Oke, dat wist ik niet.
Dan is het idd simpel, en kan de hele retour vervallen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Uhmtja…...
Sinds vorige week staat ze niet op de oprit thuis, maar bij de garage te luieren…
Bij de garage staat ze voor de Apk en voor :
-Nieuwe draadeinde voor de versnellingsbakophanging. Eentje was tijdens de bakwissel de draadeinde kapot gegaan.
-Nieuwe koppakking! Helaas wat ik een beetje vermoedde, bleek juist te zijn.. Ze moest weer zonodig haar jongere concurentie (Dé Xsaar) nadoen..
-Lassen aan de uitlaatsteun, zat niet echt meer goed vast..
Inmiddels is ook de carterpan met een momentsleutel aangedraaid. En op dit moment lekt het niet, dat is nu afwachten hoe dit afloopt. Wat ik wel weet, dat ik dus het wat vaster mag aandraaien!.. Maarja dan blijkt een momentsleutel wel verdomd handig..
En dan is ze vrijdag weer thuis (neem de tijd heb ik gezegd)!
Hopelijk kan ik aankomende weekend sleutelen, mijn schouder is al minder pijnlijk….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het zit je wel weer lekker mee, koppakkingtechnisch bekeken…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ach, dan ben je daar weer voor jaaaaren vanaf
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het heet niet voor niks de karakterbak!
Zondergekheid, ze heeft 10jaar stilgestaan, en wie zegt dat de vorige eigenaar die er mee reed voordat hij ze verkocht aan de géne waarvan ik hem kocht, aan onderhoudt deed?
Nee dat er werkt aan zat, dat besefte ik, alleen dat ik vorig jaar de bak en koppeling ook moest gaan doen, dat had ik niet verwacht. Ik hoop dat het dit jaar wat rustiger wordt aan garagebezoek….
In iedergaval wel een bezoekje aan de spuiter, waarbij ik hoop dat ze niet té mooi in de lak komt te zitten.. Zonde van de karakter, lijk me..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:waarbij ik hoop dat ze niet té mooi in de lak komt te zitten..
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dat schept ook mijn verbazing Gert!
mij niet.
Het is per slot een BX.
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vraag gewoon even aan de spuiter of ze hem buiten spuiten, dan komt er vanzelf vuil in de lak bij het opdrogen
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is allemaal niet zo moeilijk hoor… een spuiter kan de auto hoogglans spuiten, zijdeglans of mat. Als je de auto niet “nieuw” wilt hebben kan je vragen of hij de blanke lak tussen “hoog” en “zijdemat” wil mengen, of dat hij de auto wil “materen” na het spuiten. Alles kan dus.
O ja, VOOR er gespoten gaat worden de auto zo ver mogelijk demonteren: deurgrepen, sloten, sierlijsten, rubbers, bumpers, lampen enz enz: alles er af halen en zo min mogelijk afplakken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hahaha….jaja ik ben een beetje gek met gedacht af en toe!
Kijk het zit zo:
Zoals jullie weten had ik roestschade aan de C-stijlen. Deze zijn netjes hersteld en de C-stijlen/wielkasten achter zijn gespoten, echter je ziet kleurverschil. Dit kan hij oplossen door het uit te spuiten over de deuren heen (als jullie snappen wat ik bedoel?). Echter er moeten nog andere deuren in, dus is dat vorig jaar niet gedaan.
Zodoende moet ze nog een keertje terug zodra ik de andere deuren heb ingehangen en tijdens een BXmeeting een type 1 rechtsachter deur omvreemdt heb! .....
Het is moeilijk uit leggen, maar ze mag wel een beetje gebruikssporen in de lak hebben..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Een keertje helemaal overspuiten zou ‘m zo te horen écht goed doen
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een auto écht goed overspuiten kost ook een veelvoud van een BX
Maar ja, dat geeft idd wel het beste resultaat.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom, sparen en grondig laten overspuiten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Arjan Verkade schreef:Een auto écht goed overspuiten kost ook een veelvoud van een BX
Maar ja, dat geeft idd wel het beste resultaat.
Tja oplappen en alsnog een hoop geld achter moeten laten bij een spuiter lijkt me ook niet de ideale oplossing. Dan zou ik inderdaad wat waterman zegt doen: 1 x flink sparen en dan er vol voor gaan. Heb je er ook het meeste en langst plezier van