12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
   
Punaxio’s witte Citroën BX 16TGI
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 23 februari 2011 02:07 AM
  [ # 166 ]

Bedankt voor je reactie! Dat die pakking vergaan zou zijn verklaard ook de hoeveelheid olielekkage rond het ontstekingshuis!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 februari 2011 11:17 PM
  [ # 167 ]

En hoe rijdt dat met nieuwe bollen??  Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 26 februari 2011 04:23 AM
  [ # 168 ]
GoofBlikscha schreef:

En hoe rijdt dat met nieuwe bollen??  Mr. Green

Superrrr! Had alleen íets meet het deinen verwacht maar drempels doet ‘ie super! De BX veert hoe langer ik er mee rijd ook steeds beter. Moeten die dingen inwerken ofzo???? Maar.. die voorpoten zijn nu echt een ramp! Zelf in bochten of afremmen hoor je ze soms kraken!

Was vergeten je nog even gedag te zeggen, wilde zo snel mogelijk die bollen proberen maar leuk je gesproken te hebben! Heb weer wat geleerd over de BX! Very Happy

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 18 maart 2011 01:53 PM
  [ # 169 ]

De BX is APK-afgekeurd!

Dit is het lijstje:

-Rechter stuurhuishoes kapot
-Rechter achterlicht geen massa
-Retourleiding voorste veerpoten lichte lekkage (Afkeur i.v.m. remsysteem)
-Rechter zijknippert niet aanwezig (Die was te verwachten maar die past op één of andere manier niet meer)
-Remschijven ACHTER aan de binnenzijde niet voor 50% glad (?)
-Accu niet deuglijk bevestigd (Is een kleine accu die met spanbanden vastgezet is)

Een aantal dingen kan ik vrij makkelijk zelf doen maar ik zit even met het stuurhuishoes die kapot is. Is dat een vrij “gemakkelijke” klus?

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 maart 2011 04:03 PM
  [ # 170 ]

Je hebt geen stuurbekrachtiging toch? Dan valt het wel mee. De spoorstang kan je eraf draaien, en als je even onthoudt hoeveel slagen dat waren, dan hoef je niet uit te lijnen als de stang er weer op komt. Daarna de klemmen los maken en dan wijst het allemaal wel voor zich.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 maart 2011 04:22 PM
  [ # 171 ]

Is zonder stuurbekrachtiging inderdaad niet zo spannend, al kan je spoorstang wel lomp vastzitten op de stuurstang. Maar wat bedoelen ze precies met dat remschijfverhaal? Hebben ze dat nog toegelicht?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 18 maart 2011 06:34 PM
  [ # 172 ]

Bedankt voor jullie reactie.

Ja, dat hebben ze toegelicht. Aan de binnenzijde van de achterste remschijf is niet niet egaal of iets dergelijks. Het hoort minimaal voor 50% glad te zijn. Maar dat vind ik zoeken naar gebreken dus daar ga ik niks aan doen, denk ik. Hoorde ook is iets over stenen in de kofferbak leggen en paar keer flink remmen?

Ga aan de hand van het bovenstaande eerst maar zelf proberen de stuurhuishoes te vervangen en de retourleideingen van de veerpoten aan te pakken in combinatie met nieuwe veerpoot monteren aan de rechterzijde.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 18 maart 2011 07:49 PM
  [ # 173 ]

Remschijf mag niet voor meer dan 50% verroest zijn, want dat heeft gevolgen voor de remwerking. Als het oppervlakte roest is kun je dat makkelijk wegrijden met stenen in de kofferbak of iets anders uitvogelen met je remschijf, maar als de roest erin getrokken is wordt het afdraaien of vervangen… Zoeken naar gebreken is het niet, want het is een APK-eis.

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 28 maart 2011 11:27 AM
  [ # 174 ]

De BX mag weer een jaartje…

Bedankt allen voor de reacties. Heb met flink wat stenen in de kofferbak gereden en de rest van de APK punten aangepakt. En dat zorgde vanmorgen voor een APK!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 maart 2011 11:35 AM
  [ # 175 ]

Yes! Gefeliciteerd! Very Happy Hoe ging het vervangen van de stuurhuishoes?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 28 maart 2011 11:41 AM
  [ # 176 ]
japv schreef:

Yes! Gefeliciteerd! Very Happy Hoe ging het vervangen van de stuurhuishoes?

Was redelijk te doen. Heeft behoorlijk wat tijd in gezeten maar het lukte!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 28 maart 2011 12:41 PM
  [ # 177 ]

Gefeliciteerd. Je mag weer een jaartje in het witte monster.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 21 april 2011 02:14 AM
  [ # 178 ]

De BX is vandaag bij CitRoy in Hoogeveen ingeruild op een Citroën AX.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 april 2011 09:11 AM
  [ # 179 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 21 april 2011 08:36 PM
  [ # 180 ]

Oei, wat jammer na al het werk aan deze BX…
Hopelijk heeft je toekomstige BX (ooit) minder problemen dan deze.

Maar uiteraard gefeliciteerd met de AX. Je weet zelf hoe leuk ik een AX ook vind. Wink
Komt er een nieuw topic over de AX?

Profiel  
 
 
12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook