af en toe inhouden bij oude motor
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 23 mei 2010 10:02 PM

Beste collega’s,
ik heb sinds kort het probleem dat de motor bij optrekken af te toe in houdt bij lage temperatuur. De bouchies en kabels zijn vervangen. De rotor nog niet. Misschien een slechte ontsteking?

Ik hoop van jullie te horen

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 mei 2010 10:44 PM
  [ # 1 ]

Wat voor motor betreft het hier?

Rotor en contactpuntje kunnen voor inhouden zorgen als die versleten raken.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 mei 2010 10:55 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 23 mei 2010 11:48 PM
  [ # 3 ]

het is een 1.4 benzine, de rotor ga ik even vervangen.

betreft de contactpuntjes???

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 mei 2010 02:08 PM
  [ # 4 ]

Contactpuntjes zoals jij het waarschijnlijk bedoelt zijn niet aanwezig in de BX.

Deze heeft een electronische ontsteking met een pick-up spoel op de plaats waar vroeger de onderbrekerplaat met de puntjes zat.
Alles wordt geregeld door een soort van computertje.

Andere contactpuntjes zitten in je verdelerkap, dat zijn 4 grafietstaafjes en daartussen je rotor.

Allebei vervangen en bij twijfel ook je kabels vervangen (als die er niet meer fris uitzien of verhard zijn)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 24 mei 2010 07:07 PM
  [ # 5 ]

Die contactpuntjes bij de rotor bedoelde ik ook Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook