![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11243.jpg)
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hallo allemaal,
Vanmiddag onder het rijden ging spontaan het ((STOP)) lampje branden en op dat zelfde moment zakte de achterkant van de auto omlaag en vielen me de remmen weg op het moment dat ik remde. Dus maar geremd op de handrem. Maand of 2 geleden heb ik een motorwissel gedaan samen met mijn stiefpa. Door een garage is toen de retourleiding die boven de tank langs loopt vervangen. Als ik kijk onder het blok dan zie ik ongeveer in het midden op de grond lhm liggen. Heb geen idee waar dit vandaan komt. Zou dit een toe- of een retrour leiding weer kunnen zijn? Alle suggesties, tips zijn van harte welkom, ook hoe ik een helemaal plat op de buik liggende bx omhoog kan krijgen zodat ik er onder kan komen.
Hoop dat er iemand of meerdere mensen zijn die hier ervaring in hebben en mij hierover kunnen vertellen.
Mvg Rene.
Citroen C4
03-TN-GB
Auto opkrikken? Moet je wel even een geschikte krik zoeken
Klinkt als een lekke hogedrukleiding, of er moet ergens een component kapot zijn gegaan waardoor die zijn druk via een retourleiding verliest. Ogen, handen, voeten, spiegels ed. gebruiken om het lek te zoeken
Midden onder het blok (voor of achterkant?) kan drukregelaar zijn, waar de voorraadbol aan vast zit of de leidingen naar de stuurbekrachtiging/remmen/veerpoten voorkant.
Wat betreft opkrikken, ik had een hefboom gebruikt (stevige plank en een steen) voor het eerste stukje om vervolgens de garagekrik eronder te schuiven. Je kan ook proberen om de auto eerst op iets hogers te duwen (van stoeptegels een trappetje maken bv.) Pas daarmee wel heel erg goed op dat de auto er nooit vanaf kan rollen of schuiven!
al gevonden?
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11243.jpg)
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hoi allen,
Bedankt voor de tips die ik tot zover heb gekregen. Morgen ga ik bekijken van hoe en wat, vandaag niet aan toe gekomen door ziekenhuisbezoek (in een ford ka argh :S) Zitten zeker bruikbare tussen, ook prive berichten. Ik houd jullie op de hoogte wat ik tegen kom morgen onder de bx!
Rene
Citroen C4
03-TN-GB
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11243.jpg)
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hoi allen,
Afgelopen vrijdagmorgen ondanks het slechte weer met de bx aan de slag gegaan. Gelukkig kon ik gebruik maken van de garage box van m’n buurman en stond dus lekker droog en redelijk uit de wind. De auto omhoog gekrikt eerst met de standaard bij geleverde krik om vervolgens de dikke garage krik onder de auto te plaatsen. Eenmaal hoog genoeg om er onder te komen eerst de as steunen geplaatst en voor de zekerheid ook de krik voor een beetje extra veiligheids gevoel voor mezelf. Eenmaal onder de auto gekropen kon ik beginnen aan mijn zoektocht naar de lek in 1 van de leidingen. Op zich al redelijk snel vond ik hem. 2 piep kleine gaatjes in de toevoer leiding vlak voor de 3 dubbele lus, kijken hoe de leiding loopt en hoe te demonteren (uiteraard dit alles drukloos). De leiding liep vanaf de hdpomp naar de verdelerblok? (koppelblokje vlak achter de dwarsbalk (ongeveer onder de bestuurdersstoel). De leiding gedemonteerd en de schade van de leiding maar eerst eens goed bekeken. Hmja, niet te maken meer. Normaal gesproken zou ik dan naar Heiligerlee gaan (Brons) want daar maken ze de leidingen harstikke mooi en goed na en kun je meestal er nog op wachten ook. Toch maar eens gekeken of het deze keer dichter bij huis kon en jawel. In Stadskanaal bij Trip (voormalig citroen dealer) hadden ze nog leidingen liggen, moest maar langskomen met de oude leiding en dan zou deze na gemaakt worden. Dus zaterdagochtend met de leiding op de fiets. Zaterdagmiddag kon ik de leiding weer ophalen. Zondag weer gemonteerd en toen werd het spannend…. Doet ie het, of doet ie het niet! Jawel, na alles weer te hebben gevuld e.d. kwam de auto weer omhoog en was de druk op de remmen er ook weer. Proef gereden en het veert en remt weer perfect! Allemaal bedankt voor jullie tips die ik hier heb gekregen en ook in mijn PM! Voor volgend jaar staat sowieso al op de programma om de homokieneten te gaan vervangen en er zullen vast wel nog meer dingen gaan gebeuren want m’n bx is niet alleen mijn auto, maar ook mijn hobby geworden.
Groeten,
Rene
Citroen BX Toulouse 1.4)
Citroen C4
03-TN-GB
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8340.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gefeliciteerd! Goed bezig.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11174.gif)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Kijk eens aan, een mooi resultaat! Heb je ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de andere leidingen visueel te checken op roest of andere narigheid?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Mooi zo,en nog veel plezier van je bx.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.