4 van de 41
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De nieuwe Citroën C4 II (2010)
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2010 12:38 AM
  [ # 46 ]

Wat een armoede. Het was al een oerlijke auto, zeg maar een soort oud model astra met de neus van een chinese ZX er op, maar met dat stuur van een 308 er in is ie helemaal om op te kotsen. Wat een ontzettend lelijke, achterhaalde auto! Dit gaat em écht niet worden voor de Fa. PSA… puke

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 06 augustus 2010 09:01 AM
  [ # 47 ]
tilanus schreef:
waterman schreef:

Zit er nou ineens een Peugeot stuur in zo’n ding???

idd.

Dat zien jullie beiden verkeerd. Het ‘gloednieuwe C4 II design stuur’ heeft eerst een tijdje ‘proefgedraaid’ in een peugeot om de kinderziektes eruit te halen….  tongue wink

waterman schreef:

Wat een armoede. ... Dit gaat em écht niet worden voor de Fa. PSA…

Dit kun je natuurlijk verwachten in een tijd dat de autoverkopen niet echt lekker gaan; het delen van onderdelen tussen de eigen merken / types. Én een niet uitgesproken design om zoveel mogelijk kopers aan te spreken. (behalve dan de citroenisten die altijd al voor het uitgesproken design vielen).


Ik vindt het interieur wel mooi met een aantal leuke features.. behalve dan dat ze van het stuurwiel met vaste kern zijn afgestapt. Of ik de nieuwe C4 ook zou kopen weet ik niet.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 08:55 PM
  [ # 48 ]

Ik weet niet wat ik er van vind, ik denk dat ik hem in het echt moet zien…
Ik denk dat ik hem te hoog vind Wink

De Xsara had 3 uitvoeringen, coupé, berline en break.
De huidige C4 2, een coupé en berline.

Ik hoor hier nog niets over een andere variant dan de berline die op de officiële website te zien is.
Dat ze een coupé achterwege laten vind ik jammer, al kan ik daar in komen gezien die niet heel goed verkopen.

Als ze de break net zoals nu achterwege laten dan vind ik dan echt weer een gemiste kans net zo in de huidge situatie.
Citroën kent een rijk verleden met breaks in alle maten: denk aan 2cv of Ami achtige tot aan grote DSen, CXen en XMs. Met tussenmaten in de vorm van GSen, BXen en Xantia’s.

Vooral het tussenmaatje verkoopt altijd goed, je ziet nog dagelijks veel Xantia’s en Xsara’s in break uitvoeringen rijden. Ik kan daarom ook niet begrijpen waarom je stopt met zo’n goedlopend segment Confused

Je heb nu nog maar 1 keuze, de voor vele toch te grote en te dure C5 tourer. Wat overigens wel weer een prachige auto is Wink

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 06 augustus 2010 09:01 PM
  [ # 49 ]

Eensch: wat een slaapverwekkend hok met een laf PSA-stuur.
Enige nuance over wel/geen Break: vroegâh was er nog geen Picasso-segment. En of we het zelf leuk vinden of niet hier, dat is commercieel toch een succesformule sinds Renault met de Espace en Scenic kwam (en slopel met de Meriva). Het volume aan ruime middenklassers moet nu dus verdeeld worden over MPVs en stationwagens, wat het voor een producent niet rendabeler maakt Sad
Vandaar tot nu de keuze bij PSA voor een 307/308SW en de C4P/GrandP.

Ach als die beieraars eens stopten met het maken van de enige “relatief goed” rijdende SUVs en gewoon echt lekker rijdende MPVs zouden ... O wacht, verkeerde forum Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 09:15 PM
  [ # 50 ]

Ik vind het Picasso segment geen vervanger voor een break. Maar ja dat is mijn mening Wink
Al snap ik wel dat dat wel een aantal break kopers naar de Picasso kant gaan.

En zoveel kost het ook weer niet om een break te maken, het onderstel en de aandrijving en de complete voorkant blijven hetzelfde. Zelf een groot deel van het interieur blijft hetzelfde.
Het is alleen het aanpassen van de achterzijde eigenlijk Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 augustus 2010 03:24 PM
  [ # 51 ]

Uiteindelijk heeft deze foto meer weg van de nieuwe C3 dan de nieuwe C4…...

JaapJ schreef:

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 08 augustus 2010 08:01 PM
  [ # 52 ]

Voor de C3 is dit in ieder geval een geweldige vooruitgang!

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 08 augustus 2010 08:14 PM
  [ # 53 ]

Geen wonder, de nieuwe C4 gaat ook veel meer op de C3 trekken dan op de oude C4.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 augustus 2010 08:22 PM
  [ # 54 ]

Die volg ik effe niet… huh

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 08 augustus 2010 08:38 PM
  [ # 55 ]

Bekijk eens alle foto’s die je kan vinden van de nieuwe C4.
Die heeft heel veel gelijkenis met de nieuwe C3, maar zo goed als niks gemeen met de huidige C4

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 augustus 2010 09:16 PM
  [ # 56 ]

Ah, nou snap ik het. Tja, dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat elk merk z’n ‘eigen smoel’ wil laten zien op alle modellen. Gelukkig is het nog niet zo erg als bij Peugeot, en zeker VW en Aldi. Daar is het echt enorm doorgeschoten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2010 08:03 PM
  [ # 57 ]

Als die laatste foto de echte productie uitvoering is dan vind ik het geen verbetering…
Daar zit echt niets sportiefs meer aan. Daar zal je veel 65+ers in vinden denk ik.

Waarschijnlijk is dat met opzet zodat de DS4 als sportievere variant in de markt gezet kan worden voor het jongere publiek Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 augustus 2010 09:40 PM
  [ # 58 ]
Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 augustus 2010 09:42 PM
  [ # 59 ]

Had ik nog niet gezien.
Gaaf als je dit tegenkomt!

Jeroen

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 19 augustus 2010 12:29 AM
  [ # 60 ]

Dat wil ik in het echt zien… Op de foto’s tot nu toe vind ik het veel minder mooi dan de huidige C4; doet me op de ene of andere manier toch aan Audi denken, met een vleugje Seat…

Profiel  
 
 
4 van de 41
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook