Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Dat zou nog kunnen ook. Die dag gaat de Xsara van I naar Leek dus die moet eind van de dag opgehaald worden. Goed te weten, dan kan er onderhands iets geroggeld worden voor de leenauto
Maar serieus. De Xantia gaat tot volgende week het onderhoud gedaan wordt op reces wegens zwaar uitgeleuterde draagarm linksvoor. Ik had ‘m al op verdacht, maar vandaag onderweg Utrecht v.v. is de boel definitief tot niet-rijwaardige toestand vervallen. Klaar: Dan maar even de Ford voltanken; dat is ook geen straf om daar een weekje mee te spelen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia TD SX
Zo, de auto weer opgehaald uit Leek.
*Nieuwe LHM
*Hydrauliekfilters schoongemaakt
*Nieuwe voorraadbol
*Nieuwe remblokken voor
*Nieuwe schijven voor (waren erg dun!)
*Draagarm LV vervangen
En nu rijdt het weer fantastisch Helemaal zoals dat hoor. De remmen zijn veel beter te doseren, ze blijft ze veel langer op d’r pootjes staan, de pomp slaat nog maar eens per 25 tot 30 seconden in en ze veert weer aanmerkelijk beter. Zeer de moeite waard allemaal weer
De Xsara staat er nu, maar daarover morgen meer in dat draadje.
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mooi geregeld Derk. Altijd lekker als het weer veert en stijgt en remt zoals het hoort te zijn. Die schijven, stonden die nog als aandachtspunt op het APK formulier?
Patrick
- Xantia TD SX
Nee, maar een visuele controle had weinig opgeleverd. Er stond een kraagje op de buitenste rand die wel nog voldoende materiaal had, maar de schijf zelf was echt dun. Daar kom je dan achter als de blokjes (waarvan de voering loszat) eraf gaan. Dus dat dat bij de APK niet is opgevallen is helemaal niet zo vreemd. Nou ja, beter nu meteen doorpakken; het lag toch net los
Na een hele nacht is ze nu nog steeds niet helemaal onderuit gezakt Een vrij spectaculaire verbetering.
Derk
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
dat had ik de vorige verversing ook, supersnel in de benen en langzaam weer terug.
edit: ik heb het over de auto.
- Xantia TD SX
Snel in de benen ging op zich wel, het duurde alleen even voor de auto het stijgproces inzette. Maar nu duurt het dalen zo lang dat het de eerste tijd wel weer vrijwel meteen geregeld zal zijn. Niet vervelend.
Derk
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb afgelopen weekend een HD-leiding vervangen, nu zakt de mijne ook nauwelijks in. Gebeurde bij de LHM-wissel ook en hield op na 4 weken Maar goed voor elkaar weer, Derk!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dat is mooi derk
De mijne staat er nu, maar dat heb je vanmiddag gezien
Groetjes Harry
- Xantia TD SX
Opgejut door het fantastische werk ven Jochem heb ik mijn interieur ook maar eens grootschalig aangepakt:
En nu moet ik de boel maar eens gaan schoonmaken denk ik; het wordt een zooi. Dat moet even gesaboteerd worden
Derk
- Xantia TD SX
Net gezien dat er een slakkenhuis van de claxon aan steenslag is overleden Dus volgende week op de sloop 2 koplampen en een setje hoorns regelen…
Derk
Ik heb nog 2 koplampen liggen uit mijn 1.9D, dacht dat de reflectors verweerd waren, maar dat bleek stof te zijn. Toch maar de nieuwe gemonteerd, wat een schijtkwaliteit zeg dat spul van Winparts.
Ik wil ze al 2 jaar een keer weggooien, je mag ze gratis hebben.
- Xantia TD SX
Die originele dus? Nou graag! Daar zou ik wel blij van worden!
Moeten we misschien even kijken of dat handzaam te regelen is, bijvoorbeeld via een evenementje. Ik bedoel, ze geven nog wel licht dus ik heb ze ook niet morgen nodig… En een goed excuus om iemand live te spreken is ook wat waard Is er nog iets te doen waar wij allebei bij kunnen/moeten zijn?
Hoewel, je kunt me ook even je locatie mailen, wie weet kom ik er voor het werk eerdaags nog eens. En via de post kan dan altijd nog.
En dan bij de jachtbouwer even een mooie dubbele hoorn scoren. Dat gaat meteen niet meer stuk ook. Probleem opgelost
Derk
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Penny Lane schreef:Opgejut door het fantastische werk ven Jochem heb ik mijn interieur ook maar eens grootschalig aangepakt:
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wel een beetje netjes houden hè? De binnenkant was bij mij altijd wel op orde. De buitenkant… Ahem en kuch.
- Xantia TD SX
Fris gewassen, gestofzogen en gestoft. Bovendien heb ik het slotdingetje op de rechter voordeur even opnieuw uitgelijnd (zat iets te hoog). Wat een poep-systeem is dat overigens, maar goed.
Leuk dat jullie het rode stuurlogootje uit een BX niet spotten. Een subtiele wijziging in het interieur dus
Edit: behalve Jochem dus
Derk