Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Veel dank aan de organisatie, die ons weer erg goed verzorg hebben!! Hulde!
En wat gezellig om jullie weer eens “allemaal” te zien en te spreken!! Nouja, niet allemaal natuurlijk, want door mijn late aankomst was de helft volgens mij al weg of ging juist huiswaards.
De bedoeling was serieus om er om 9:30 uur te zijn, maar ‘t zat een beetje (erg) tegen allemaal. Had ik zo mooi mijn nageltjes gelakt voor de gelegenheid, kon ik meteen mijn handen wéér vuil maken op zaterdagochtend
Maar uiteindelijk was alles in orde, en jongens, wat was ik blij en trots om uiteindelijk toch nog m’n eigen CX te kunnen showen! Dank ook aan allen voor de complimenten.
De mannen van uitdeuken-zonder-spuiten verrichtten ondertussen kleine wondertjes waardoor Pallas Moët nu vrijwel geheel buts- en deukloos is!!
Jammer dat de professionele reinigings- en poetsbeurt die ik geregeld had nu niet kon doorgaan. Was tof geweest als Pallas in bijna-showroomstaat de loods had kunnen verlaten. Was ook mooie reclame geweest voor de poetsman. Die had echter de volle dag nodig, zei hij, dus heb ik hem om 11:00 maar afgebeld.
Eveneens heel spijtig was het, dat ik dit jaar door mijn late aankomst niet met de LHM-bus heb rond kunnen gaan om gedurende de dag donaties bij jullie allen ‘af te troggelen’ Vorig jaar was dit een groot succes en ik had het willen overtreffen - had er zelfs speciaal een jurkje voor aangetrokken! - maar helaas…
Volgende keer ga ik dus dubbel veel ophalen! Ga maar vast sparen!
mkatgert schreef:Mijn excuses dus als Leontien mij niet meer aantrof bij Vhaar aankomst.
Geeft niets Michiel, Rik heeft de dynamo uiteindelijk meegenomen. Gelukkig dat je het nog haalde!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
www.citrofiel.tk schreef:Was erg leuk!
Prutsy’s Xant is idd een beest.We hebben de Activia allen even aan de tand gevoeld. Vooral de mobiele cc was handig!
En lekker bij de Griek gegeten haha.Hans
De CC die mijn auto bezit, maar die nog wel in de kofferbak ligt hehe.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Op het laatste moment kwam er een garage uitruimklus voorbij, dus helaas verhinderd!
Had graag m’n Xsara Coupe geparkeerd naast andere Xsara’s die niet als permanent hondenhok dienst doen en die vaker dan 5 x per jaar worden gewassen:)
Volgende keer beter.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
@ La Léo,
Grappig was te zien hoe het mannelijk volk jou kant op trok toen je met je CX het parkeerterrein opdraaide
Later toen de CX binnen stond moesten zowel Knackor als ik toch wel even zeggen dat hij als nieuw was zeg! Alleen het niet op het midden van de stoel gerichte stuur vonden we bijzonder. Rijdt dat een beetje met het stuur rechts van je?
En dan het beertje links, daar hebben we het ook even over gehad…
@ Prutsy,
Tis maar net waar je hem hebben wilt ej!
Mijn Pioneersetje heet trouwens: CA-R-PI.035 en is voor XM (04/‘94—>) zo staat erop vermeld.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
www.citrofiel.tk schreef:@ La Léo,
Grappig was te zien hoe het mannelijk volk jou kant op trok toen je met je CX het parkeerterrein opdraaide
Hahaha, ja dat heb ik wel vaker… zal wel aan de auto’s liggen waarmee ik rijd.
www.citrofiel.tk schreef:Later toen de CX binnen stond moesten zowel Knackor als ik toch wel even zeggen dat hij als nieuw was zeg!
Ja, goed hè... en qua plaatwerk etc. heb ik er niets aan gedaan! Gewoon zo gekocht, met een gare koppeling als bonus, dat dan weer wel.
Motor is er daarom helemaal uit geweest en uit elkaar geweest (bak ook), plus alle kogels en een draagarm met speling vervangen. Nieuwe koppelingskabel, remschijven en blokken etc. dus… hij rijdt werkelijk als een nieuwe! En…dank voor je compliment!!
www.citrofiel.tk schreef:Alleen het niet op het midden van de stoel gerichte stuur vonden we bijzonder. Rijdt dat een beetje met het stuur rechts van je?
Hmmm.. dat was mij nog niet eens opgevallen! Zal er eens op letten. Bedoel je de stuurkolom, of bedoel je dat het stuurwiel niet in het middel stond (de spaak)?
www.citrofiel.tk schreef:En dan het beertje links, daar hebben we het ook even over gehad…
Jaaaah, dat is een heel mooi verhaal, dat beertje! Het is een heel oud beertje, een automascotte, die ik van mijn opa heb gekregen toen deze nog leefde.
Hij was een echte motor- en autoliefhebber en in de jaren 50/60 was het gebruikelijk om in je auto een mascotte te hangen ter bescherming tegen ongelukken of pech. Deze mascotte mocht je echter nooit zelf aanschaffen, maar die moest je van iemand krijgen!
Hij heeft ‘m dus gekregen (ik zal eens vragen of mijn vader nog weet van wie) en sindsdien is het beertje meeverhuisd met alle auto’s die hij ooit had.
Het verhaal gaat, dat hij ooit een auto NIET verkocht heeft omdat de koper erop stond dat hij het beertje erbij kreeg. Daar kwam natuurlijk niets van in en dus bleef de auto op dat moment onverkocht! Go Opa!
Ik kan me trouwens herinneren als kind, dat het beertje altijd ergens in de auto hing, tezamen met wat andere kleine souvenirs die ze her en der tijdens hun autovakanties hadden meegenomen. Ja, mijn opa en oma waren al vroeg “wereldreizigers” toen de goegemeente in de vakanties anno 1966 nog net naar Noordwijk aan Zee gingen, tuften zij met hun Fiat Topolino over de Gothartpas richting het Gardameer, volbeladen met conservenblikjes, dat dan weer wel!
Uiteindelijk, toen ik mijn eerste auto kocht, hebben ze mij het beetje gegeven en het verhaal erbij verteld.
Tja, mijn eerste auto heb ik niet meer en ik heb inmiddels meerdere auto’s, maar omdat de CX emotioneel het meest voor me betekent, is die uitverkoren het te dragen.
Mooi hè?
heb me ook zeij het kort uitstekend vermaakt. Mooi voitures mogen zien.
Volgend jaar weer hopelijk dan wat langer.
Nu eerst CitroMobile
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en de complimenten voor mijn kookkunsten
Ook mijn dank aan Citroen Dealer B&B Autogroep Den Bosch, voor het uitlenen van een prachtige nieuwe C3.
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ook ik heb me uitstekend vermaakt, erg leuk om weer de nodige mensen te zien en te spreken. Fraaie voitures weer, en een geweldige organisatie, chapeau et merci!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
zal wel aan de auto’s liggen waarmee ik rijd.
Haha ja, dat denk ik ook…
Hmmm.. dat was mij nog niet eens opgevallen! Zal er eens op letten. Bedoel je de stuurkolom, of bedoel je dat het stuurwiel niet in het middel stond (de spaak)?
Nou eigenlijk wist Knackor ons dat te vertellen en toen wij keken viel ons inderdaad op dat het gehele stuur niet recht voor de bestuurder staat, maar enigszins naar rechts. Misschien dat je er niks van merkt hoor…is standaard.
Jaaaah, dat is een heel mooi verhaal, dat beertje!
Dat dachten wij al, wij zeiden nog gekscherend, dat beertje heeft al een hoop gezien
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
www.citrofiel.tk schreef:Nou eigenlijk wist Knackor ons dat te vertellen en toen wij keken viel ons inderdaad op dat het gehele stuur niet recht voor de bestuurder staat, maar enigszins naar rechts. Misschien dat je er niks van merkt hoor…is standaard.
Haha, zojuist terug van een rit in de Prestige van Aart en…. inderdaad!! De gehele stuurkolom zit niet precies recht voor het midden van de stoel. Bizar…. geen idee waarom dit is, maar op een of andere manier is het niet storend en heb ik het zelfs nooit opgemerkt.
Als je erop let, is het wel raar, maar gek genoeg rijdt het prima!
Ik wist wel, dat de stuurkolom bij de Peugeot 404 echt schuin richting het zijraam geplaatst is, zodat de bestuurder tijdens het cruisen ontspannen met zijn arm op de ‘vensterbank’ kan leunen!
Het deed idd het hoofd ff opzij trekken toen er een mooie cx jhet pad opdraaide met ” iets” blonds achter het stuur ...
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
La Léo schreef:
........... Vorig jaar was dit een groot succes en ik had het willen overtreffen - had er zelfs speciaal een jurkje voor aangetrokken! ..............
Léo
Note to self: NOOIT meer te vroeg weggaan….
hahahaha, wellicht zijn er foto’s?
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb me ook erg vermaakt, en heb nog een leuk rondje mee kunnen rijden in C6 en SM. Goed georganiseerd!