Dat was inderdaad de reactie waarop ik besloot of voor een ander merk te gaan.
Heb trouwens toch maar gekozen om gebruikte dempers eronder te laten zetten en wel bij Eendimport. Als er dan toch wat is met de veerschotels of wat dan ook ben zit ik gelijk goed. Hij kan ook gelijk de banden verwisselen dus zit ik in een keer goed.
Nu nog even een accu aanschaffen (die ene is in de Xsara gegaan) en dan gaan we hem snel van stal halen want begin April gaat ze lekker een ritje naar de Ardennen maken!
1 ding is zeker. Ik heb TOTAAL geen geduld
Toen ik gisterochtend op mijn werk zag op het internet dat mijn banden waren afgeleverd thuis begon het toch wel heel erg te
kriebelen. S’middags nog snel een accu besteld bij mijn andere werk en ook die stond s’avonds voor de deur..
Vanochtend met de trein bepakt en bezakt met een accu en 4 banden naar Wezep en hopen dat eendimport vandaag plek had en ja hoor, ik had geluk vandaag kon ik er terecht. Snel naar oma, accu erin en broem! daar gingen we weer
Eenmaal in Kraggenburg aangekomen hoopte Ron al dat alles snel loskwam en dit ging allemaal zeer voorspoedig. Helaas bleek 1 veerschotel toch behoorlijk rot te zijn..
Daar 1 nieuwe veerschotel in voor de plaats en van beide schotels de afwateringsgaatjes wat groter gemaakt en alles in de menie gezet met daarover blauwe eendenlak
Ik heb de dempers gekregen van een 11RE uit 1988 en ik heb mijn eigen veren gehouden. Bij het terugbouwen bleek het e.a. niet lekker te passen dus er mocht nog even lekker gefreest worden..
Uiteindelijk de 4 nieuwe Hankook’s erop gezet en gebalanceerd en de Visa kon weer op haar wieltjes staan. Natuurlijk gelijk duwen op de achterkant en ja hoor.. Hij veert weer zoals het hoort.. Gelijk viel het ook op dat de Visa wat hoger op de wielen staat.
Toen ik in de Visa ging zitten dacht ik; ik zit gelijk een stuk hoger! En de rit naar huis was natuurlijk dolle pret met een normaal verende Visa. Nu gaat ze pas echt op haar kant in een bocht…
Banden rijden prima op de droge weg en er is grip genoeg. Op natte weg moet ik het nog even proberen. De snelheids meter geeft in ieder geval geen 12km meer teveel aan maar een keurige 3.
Nu nog even de olie + filter verversen en hij moet er weer tegenaan kunnen..
Op naar een leuk Visa seizoen!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed werk. Keurig geregeld weer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
+2
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi man! Mag ze zeker dit seizoenook wel weer het een en ander voor terug doen? (lees: kilometers vreten )
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Inderdaad goed bezig geweest Bart!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Goed bezig!
+6!
Vandaag 3,3 liter 15w 40 erin gekieperd en het filter vervangen. Tevens de kleppen gesteld op 0.20.
Helaas tikt 1 kant nog steeds bij warme motor en dat vind ik vanzelf sprekend niet zo heel erg tof…
Het is niet super erg en ik heb niet het idee dat hij er minder om rijd.
http://www.youtube.com/watch?v=P51QMY9DYEM&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA&feature=share
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
+7 Ik zou me er niet druk om maken, motor klinkt prima.
Ik meende dat er op de 2 cilinder visa motoren kleppendeksels zaten met een rubberen laag, maar jij hebt volgens mij gewone deksels.
Of heb ik het mis?
Die rubberenlaag zat er ook op, maar is er hier af gebroken inmiddels. Dat scheelde wel in het geluid geloof ik!
Ik voel me trouwens nog verplicht even een update te geven over de Hankook banden. Zojuist heeft het hier geregend en gelijk even geprobeerd. En *trommelgeroffel*.. ik weet natuurlijk niet hoe de Uniroyals presteren maar ik vind dat de Hankooks veel grip hebben op het natte wegdek! Ik had nu veel harder een natte rotonde over dat met de oude banden..
Wel vind ik de banden wat gehoriger, zeker op klinkers.
Seizoen start al vroeg dit jaar.
Hij draait mooi, wel dat stukje tape weghalen voor het op je uitlaat hangt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Heerlijk dat de pekeltroep weg is, voor de 21e moet mijn visa ook weer even uit de stalling voor de APK, ik ben jaloers dat jij nu al rondrijdt Bart
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Bart1989 schreef:Wel vind ik de banden wat gehoriger, zeker op klinkers.
De Hankooks zijn inderdaad gehoriger dan Michelins maar de prijs maakt dat helemaal goed
Nogmaals excuses Bart dat ik je liet schrikken toen ik jou auto bijna tegen het plafond drukte bij Ron. Zou zonde zijn geweest om ook nog een achterklep te moeten wisselen voor je naar huis kon
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;