4 van de 28
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
“Jasmijntje” De Ami 6 break van Rik
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 december 2009 05:27 PM
  [ # 46 ]

je ruitenwisser blijft aan omdat er water in het motortje zit tussen de schakelaar die de stop regelt. lekkage langs asjes oplossen door er een grosch beugelfles rubbertje tussen te doen.

Je vering: de ami staat voor te laag en achter te hoog. Dit is sompel aan te passen zoals elke eendrijder weet.
Verder kan het zijn dat je nog frotteurs en batteurs hebt die gereviseerd moeten worden. Je auto heeft dat geen schokbreking en deint als een boot!
Verder : Leuk ding!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 december 2009 05:30 PM
  [ # 47 ]

Hij’s leuk!

Overigens, in de batteurs moet ook voldoende olie zitten..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 30 december 2009 05:34 PM
  [ # 48 ]

Prachtig Smile
Veel bekijks onderweg gehad denk ik! Ziet er fantastisch uit Rik! Gefeliciteerd Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 december 2009 05:48 PM
  [ # 49 ]

Verder kan het zijn dat je nog frotteurs en batteurs hebt die gereviseerd moeten worden. Je auto heeft dat geen schokbreking en deint als een boot!

Hier zitten vast telescopische schokbrekers op.

Jeroen

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 30 december 2009 05:52 PM
  [ # 50 ]

Leuk leuk!

Mooi spiegel btw! Wink  Snel vervangen door een originele en ze gaat 10km/u harder!

Veel plezier ermee!

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 december 2009 06:03 PM
  [ # 51 ]

Ik eigenlijk best wel een beetje jaloers op Rik. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 30 december 2009 06:11 PM
  [ # 52 ]
bogaard77 schreef:

je ruitenwisser blijft aan omdat er water in het motortje zit tussen de schakelaar die de stop regelt. lekkage langs asjes oplossen door er een grosch beugelfles rubbertje tussen te doen.

Je vering: de ami staat voor te laag en achter te hoog. Dit is sompel aan te passen zoals elke eendrijder weet.
Verder kan het zijn dat je nog frotteurs en batteurs hebt die gereviseerd moeten worden. Je auto heeft dat geen schokbreking en deint als een boot!
Verder : Leuk ding!

Dat zijn iedeale commenteren. Daar kunnen we wat mee. Ze deint inderdaad als een boot(je). En hoe moet ik dat voor en achter hoogte probleem oplossen? Baksteen/grindtegel achterin zeker?
Verder zal ik eens kijken naar dat motortje van de ruitenwissers. En eens een biertje gaan halen in de supermarkt. Very Happy

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 30 december 2009 06:13 PM
  [ # 53 ]

Oja, en dus foto’s van de motorruimte.

Zoals ze nu naast haar sjieke zus staat. Die zo raar staat omdat ik ging kijken waarom ze haar LHM eruit gooide. Lijkt op een retourleiding te zijn, maar dat gaan we morgen bij goed licht nog eens extra checken en repareren zodat zij ook weer kan gaan rondscheuren. Very Happy

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 december 2009 06:20 PM
  [ # 54 ]

Gave foto, zo naast je Cx!
Er zit trouwens een “nieuwe” 602 cc. motor( M28) in.

Jeroen

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 december 2009 06:21 PM
  [ # 55 ]

Leuk verhaal, mooi karretje! very good

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 30 december 2009 06:24 PM
  [ # 56 ]

Mijn hart gaat toch nog iets sneller kloppen van de Prestige (wat wil je ook… Wink) maar ik moet zeggen Rik, je krijgt zo langzamerhand een héél mooie collectie! Mooie foto!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 december 2009 06:25 PM
  [ # 57 ]
bogaard77 schreef:

Je vering: de ami staat voor te laag en achter te hoog.

Dat leek me ook al. Heeft dat vervelende gevolgen voor het rijden?

Leuk bakkie verder Rik!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 30 december 2009 06:31 PM
  [ # 58 ]

Dankje Niels! Ben zelf ook behoorlijk trots op mijn collectie. Very Happy
Ook al staat op het moment 2/3 met pannen broken
Maar goed, dat komt allemaal wel weer. Dadelijk misschien eerst nog even een stukje sturen.
Werd de Ami 6 break trouwens niet ook geleverd met een 600cc blok? En wat zijn de verschillen tussen het huidige blok en wat erin hoort? Het blokje loopt overigens wel erg lekker verder. Smile

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 december 2009 06:47 PM
  [ # 59 ]

Werd de Ami 6 break trouwens niet ook geleverd met een 600cc blok? En wat zijn de verschillen tussen het huidige blok en wat erin hoort? Het blokje loopt overigens wel erg lekker verder.

Dit blok hoort er wel in.
Denk dat alleen het chassis uit 1967 komt.
Zowel de koets, interieur als motor horen bij een 68/69-er Ami6.
In oudere Ami6-en zit een zgn. M4 motor, ook 602 cc welliswaar. Minder krachtig. Het M28 blok is een andere motor, die vanaf 1968 gemonteerd wordt in de A-types met een 602 cc. motor. Je hebt dus zo’n 35 pk!

Jeroen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 december 2009 06:53 PM
  [ # 60 ]

Ik zie volgens mij een “modern” A-type blok. Zie namelijk een moderne carburateur en dynamo. Of heb ik ‘t nu mis?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 28
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook