14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Gele GS,  verkocht!
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 31 januari 2012 09:27 AM
  [ # 196 ]
Melchior schreef:

Ik ben bezig de kabelboom te vervangen. Dat lukt goed. Eerst de ‘nieuwe’ bundel helemaal gecheckt, schoongemaakt en gerepareerd op een paar plekken. De oude bij het schutbord doorgeknipt en de nieuwe door het schutbord gefrummeld. Nu kan ik de stekkertjes één op één overzetten aan beide kanten.
Dat het echt bijna mis was kun je op deze foto zien. Dit zat achter het contactslot:

Bah vies plaatje, je mag zeker van geluk spreken dat de auto niet daadwerkelijk is afgebrand.

Succes met deze tijdroverende klus om alles weer goed voorelkaar te krijgen!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 11 februari 2012 03:44 PM
  [ # 197 ]

Nou, het is gelukt. Alles zit weer zoals het hoort en alles brandt, wist en blaast weer zoals het bedoeld was. Ook het starten ging weer prima, meteen mooi lopen, geen probleem.

Nu is de volgende klus het oplossen van een LHM lekkage. Het druppelt van de onderkant van de versnellingsbak. Ik verdenk een van de aansluitingen bij de voorraadbol, maar daar is (met spiegeltje en lampje) niet echt iets te zien, het is er alleen wat vettig. Toch kan het eigenlijk niet ergens anders vandaan komen.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 februari 2012 06:10 PM
  [ # 198 ]

Fijn om te horen dat alles weer functioneerd.

En die lekkage vind je vast wel.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 februari 2012 07:51 PM
  [ # 199 ]

Tof dat ze het weer doet! very good

Wat die lekkage betreft; het kan een aardige pielerij zijn om de aansluitingen bij de voorraadbol goed op hun plek te krijgen voordat je ze vastzet. En als het vervolgens een lullig drupje per minuut lekt dan ligt er rap een dramatisch ogende vlek onder de auto.

Ik heb ook al twee keer meegemaakt dat de retour vanaf achteren lekte op de overgang van metalen leiding naar rubber slang. Die zit dan wel niet boven de bak maar misschien spuugt die zo nu en dan wel een straaltje in die richting. Kijken kan geen kwaad.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 23 februari 2012 10:41 AM
  [ # 200 ]

De LHM lekkage is opgelost. Het was de drukregelaar die lekte aan de achterkant, dáár had ik het niet zo snel verwacht. Die heb ik uit elkaar gehaald met de kolomboor als pers. Dat ging perfect. Het rubbertje bleek gewoon voor 2,5 Euro bij de dealer in het schap te liggen, want gebruikt in bijna alle LHM geveerde Citroens. Dat is weer klaar!
Dus nu geen groene lekkage meer. Helaas bleek zich in die groene stroom ook nog wat motorolie te verstoppen, want er lagen toch twee heldere vlekjes op de schone krant onder het blok vanochtend. Dat was eerder niet zichtbaar in het groene geweld. Hopelijk laat dat zich ook nog traceren.
Vorige week heb ik ook de voorruiten gerepareerd. De alu plaatjes hadden losgelaten, dus de ruiten hingen na opendraaien scheef of donderden in de deur. De ruiten gaan weer als nieuw open en dicht. Wél zo prettig bij de slagboom op mijn werk.
Nu nog wat laatste cosmetische zaken regelen en dan maar eens op naar de APK!

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 februari 2012 12:34 PM
  [ # 201 ]

Goed werk, hopen dat ze door de APK komt en dan rijden maar. Leuk, leuk, leuk

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 29 april 2012 12:15 PM
  [ # 202 ]

Dinsdag gaat ie voor de APK. Daarom bezig met de laatste dingetjes. Alle lampjes branden, accu staat vast, ruitensproeiers sproeien, ramen kunnen weer normaal omlaag etc. APK-lijst langsgelopen. Hopelijk is het zo genoeg, veel méér kan ik niet bedenken.
Bij het klussen merkte ik dat de dynamo niets meer deed. Dus heb ik gisteravond met veel moeite de totaal geoxideerde dynamo van mijn sloopblok gehaald. Wilde niet meer ronddraaien, één bonk roest. Resultaat van bijna 20 jaar stilstand. Met wat geduld de zaak schoongeborsteld en ingespoten met kruipolie. Langzaamaan kwam er beweging in. Vanochtend weer in elkaar gezet en gemonteerd. Jawel hoor, we hebben weer stroom. Het metertje loopt helemaal richting plus en we laden weer 14 volt. De lagertjes klinken niet echt fris meer, ben benieuwd hoelang het goed gaat. Voor nu even goed genoeg.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 april 2012 06:47 PM
  [ # 203 ]

Goed bezig. Gaat vast goedkomen met die keuring.
20 Mei zal vast wel lukken.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 30 april 2012 02:16 PM
  [ # 204 ]

Vandaag proefritje en de auto schoongemaakt. Probleem: de achterkant komt niet meer zo ver omhoog als voorheen en bovendien staat ie achter rechts een centimeter hoger dan links. Misschien een herkenbaar probleem voor iemand? Visuele contole levert niets bijzonders op.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 30 april 2012 05:09 PM
  [ # 205 ]

Hoogteregelaar nog een keer bijgesteld en nu komt ie hoger. Het verschil lijkt nu ook minder groot. We zullen zien morgen. Intussen ook gemerkt dat de einddemper weer lekte t.o.v. de pijp. Dat is een lastige om gasdicht te krijgen! Hopelijk houdt ie het voor morgen.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 april 2012 05:27 PM
  [ # 206 ]

Je moet ook even goed kijken of de stabilisatorstang, die tussen de 2 draagarmen zit, niet gebroken is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 30 april 2012 06:14 PM
  [ # 207 ]

Nee dat is ie niet. Heb ook gecontroleerd of beide draagarmen in de goeie stand gemonteerd zitten Dat is het geval.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 mei 2012 12:50 AM
  [ # 208 ]

Ik denk dat de achterbollen een erg verschillende druk hebben. Waarschijnlijk ‘rolt’ ze dan ook tijdens het rijden.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 01 mei 2012 01:36 AM
  [ # 209 ]

Wellicht de LA veerbol naar de eeuwige bollenvelden?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 01 mei 2012 02:54 PM
  [ # 210 ]

Dat kan, maar dan was het een slechte, want die zitten er net nieuw op. Ik heb trouwens twijfels hoe ‘vers’ die waren. Echt lekker veert ie namelijk nog niet.

Wat betreft de APK. Nog niet goed genoeg: drie wiellagers (twee achter, één voor) die hoorbaar waren. Verder brandden de remlichten niet. Vreemd want dit weekend brandden ze zeker weten wél. Dat kan dus niet moeilijk zijn.

Die lagers ga ik nu zelf vervangen, eerst achter maar eens hoog gezet. De naven heb ik er al uit. Alles zit netjes met kopervet enzo. Dat sleutelt lekker. De opsluitring is niet los te krijgen, dus hulp van de garage is nodig. Hopelijk lukt het dan deze week alsnog.

Het reed heerlijk trouwens, retourtje Wommels, afgezien van de te stugge achtervering dan. Motortje snorde weer geweldig mooi, dakje open…..

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
 
14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook