Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is idd wel een mooie samenvatting
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb dit ding in de achterbak, weet iemand wat het doet?
Zwarte bovenin.
Het zwarte dus.
Het zit dus boven de rechter wielkast in de achterbak en onder de hoedenplank.
Normaal zit hier nog kofferbak bekleding voor, dit is er hier dus af
Pas heb ik nog in de kofferbak van een T2 gekeken, die had het niet…
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mij onbekend… Durf je het niet open te maken?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet of het open kan… Zover ik weet zitten er geen schroeven op.
Alles lijkt gelijmt.
Er staat me ook bij dat er slangen aan zitten.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Komt jouw auto toevallig uit Zwitserland?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh - nooit gekeken. Geen idee.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
gaat daar niet iets door de wielkast….?? check eens ??
heeft dit te maken met de brandstof tank beluchting oid ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
25trd schreef:Komt jouw auto toevallig uit Zwitserland?
Duitsland, dus ook met kat net als in Zwitserland
Ik denk dat het idd met dat systeem te maken heeft.
Ook hier onder de kap heb een een extra box:
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Wow! Je hebt ook onder de kap zitten kleien!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
We hebben op het moment bij het clubmagazijn een sloper staan (wordt nog niet gesloopt!), turbo2 uit Zwitserland, die heeft ook wat extra foefjes onder de kap, daarom moest ik eraan denken…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja zo’n T2 uit Zwitserland zou best eens precies hetzelfde kunnen zijn.
Daar ligt ook een M25 / 667 blok in.
@ Rens
Nee geen klei onder de kap
Dat was gedaan met hetzelfde spul als ik buiten op de auto voor plastic en rubber gebruik.
Overigens is dit een foto van ruim 2 jaar geleden, inmiddels niet zo fris meer.
Het is zoveel werk, en het valt niet mee voor de rug…
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Soms zijn er van die dagen dan valt de CX gewoon op
Toen ik vanuit het kantoor op mijn werk naar de CX liep zag een collega mij naar de CX lopen.
Altijd leuk:
Dat is wel bijzonder.
Je heb hem goed onderhouden!
Dat rijdt vast heel fijn.
Net bij het tankstation stond er een man in een net geimporteerde Benz (begin jaren 90) op zijn beurt te wachten.
Toen die uitstapte:
Mooi ding!
Dat geeft het CX (of andere klassiekers) rijden net weer even een extra leuk tintje
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De krenten in de pap
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
die extra tankjes/vaatjes/tonnetjes zijn nodig om de dampen van je tank-ontluchting weg te zuigen
door de motor
is/was een milieu-eis voor landen als zwitserlan/duitsland/zweden en waarschijnlijk nog meer landen
een beetje te vergelijken met de aparte/vreemde carterontluchtings-eis voor de VS ,bij de id/ds
in zwitserland hadden ze op de cx 24inj in 1983 al uitlaatgas re-circulatie
voor de 25 turbo diesel 2 hadden ze een andere brandstofpomp, een soort “geknepen” versie met een wat kleinere paardenstal dus
allemaal milieu
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
japv schreef:De krenten in de pap
Zo is het maar net!
algra schreef:die extra tankjes/vaatjes/tonnetjes zijn nodig om de dampen van je tank-ontluchting weg te zuigen
door de motor
is/was een milieu-eis voor landen als zwitserlan/duitsland/zweden en waarschijnlijk nog meer landeneen beetje te vergelijken met de aparte/vreemde carterontluchtings-eis voor de VS ,bij de id/ds
in zwitserland hadden ze op de cx 24inj in 1983 al uitlaatgas re-circulatie
voor de 25 turbo diesel 2 hadden ze een andere brandstofpomp, een soort “geknepen” versie met een wat kleinere paardenstal dusallemaal milieu
Thanks voor de uitleg!
Net even in de kofferbak gekeken, er komt zover ik kon zien 1 slang uit de “doos” in de kofferbak. Deze verdwijnt in de holle D stijl.
Als ik onder de kap kijk heb ik deze extra box:
Als ik het goed inschat dan komt de bovenste slang vanaf de “doos” uit de kofferbak.
De andere slang is de uitgang, dat kan ik zien aan een splitsing (rond doosje) vlak na deze box onder de motorkap, daar zit namelijk een pijl op met de richting van de airflow.
De splitsing gaat verder met een dikke en dunne slang.
De dunne komt hier uit bij de kleine T splitsing boven de gasklep.
De dikke slang komt uit op de grote dikke bocht na de LMM.
Als leek gok ik dat de benzine dampen dus via de box onder de motorkap (wat doet die dan precies?) in het inlaat traject van de motor komen. Zo worden de benzine dampen dus verbrand in de motor.
Tenmiste zo zie ik het nu maar even
Ik ben wel benieuwd wat die box onder de kap dan precies doet, heeft zoiets nog onderhoud nodig?