Nog vragen?
Rechts ziet er volgens mij ook niet zo fris meer uit…
Dat was die ik bedoelde over helemaal hard. Dat er links niks meer zat wist ik niet eens. Het geluid komt namelijk van rechts..
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Bart1989 schreef:Dat was die ik bedoelde over helemaal hard. Dat er links niks meer zat wist ik niet eens. Het geluid komt namelijk van rechts..
Weet je het zeker? In de auto kun je, je er wel eens in vergissen. Ik had in ieder geval beide rubbertjes even vernieuwd!
Het kan natuurlijk zijn dat links voorbij het rammelen is: dat ie net niet genoeg raakt onder normale omstandigheden.
Maar ik zeg twee kanten verversen.
Gaan we doen. Hopen dat het dan voorbij is.
Het zijn natuurlijk wel horizontale krachten die je hebt. Precies de richting waar die rubbers horen te zitten.
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dus tijd voor nieuwe reactiestangen! lijk me!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hier staan de rubbers die aan de voorkant zitten (onder je ventilatortunnel)
http://link.marktplaats.nl/484328568
Als je hem mailt kun je vragen of hij ook de rubbers voor bij de fusees heeft.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hij had de rubbers niet Maurice,
Ik ben weer naar Eendimport geweest in Kraggenburg en hij heeft even de Visa bekeken.
De linker aandrijfas is toch versleten, dus die kan er alsnog onder. Die rubbers monteren is nog een aardig rot klusje, dat moet nog een keer. Het is verder niet gevaarlijk om er nog mee te rijden. Verder zat er 0,0 speling in de ophanging en alle lagers van de wielen waren nog dik in orde.
Ook was hij verbaast dat er aan de bodem en remleidingen nog geen roest zat. Alleen rechtsachter zat een klein beetje vliegroest op de remleiding.
Al met al ben ik toch wel weer erg blij met het ding! Ik lijk wel een vrouw qua stemmingswisselingen met gemak.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Toch wel mooi dat Ron je weer verder heeft kunnen helpen.
Voor jou is het ook nog redelijk dichtbij…
Bij de achterbrug lopen de remleidingen er over heen, terwijl er ook vaak rotzooi als blubber op het vlakke stuk van de draagarm blijft liggen.
Vaak kijken de keurmeesters niet heel erg nauwkeurig naar de toestand van de remleidingen die over subframes en achterassen lopen, en dat zijn gevaarlijke plekjes om NIET goed te kijken.
Je zou voor de rubberset ook nog even hier kunnen informeren;
http://link.marktplaats.nl/475240076
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik zou die rubbers niet te lang laten wachten, zeker dat rubberloze deel gaat erg hard slijten op termijn.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bart1989 schreef:Ik begin het vermoeden te krijgen dat ik moeilijk zit te doen om niks..
sorry hoor, maar met die bovenste zou ik toch echt niet verder willen rijden. Is trouwens ook een dikke apk afkeur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
klonk klonk
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ron heeft mij tot nu toe iedere keer nog perfect weer op weg kunnen helpen. Erg tevreden daar!
Ik ga een afspraak maken, en de Visa blijft even stilstaan.
Ik heb de sproei installatie ook eindelijk zo kunnen krijgen dat hij recht op de ruit spuit:
http://www.youtube.com/watch?v=hJ3SI-1pmDc
Nu zit ik met nog een klein probleempje. Hij lekt olie uit de oliepijlstokbuis. Hij sluit daar niet helemaal goed af, hoe zou ik dit nou goed dicht kunnen krijgen. Misschien met een of andere kit?
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
kun je dat buisje ook bewegen?
Ik had het ook en na lang wrikken en wegen heb ik het buisje eruit gekregen.
Daarna goed schoongemaakt en terug geplaatst met groene loctite (de sterktse soort)
na 8000 km heeft ie nog niet gelekt!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4