In mijn C4 van 2005 zit een blaupunkt radio rd4-0`1 gefabriceerd sept 2004. Ik ben nu bezig een Nokia BT carkit aan te sluiten. Op de achterkant van de radio op pin nr 14 dacht ik de mute te vinden. Echter als ik de mute van de carkit aanluit hierop springt de radio direct op de mute ipv pas als er gebeld wordt. Verder werkt de carkit helemaal goed
Heeft er iemand een idee waaraan dit zou liggen ?? Of heb ik de verkeerde pin ( maar er zijn weinig andere vrije pinnen)
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
No 14 is de juiste pin.
Ik vermoed dat er in je Nokia carkit iets ingesteld moet worden, zodat deze niet continue de mute aanstuurd.
Part A
Pin 1: audio rear right +
Pin 2: audio front right +
Pin 3: audio front left +
Pin 4: audio rear left +
Pin 5: audio rear right -
Pin 6: audio front right -
Pin 7: audio front left -
Pin 8: audio rear left -
Pin 9: not used
Pin 10: data CAN high
Pin 11: +12v switched remote
Pin 12: battery
Pin 13: data CAN low
Pin 14: external mute
Pin 15: not used
Pin 16: ground
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
je weet dat de gele draad mute is van de carkit ?
is verder niet in te stellen , moet gewoon werken .
ja, we weten dat het de gele draad is , deze hebben we dus op pin 14 gesoldeerd. Dit heeft tot resultat dat de radio dus dircet op mute gat ipv als er gebeld wordt
deze wijze van monteren hebben we ook in onze C5 toegepast en daar werkt het perfect
ik zal van het weekend even de “zwarte kastjes” omruilen om te kijken of er een probleem is met het kastje
na het uitwisselen van diverse onderdelen ( toch makkelijk als in de buurt een andere auto staat met dezelfde carkit) blijkt dat de “zwarte doos”, van de carkit kapot is ,,,,,,,,
Nu maar hopen dat de verkoper vanwie ik hem tweedehands gekocht hebt bereid is de set terug te nemen.