald bij Renard. Probleemloos door de keuring… Alleen heb ik het uitlaatprobleem ook laten aanpakken en dat was niet goedkoop
Ze heeft weer een nieuw Y stuk en 2 motorpijpjes, allen nog nieuw en origineel op de kop weten te tikken in Frankrijk. (door Renard dus.. )
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ben maar blij dat je die motorpijpjes niet zelf hebt hoeven monteren…
Citroen!
Ja overgrote deel van de factuur was arbeid. Ik had t zelf niet voor elkaar gekregen waarschijnlijk.
Ondertussen niet heel veel met de GS gereden. Ze staat inmiddels onder een warme dekentje bij mijn ouders in de stalling. Ik ga haar niet meer (mis)bruiken als dagelijkse auto. Ondanks het feit dat ze nooit problemen heeft gegeven wil ik dit wagentje in goede staat houden. Als het het mooi weer is mag ze naar buiten.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Toch is het voor het behoud van de auto van belang dat je er eens in de paar weken even een flinke ronde van tenminste een km of 50 mee doet. Anders drogen de rubbers uit en gaat er van alles vastzitten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Zo even dit draadje weer eens ophalen. Vorige week met het prachtige weer de GS uit haar winterslaap gehaald. Familie Muis had een prachtig warm huisje gebouwd onder de motorkap, precies in de hoek achter de accu waar allerlei draadjes de motorruimte inkomen. Uiteraard was het tuig aan de draden aan het klussen geweest met als gevolg dat een aantal kabels gestript waren. . Na dit weer gefixt te hebben met tape de accu weer aangesloten en startte ze vrijwel direct. Even een rondje mee gedaan in de buurt. Wat is het toch een heerlijk wagentje! Sjoerd ik zou spijt krijgen als ik jou was
Zo weer even een update! Pas geleden de gs nieuwe sapjes en filters gegeven en een leuke toerrit mee gereden.
Helaas was ik zo suf om de APK te laten verlopen. Gelukkig is het CJIB zo attent om je daaraan te herinneren…
Met toch wel een beetje angst voor de keuring heb ik haar naar mijn vaste specialist gebracht en die kon eigenlijk niks aanmerken op de auto. Enkel de accu stond niet helemaal perfect vast. Het zag er dus goed uit voor de keuring!
Vandaag werd ik gebeld en wat denk je: AFGEKEURD!!! Het controlelampje voor het groot licht brandde niet. Dit is kennelijk een nieuwe APK eis per 1 april jl.
Regels zijn regels, maar dit is wel in de categorie: je verwacht het niet!!
Dinsdag in de herhaling…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Is idd een nieuwe regel sinds kort, daar is elders op dit forum een topic over, omdat er nog wat onduidelijkheid was omtrent oldtimers die dit lampje nooit hebben gehad af-fabriek.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Een GS heeft wel zo’n dashboardlampje wat dus gewoon moet werken. Het heeft volgens mij nooit gewerkt en wordt nu gerepareerd. Dat zou afdoende moeten zijn voor een verse keuring.
Lampje vervangen en het werkt weer! Zojuist weer voor 2 jaar gekeurd!
Afgelopen weekend de GS eindelijk weer eens van stal gehaald voor een voorjaarsrit in de buurt. Zoals altijd: beetje benzine erbij, accu aansluiten en ze start binnen een minuut.
Zelfs na bijna 4 jaar is het altijd weer een feestje om dit koddige karretje rond te knorren! Ze is niet perfect, maar gewoon een leuk ding wat bijzonder goede rijeigenschappen heeft!!
Vandaag heb ik ‘r nog even gewassen en ze staat weer te stralen hoor:
So far so good, maar ze begint toch wat incontinent te worden aan de achterkant en het ruikt naar benzine. De tank lijkt te lekken. Dat deed hij altijd al wel wat, maar nu is het wel wat meer aan het worden. Is het eenvoudig dit te verhelpen? Het lijkt dat de pakking lekt aangezien de naad nat is, maar het kan ook van de vulpijp komen.
Hij lekt niet veel, maar een klein vlekje benzine ruikt behoorlijk sterk. Je ruikt het ook heel goed als je tijdens het rijden het raam open doet. Dat vond ik wel wat vreemd.
Wie weet raad?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Waarschijnlijk een gescheurde vulpijp. Zodra je het raam open doet dan trekt de benzinelucht vanuit de kofferbak naar voren. Dit verschijnsel komt héél erg vaak voor bij GS/A’s. De lucht kan ook nog bij de vlotter en/of de brandstofretour op de tank vandaan komen.
Enige benzinelucht rondom de auto is overigens normaal. De gassen komen via de ontluchting naar buiten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30