Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
beste mensen
Bij mijn activa gaat bij het remmen mijn stoplampje branden .
Ook gebeurd dit wel is onder het rijden .
maar gaat dan na een paar minuten uit .
en vaak na een paar minuten weer aan .
ook als ik hem in zijn hoogste stand wil zetten komt hij vaak niet omhoog .
ook naar zijn laagste stand wil hij niet .
soms veert hij wel soms niet.
kortom ik kom er niet meer uit
iemand een ideetje
mvg s verstraeten
controleer je lhm peil maar eens die zal wel erg laag staan.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
stan schreef:controleer je lhm peil maar eens die zal wel erg laag staan.
nou dat zijn eigenlijk de dingen die ik al gecontroleert heb.
ook heb ik de lhm olie laten verversen toen was het nog niet opgelost
tevens heb ik er zelf een andere pomp op gezet omdat ze dachten dat dat het probleem was .
ook nie dus
gr sjoerd
Alleen het stoplampje ??? want dat heb ik ook !!! staat niks in instructieboekje over alleen een stoplampje. “normaal gesproken” gaat het branden i.c.m. een ander lampje. Daar alleen het lampje brand en na verloop van tijd uit gaat (voldoende lhm in het vat !!) zie ik het maar aan tot het probleem zich aandient…............als er dan ook daadwerkelijk sprake van een probleem is.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
citroen23 schreef:Alleen het stoplampje ??? want dat heb ik ook !!! staat niks in instructieboekje over alleen een stoplampje. “normaal gesproken” gaat het branden i.c.m. een ander lampje. Daar alleen het lampje brand en na verloop van tijd uit gaat (voldoende lhm in het vat !!) zie ik het maar aan tot het probleem zich aandient…............als er dan ook daadwerkelijk sprake van een probleem is.
bij mij branden bij twee lampjes .
uit heb boekje heb ik begrepen dat het iets met de hydro is .
alleen wat
gr sjoerd
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wel gepeild met de auto in de hoogste stand?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
japv schreef:Wel gepeild met de auto in de hoogste stand?
ja natuurlijk
ben er ook al mee na de garage geweest de olie enzo is prima.
alleen gaat het stoplampje vaak branden .
en dan veert hij gewoon niet meer remt hij gelijk minder
zodra ik me rem aanraak gelijk branden .
wat ik ook zo raar vind dat ie onder het rijden gaat branden en dan weer paar minuten niet
ik hoogste of laatste stand zetten heb geen zin doet ik ook niet
gr sjoerd
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Zou het iets te maken kunnen hebben met je hoogte regelaar?
Joop.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Joop 49 schreef:Zou het iets te maken kunnen hebben met je hoogte regelaar?
Joop.
kun een hoogte regelaar afstellen ??? of wat kan er aan kapot gaan ?
gr sjoerd
De stang welke de hoogteregelaar bedient gangbaar maken (loopt onder de wagen door).
Of de hoogteregelaar is verstopt: (reinigen (lukt niet altijd)) of vervangen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
of je hebt een interne lekkage zodat de druk te ver daalt in het systeem. Komt de auto wel normaal omhoog? Anders kijken of er veel olie retour komt met draaiende motor en bij remmen. De pomp heeft voor het rem en veer systeem niet veel capaciteit, dat is ook niet nodig, mits er geen ernstige lekkage is.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Een goede Activa hoeft niet of nauwelijks te stijgen. Als dat wel zo is moet je antizink nagekeken worden. Maar dat lijkt me een ander probleem. Tenzij door een gare antizink-installatie de pomp inmiddels teveel op zijn lazer heeft gehad.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
boukewerff schreef:of je hebt een interne lekkage zodat de druk te ver daalt in het systeem. Komt de auto wel normaal omhoog? Anders kijken of er veel olie retour komt met draaiende motor en bij remmen. De pomp heeft voor het rem en veer systeem niet veel capaciteit, dat is ook niet nodig, mits er geen ernstige lekkage is.
de auto blijft wel altijd omhoog staan .
alleen als ik hem in de hoogste stand wil zetten reageert hij soms [meer niet dan wel ]
ik heb vandaag nog gekeken naar de auto en zag dat de slang die aan de pomp zit en naar het olievat gaat . daar zat een klein gaatje in . heb de slang net vervangen maar geen verschil .
maar als ik onder op het ventiel een klein beetje open zet reageert hij wel voor even .
binnen 5 min weer het zelfde probleem
gr sjoerd
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik bedoel met omhoog komen: vanuit de laagste stand naar de hoogste. Hoeveel tijd dat kost en dus of de pomp genoeg power heeft. Als de aanvoer slang lek is krijg je lucht in het systeem. Dat geeft natuurlijk gedonder. Als je met draaiende motor in het voorraadvat kijkt, zie je dan ook lucht / bellen? Dat mag iig niet.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
boukewerff schreef:Ik bedoel met omhoog komen: vanuit de laagste stand naar de hoogste. Hoeveel tijd dat kost en dus of de pomp genoeg power heeft. Als de aanvoer slang lek is krijg je lucht in het systeem. Dat geeft natuurlijk gedonder. Als je met draaiende motor in het voorraadvat kijkt, zie je dan ook lucht / bellen? Dat mag iig niet.
hey als ik hem van de laagste naar de hoogste stand zet .
kan rustig een half uurtje duren .
er brand ook altijd stop soms gaat ie even uit en dan weer aan .
als ie in de rijstand staat brand ie wel bij het remmen
als hij in zijn hoogste staat niet vreemd ?
en de pomp heb ik pas vervangen voor een nieuwe .
omdat ze dachten dat dat het probleem was
en als ik in het vat kijk zie ik geen luchtbellen ect
gr sjoerd
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik ga voor interne lekkage. Kan bijna niet anders. Kijken uit welke slang de olie retour komt en dan het desbetreffende onderdeel fixen. Binnen een minuut moet de auto zeker omhoog zijn.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.