3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Beroerd lopen BX CHIC
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 september 2010 09:21 AM
  [ # 31 ]

Een module doet het of hij doet het niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 29 september 2010 09:54 AM
  [ # 32 ]

Geen storingen volgens de ECU, dan zou je de lambdasonde ook weg kunnen strepen, die heeft zelfs een eigen foutcode gekregen…

Misschien een long-shot (volgens mij heb je hier al naar gekeken):
- injector?
- brandstofpomp?
- brandstoffilter?
- gaskleppotentiometer? (lijkt me heel onwaarschijnlijk, aangezien ie stationair al slecht loopt, zonder je aan je gaspedaal komt).

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 29 september 2010 11:12 AM
  [ # 33 ]

Zij, en dat had ik nog niet vermeld, loopt inmiddels stationair veel beter, blijft op 900-1000 toeren draaien zonder geschok, maar wel wat onregelmatig nog.

Maar bij gasgeven totaal geen vermogen en ze klinkt alsof ze op 2 a 3 cilinders loopt.

Wat er dus daadwerkelijk aan de injectie gedaan is tot nu toe: schoonmaak stappenmotor en het injectiehuis in die omgeveving, nieuwe MAP, alle stekkerverbindingen even losgahaald, zien er allemaal heel fris uit dus geen schoonmaak of contactspray ingespoten, en dat was het wel.

Deur ook dank voor het meedenken en ik zit zelf inmiddels ook in de richting van de injector te denken, dat die mechanisch brandstof lekt. Er staat tenslotte een hoge druk op en ik meen dat er zelfs een rubberen O-ring afdichting inzit.

En er is nog een sensor op het inlaatspruitstuk, die zal ik ook schoonmaken.

Daar gaan we morgen aan klussen, en ik zal kijken of daar wat foto’s bij gemaakt kunnen worden want dat maakt het natuurlijk een stuk interessanter hier haha!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 27 oktober 2010 08:29 PM
  [ # 34 ]

Nog steeds op zoek naar een injectiehuis!

Heb er nu 1 gevonden van een 16TGI uit 93. is dat dezelfde?

En hoe verander ik de topictitel?

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 27 oktober 2010 09:34 PM
  [ # 35 ]

beide 1.6 monopoint. zou hetzelfde zijn zou ik zeggen. volgens mij zijn de huizen bij bdy en bdz zelfs hetzelfde, maar mogelijk kan je kijken of het motorblok identiek is aan het jouwe dan zit je zeker goed.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 28 oktober 2010 09:23 AM
  [ # 36 ]

Ik heb nog een injectiehuis en gasklephuis liggen van een chic, volgens mij BDY..

en topictitel veranderen: het onderwerp van het eerste topic dat je hebt geplaatst is de topictitel.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 oktober 2010 09:56 AM
  [ # 37 ]

Monopointhuis van een BDY en BDZ zijn verschillend. Zelfs de huizen van de ene BDY kun je niet zomaar wisselen met een andere van een BDY, er zijn verschillen. Ze moeten echt identiek zijn, dus goed vergelijken is wel een must.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 oktober 2010 10:45 AM
  [ # 38 ]

Ik heb ook nog een gasklephuis inclusief injector, stappenmotor en gasklepsensor liggen uit een 92’er Chic, eentje met verdelerloze ontsteking. Ligt in Kampen, en ligt al een tijdje in de weg Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 28 oktober 2010 10:54 AM
  [ # 39 ]

Deur heeft pm!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 28 oktober 2010 11:02 AM
  [ # 40 ]

Jap ook!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 28 oktober 2010 12:36 PM
  [ # 41 ]
Hilko16TZI schreef:

Monopointhuis van een BDY en BDZ zijn verschillend. Zelfs de huizen van de ene BDY kun je niet zomaar wisselen met een andere van een BDY, er zijn verschillen. Ze moeten echt identiek zijn, dus goed vergelijken is wel een must.

aldus citroen zijn er twee inlaatspruitstukken geleverd: tot org 5284 ene type en vanaf org 5285 het andere type. monopoints zijn er vier types geleverd: TOT ORG 05225, 05226 TOT ORG 05284 en vanaf ORG 5285. De automaat heeft sinds ORG 05307 een afwijkend monopoint van de rest.

kijk even welke ORGnummer je auto heeft dan weet je wat je nodig hebt en binnen welke ORGnummers je het moet zoeken Smile

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 28 oktober 2010 02:17 PM
  [ # 42 ]

Waar vind ik dat ORG-nummer?

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 28 oktober 2010 03:21 PM
  [ # 43 ]

tussen de scharnieren bij de LV portier staat een 4 cijferig nummer, dat is het ORG(anisatie) nummer

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 oktober 2010 04:12 PM
  [ # 44 ]

ORGA-nummer Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 28 oktober 2010 04:25 PM
  [ # 45 ]

citroen praat overal over sinds org tot org etcetera zodoende dat ik org schrijf Wink of het goed is wat psa in haar documentatie zet tsja…:P

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook