Ik kreeg dit vandaag binnen;
Beste Citro�n vrienden,
In aanvulling op de vorige week rondgezonden vragen naar auto’s voor de festiviteiten rond 90 jaar Citro�n hebben we nog enkele vragen die niet direct bij ��n club uitkomen.
Voor in de parade zoeken we nog enkele modellen waarvoor (nog) geen type club bestaat.
Deze vraag sturen we nu naar alle clubs, omdat tenslotte veel van onze clubleden mogelijk meer dan ��n Citro�n bezitten.De auto’s die we zoeken zijn bedoeld voor in de Parade.
Op zondag 4 oktober zal er een parade gehouden worden van 90 Citro�ns, voor elk jaar uit de historie ��n. De auto’s worden ‘s ochtends opgesteld in Amsterdam bij Citro�n Nederland, in het begin van de middag rijdt de parade door Amsterdam en komen dan weer terug bij het Stadionplein waar ze daarna nog even op het plein blijven zodat de auto’s voor het publiek te bewonderen zijn. Hiervoor hebben we ca. 90 auto’s nodig waarvan het nieuwe gamma door Citro�n wordt geleverd en de anderen door de clubs. De lijst is samengesteld door Citro�n Nederland in samenwerking met de werkgroep.
Bij onderstaande gezochte auto’s in de parade staat ook een jaartal.
Het is vooral ook van belang dat de voiture enigszins in de buurt van het jaartal blijft. Het hoeft niet letterlijk een auto uit dat jaartal te zijn, maar het is wel wenselijk als het een model is dat qua uiterlijke kenmerken in dat jaar geleverd had kunnen zijn.
Gezochte auto’s:
parade 1992 ZX diesel
parade 1994 Evasion
parade 1996 Berlingo
parade 1998 Xsara coupe
parade 2000 Xsara Picasso (Ren� )
Van alle vragen die we U stellen is het van belang dat we zo snel mogelijk weten of U binnen Uw club iemand hebt rondlopen die met een voertig uit deze lijst naar Amsterdam wil komen. Schroom niet ons regelmatig te mailen als er over een vraag duidelijkheid is.Zeer hartelijk dank voor alle hulp.
Mochten jullie nog vragen hebben dan kunnen jullie ons bereiken****
Met collegiale groeten, Namens de werkgroep 90 jaar Citro�n en Citro�n Contact
Valentijn de Marez Oyens
Deliaan Vollgraff
Jullie kunnen je bij mij aanmelden middels PB
Ik zorg dan dat je in het bezit komt van de contactgegevens.
De Xsara Picasso is al vergeven
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En ook ik zal met mijn ‘93 Xantia Berline aanwezig zijn, ijs en weder dienende!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
We moeten eigenlijk natuurlijk deze hebben
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Eigenlijk wel hè. Kentekenplaathouders heb ik al, zo’n shirt zou leuk zijn natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Grmmbblll, ik had mijn ZX diesel nooit weg moeten doen…..
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Nadat ik aanvankelijk moest afzeggen voor deelname aan de parade blijk ik, na wat schuiven in de agenda toch tijd te hebben om daar een kijkje te gaan nemen als toeschouwer. In elk geval beter dan niets
Wanneer en hoe laat is dat hele gebeuren eigenlijk ? Voor toeschouwers dus. Ook op de site van Citroën zelf waar z reclame maken voor het feit dat ze 90 jaar bestaan kan ik daar niets over terug vinden.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dit stond in mijn mail van Autoweek:
Rond 12.00 uur verzamelen deze auto’s zich op het Stadionplein en vormen zo een Openluchtmuseum. De start van de parade is om 14.00 uur en vanaf 15.30 uur worden de Citroën-iconen weer verwacht op het Stadionplein. Deze zullen tot 17.00 uur te bewonderen zijn.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Is er ook iets bekend over de route die gevolgd gaat worden?
We willen graag gaan kijken (en foto’s maken natuurlijk), maar dan willen we wel even weten waar we moeten zijn. Zou ook zonde zijn als we de helft al gemist hebben!
En bij het Stadionplein zal het wel dermate druk zijn dat we het fotograferen wel kunnen vergeten, en ik wil onze kids ook nog mee kunnen laten genieten zonder alleen maar ruggen te zien
De route word zondag doorgesproken
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Waar kan ik het beste parkeren zondag? Zal ik in de buurt van stadionplein iets zoeken of is het verstandiger om buiten de stad iets te zoeken en met het OV verder te gaan?
In de buurt van het Stadionplein kun je denk ik zoeken en zoeken en zoeken… tot het hele gebeuren alweer voorbij is…
Totaal aantal Berichten: 849
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Rene schreef:Ik kreeg dit vandaag binnen;
Gezochte auto’s:
parade 1992 ZX diesel
parade 1994 Evasion
parade 1996 Berlingo
parade 1998 Xsara coupe
parade 2000 Xsara Picasso (Ren� )
Jullie kunnen je bij mij aanmelden middels PB
Ik zorg dan dat je in het bezit komt van de contactgegevens.
Een 1994 ZX diesel komt vast niet in de buurt van een 1992 ZX diesel…?
(sorry, maar de PB-link werkt niet…)
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
Totaal aantal Berichten: 849
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
CitRoel schreef:Waar kan ik het beste parkeren zondag? Zal ik in de buurt van stadionplein iets zoeken of is het verstandiger om buiten de stad iets te zoeken en met het OV verder te gaan?
De parkeergarage onder het Stadionplein naast het Olympisch Stadion ligt naast Citroën Amsterdam,
maar is met 250 plaatsen misschien snel vol?
http://www.bereikbaar.amsterdam.nl/live/main.asp?display_framework=garage&item_id=20&p_en_r=true
Dan is er als alternatief nog de parkeergarage onder gebouw Mahler (700 plaatsen) op de Zuidas:
één halte met de sneltram en dan nog 5 minuten lopen:
http://www.bereikbaar.amsterdam.nl/live/main.asp?display_framework=garage&item_id=26
Als je op straat wil parkeren, kan je kiezen voor IJsbaanpad of Fred. Roeskestraat (ten noorden
van de ring), maar daar is het vast ook (al) druk. Kies dan voor een parkeerplaats ten zuiden van
de ring (afslag S108), bij het VU-ziekenhuis (omgeving A.J. Ernststraat). Je moet dan nog ca. 10
minuten lopen.
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik denk dat ik maar met de motor daar heen ga…...... moet ook nog werken, en ben dan flexibeler in parkeren