Totaal aantal Berichten: 37
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gefeliciteerd met je aankoop! Vele betrouwbare en comfortabele kilometers gewenst. En ik heb vandeweek ook net een setje mistlampen gekocht voor de mijne. Hou je er wel rekening mee dat er zeer waarschijnlijk geen bedrading klaarligt?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Mooie auto, vooral de kleur. Velgen vind ik wat minder.
Veel plezier met je nieuwe voiture.
Als het goed is liggen er inderdaad geen kabels klaar dus zou ik die nog moeten trekken.
De velgen zijn even wennen, zat er ook al aan te denken er andere onder te zetten, maar toen kwam ik erachter dat ze vastzitten met een speciale sleutel en die heb ik natuurlijk niet .
Nog maar even geen lekke band krijgen.
De kleur is als het goed is: Rouge Pivoine Parelmoer.
Rick
Mooie bak! En inderdaad mooie kleur. Persoonlijk vind ik de Xant in wat donkere metalic kleuren het mooist. Heb je wat specs?
Heel veel plezier ermee.
Groeten uit de Wormer
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Xantia 1.8i 16V Harmonie 110pk
Airco (climatecontrol als het lipje van de bedieningsunit er nog in zou zitten)
Nieuwe (orginele) uitlaat.
Volgende week nieuwe veerbollen (comfort denk ik)
Klein plekje blanke lak laat los op het dak.
Tot 2006 altijd bij de Citroen dealer ondehouden.
Rick.
Ah. Now we are talking
Mooie motorinhoud. Al je géén dikke caravans moet trekken, meer dan voldoende.
Dealeronderhouden…...... Er is dus onderhoud gepleegd. Waar ga je met je bollen heen? DE adressen hiervoor zijn Renard of Chyparse. Laat dan meteen de rest van de hydrauliek nakijken. Dat kunnen deze jongens als géén ander. De schuif van de airco moet makkelijk te vervangen zijn. Kijk hiervoor ff op de site van de Xantia Club http://www.xantiaclub.net Vind je alle info. Werkt de airco wel? ook met dit huidige warme weer, moet er echt koued lucht ui de roosters komen. Zo niet, laat dan je airco nakijken. Meestal zit er te weinig koudemiddel in. Helaas controleren de meeste garages niet of de airco goed werkt bij een service beurt. En als er alleen nog maar warme lucht uitkomt, kun je te laat zijn, met dure reparaties in het verschiet.
Plekje op het dak? Lekker laten zitten als het niet irriteert. Spuiten kan altijd nog.
Heel veel plezier met de Voiture en welkom op het forum.
Groeten uit de Wormer
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Nope, hoef geen caravans of andere zware trailers te trekken.
De airco doet het uitstekend, 3 weken geleden gelijk laten checken in de garage, ijskoud.
Het schuifje is helaas niet zo gemakkelijk te verkrijgen, ben al bij de citroen dealer in gorinchem geweest en die hebben het even voor me nagezocht.
Het onderdeel dat ik moet hebben (koper plaatje in de vorm van een U met 2 gaatjes) is niet appart te bestellen, dus zou ik de hele unit moeten vervangen, kosten €400,-. Dat gaat me toch net iets te ver.
Misschien bij Vos in beneden-leeuwen.
Waar kan ik Renard of Chyparse vinden? ergens in de buurd van Gorinchem toevallig? En weet je de kosten ook?
De bollen kan ik bestellen bij mijn buurman, die heeft een eigen garage.
Rick
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die unit is vrij makkelijk te vervangen met een andere van de sloop. Maar de schuifjes kunnen ook los vervangen worden. Tientjes werk, en niet moeilijk!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
OK, da’s dan mooi. Airco reparaties kunnen aardig in de papieren lopen. Renard zit in Beneden-Leeuwen. http://www.renard.nl/ Chyparse in Almere. Renard lijkt mij het meest in de buurt voor jou. Zij kunnen de bollen testen en waar nodig een bol vervangen. Jongens leveren prima werk af. Mogelijk dat ze ook naar je schuif kunnen kijken. Ik weet niet hoe handig je bent, maar een sloop exemplaar zou volgens mij te doen moeten zijn. Heb je geen zin in de sloop, dan is Bart Ebben in Malden een optie. Doen een hoop leuke dingen voor niet al te veel.
Groetjes en heel veel plezier met je Xant.
Mooie bak, voor de kleur, is dat zo een typische Active/Multimedia kleur?
Ok zal daar deze week even gaan kijken als ik vroeg thuis ben.
De kleur is rouge pivoine parelmoer, echt geen idee of die alleen bij de harmonie komt of ook bij andere uitvoeringen.
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
Ik heb nog wel zo’n unit liggen, echter is het GEN airco versie, maar ik neem aan dat het schuifje gelijk is ?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
- Xantia 1.8i 16v
Hydro-pneumatique schreef:—-knip—-
Heb je geen zin in de sloop, dan is Bart Ebben in Malden een optie. Doen een hoop leuke dingen voor niet al te veel.Groetjes en heel veel plezier met je Xant.
Bart weet wel zijn prijzen hoor !
Greetz ruud
ik zal vanavond even proberen een foto te maken van hoe dat lipje eruit ziet.
- Xantia 1.8i 16v
Doe dat, dan kan ik even kijken of het het zelfde is , dan stuur ik de unit wel tegen kostprijs op !
( ik heb hem zelf alleen gedemonteerd om te kijken hoe het zit