3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
BX cannes bijna 4 jaar…
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 08 februari 2010 09:56 PM
  [ # 31 ]

Lijkt me erg handig! Maar ik vind 20 euro toch best veel voor 1 stukje simpel gereedschap…

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 februari 2010 10:11 PM
  [ # 32 ]

Ja nou ja, er zijn verschillende merken. Maar ik heb ‘m ook, en ik verzeker je dat als je in een BX rijdt (of wat voor citroën dan ook Wink) en je bijgevolg nog wel eens wat achter de deurpanelen te zoeken hebt, zo’n tooltje twee tientjes well spent is. Het scheelt gewoon een hoop ergernis van uitgeleuterde clipjes of deurpanelen (dat hardboard wil rond de clipjes ook zo lekker uitlubberen)

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 februari 2010 10:39 PM
  [ # 33 ]

met een platte schroevendraaier wil het ook wel als je het voorzichtig doet.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 februari 2010 11:02 PM
  [ # 34 ]

Ja. Maar het gaat erom dat je de spanning rond de clipjes op een groter oppervlak zet. Daardoor leutert de boel minder uit. Maar wat ik al zei, het kan best zonder, maar met werkt gewoon veel lekkerder.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 29 oktober 2010 10:34 PM
  [ # 35 ]

Precies een jaar ben ik nu in het bezit van mijn witte BX, en de BX doet waar deze voor gemaakt is:rijden!
In een jaar tijd 6500 km hoofdzakelijk woon/werkverkeer zonder problemen.
Inmiddels dienen de eerste klusjes zich wel aan namelijk de achterste ophangbeugel van de uitlaat is los gerot ,en de motor lekt motorolie (bekend euvel van de 1400 TU heb ik begrepen).

De steun wil ik binnenkort repareren en daarmee gelijk de achterremmen vervangen,op marktplaats een setje schijven en blokken gekocht voor 20 euro bravo
Is voor het repareren van de ophangbeugel raadzaam om de achterbumper er af te halen?

Met het vervangen van de koppakking wacht ik totdat de kerstgratificatie binnen is want dan zal ik gelijk de waterpomp en distributieriem vervangen.

Groet van een blije BX rijder love

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 30 oktober 2010 03:32 PM
  [ # 36 ]

Zou ik wel doen. Die ligt er binnen 10 minuten naast en kun je én de roestschade goed zien én er veel beter bij…

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 16 november 2010 10:26 PM
  [ # 37 ]

Inmiddels de uitlaatsteun en achterremmen vervangen,bij het repareren van de steun eerst de bumper verwijderd (idd 10 min. werk).
Bij het weg halen van de roest kwam er toch een behoorlijk gat te voorschijn,zie foto.
Omdat ik geen kennis heb van het lassen,heb ik het gat gerepareerd met een een stukje plaat en
dat vast gemaakt met popnagels en kit.De haak/beugel (van RVS)is anders gemonteerd dan orgineel
om de reparatieplek niet te zwaar te belasten.

Daarna gelijk de remmen gedaan, bij het demonteren van de remmen bleek dat de remmen niet veel gedaan hebben de laatste tijd! roest roest..
Gelijk de remcilinders weer gangbaar gemaakt en alles weer gemonteerd,ziet er gelijk weer stukken beter uit en de schijven voelen nu ook weer warm aan na het remmen.

Nu zal ik me gaan voorberijden(moet verzamelen) op de distributieriem en koppakking wissel.

Groet Erik

Afbeelding Bijlagen
SDC13429 (Medium).jpgSDC13434 (Medium).jpgSDC13433 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 27 december 2010 04:36 PM
  [ # 38 ]

Sinds vandaag weer een verse apk op de BX,zonder moeite.
De keurmeester maakte alleen een aantekening voor de linker fuseekogel.
Straks in het voorjaar maar gaan vervangen,weet iemand wat een fuseekogel kost?

Alvast een goede jaarwisseling en veilige doei kilometers toegewenst in 2011 !!!

Groet Erik

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 december 2010 07:07 PM
  [ # 39 ]

Fusee is een tientje of twee.
En verder een uur of twee schelden en tieren om het ding te monteren Very Happy

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 27 december 2010 07:51 PM
  [ # 40 ]
Hilko16TZI schreef:

Fusee is een tientje of twee.
En verder een uur of twee schelden en tieren om het ding te monteren Very Happy


En hoe lang schelden en tieren voor een koppakking en distibutie wissel Confused:

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 december 2010 08:59 PM
  [ # 41 ]

Ik zou er een dag of twee de tijd voor nemen. Werkdagen dus: 16 uur. Kan het alleen maar meevallen. Ik ga er tenminste vanuit dat je beide nog niet eerder vervangen hebt.

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 06 november 2011 02:15 PM
  [ # 42 ]

Gepost: 11 juni 2011 04:56 PM   [ # 6 ] Mijn BX is vandaag gerepareerd!
Voor minder dan de offerte prijs van 650 euro is de BX weer klaar.

Vervangen zijn:
      Koppakking
      Distributieriem
      Spanrol
      Klepseals
      Tapeindjes uitlaatzijde
      Krukaskeering
      Nokkenaskeering
      Klepdekselpakking
      Pakking uitlaatspruitstuk
      2 V-snaren
      Olie plus filter
      Koelvloeistof

Dit alles gedaan door Citroen monteur,ik ben weer blij met m`n lekvrije BX!

Cannes 1991

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 06 november 2011 02:49 PM
  [ # 43 ]

De BX is nu 2 jaar in mijn bezit en afgelopen week de laatste klussen gedaan wat betreft het groot onderhoud.
Bovenstaande is afgelopen zomer gedaan (laten doen).
Zelf gedaan: Fuseekogel links voor
        Schijven en blokken voor
        Retour slangen voor
        Achterste uitlaat demper
        Adals
        Andere veerbollen achter
        Voorraad bol.

Vooral het rechter draagarm lager was er zeer slecht aan toe!
Van het lager was alleen nog maar gruis over,bij het linkerlager waren
de lagers nog wel herkenbaar maar wel gortdroog.
Wat een genot om nu weer te rijden met nieuwe lagers en andere veerbollen,zo
lekker veren nu!!!

Ook de fuseekogel was een behoorlijke klus.Eerst geprobeerd om de kogel onder de auto
te demonteren wat niet lukte,dus het complete fuseegedeelte van de veerpoot gehaald en in de bankschroef gezet waarna met veel geweld de kogel zich uiteindelijk gewonnen gaf.

Daarna alles weer gemonteerd met nieuwe remmen en retourslangen.
De BX is nu klaar voor de APK in December.

Afbeelding Bijlagen
SDC13857 (Medium).jpgSDC13859 (Medium).jpgSDC13867 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2011 02:59 PM
  [ # 44 ]

Heb je de nieuwe kogel geborgt? Ik zie dat nog niet op de foto namelijk Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 06 november 2011 03:22 PM
  [ # 45 ]
waterman schreef:

Heb je de nieuwe kogel geborgt? Ik zie dat nog niet op de foto namelijk Wink

Ja, gemonteerd met loctite en de ring in de uitspaaringen geslagen..

Afbeelding Bijlagen
SDC13860 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook