Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mijn pa rijdt al jaren zeer tevreden rond in zijn XM V6.24 Exclusive uit 2000. Alleen bleek er onlangs druppelsgewijs wat LHM te lekken vanuit een wartelkoppeling bovenop de HD-pomp. Echter niet bij de kleine wartel zelf maar onder de grote moer (steek 19 meen ik) eronder. Wat plaatjes ter verduidelijking, volg het pijltje:
(Plaatje geleend van internet, bij gebrek aan eigen foto)
Vanmiddag is hij bij z’n vaste specialist geweest, die heeft gepoogd de onderste moer wat strakker te draaien. Thuisgekomen bleek hij toen echter nog harder te lekken. Zit er een rubber ring onder ofzoiets? Wie helpt?
Alvast dank voor jullie reacties!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je de zoekfunctie in het xm deel even gaat gebruiken zul je zien dat we écht nét een vrij uitgebreid topic over dit probleem hebben gehad.
edit zie hier….
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/203058/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste