Totaal aantal Berichten: 6134
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vandaag wat tijd over, en het was lekker weer.
Dus eerst maar eens de BX uitgebreid gewassen. Daar knapte die lekker van op.
Daarna wat irritaties verholpen. De eerste was de verlichting van het dashboard-kastje. Deze is bij mijn auto aan constante plus gehangen. En dat is niet handig als je ‘s nachts het kastje open wil laten staan ivm gespuis dat graag wil weten of er iets van waarde in je auto ligt. Ik heb hem nu aangesloten via de geschakelde plus van het lampje achter het klokje…
Verder deed de aansteker-plug het niet, en dat is erg lastig in deze multi-media tijden. Dus paneel eraf, plug eruit en gezien dat de stekker helemaal los hing. Vreemd. Meten: geen 12V. Zekeringkast los: zekering goed. Ook vreemd. Zekeringkast maar even uit de beugels gehaald, zodat ik er goed achter kon kijken. Hé, een losse stekker. Zou dat…? Even doormeten (handig, zo’n circuit-tester met lampje én geluids-signaal) Aha, dat is de stekker voor de aansteker. Hoe kan die nou los zitten… en waar hoort die? Op de zekeringkast! Prik, en er zij prik
Daarna de portierbekleding van het LV portier eraf gehaald, teneinde de deurpin te wisselen en uit te vinden waarom het deur-open signaal niet werkt. Die deurpin was zo gepiept, maar ik heb een ander slot-dinges nodig want de micro-switch die daarin huist is kapot. Niet op kunnen lossen dus, maar weet wel wat eraan te doen.
Als laatste de spoiler opnieuw vastgezet. iemand had daar aan beide kanten een houtdraad-bout en twee houtschroeven ingezet, maar dat gaat natuurlijk niet goed op het kunststof van de spoiler. Een definitieve oplossing heb ik nog niet (nou ja, een andere spoiler…) maar gezien de voor hout bedoelde oplossingen heb ik er nu maar even… pluggen ingezet. En het houdt nog ook!
Al met al dus best nuttig bezig geweest zo.
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hilko op marktplaats werd volgens mij een nieuwe spoiler aangeboden.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- C1 1.0 Collection
Ik heb er geen haast mee. Liever heb ik er geen spoiler op trouwens, maar dan zit ik weer met die lelijke gaten in de achterklep.
- C1 1.0 Collection
Wat is er toch zo leuk aan lichtmetalen wielen? Derde set in successie met één band (niet dezelfde…) die telkens leegloopt En ik heb al zo’n hekel aan banden wisselen. Toen ik nog fietste al
- C1 1.0 Collection
Ook weer opgelost. 1 velg moest gericht worden, beide velgen voor zijn geseald. Als er nu nog een leegloopt weet ik het ook niet meer.
- C1 1.0 Collection
Inmiddels zitten er weer andere velgen onder, mooie Fondmetals die lekker smoelen bij de auto. verder heb ik de spoiler er afgehaald en ook die draak van een reflector. Krijgt de auto meer standing van, zeg maar. Ook (eindelijk) de BX-Club kph gemonteerd
Tenslotte weer eens lekker gewassen, mag die morgen mee op reis naar Deutschland.
Kiekjes:
Ziet er weer netjes uit.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Velgen staan goed!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ziet er stukken beter uit zo! En wat een prachtige kleur is dit toch Goeie reis trouwens!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Staat goed Hoe heb je de gaten van de spoiler aangepakt?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
- C1 1.0 Collection
@ Timo en Tjerk: dank!
@ japv: dank! Qua gaten: nog niet
Maar dat ga ik oplossen met polyester-plamuur. De gaten zitten buiten de kofferbak-rand, en zijn dus met name storend maar niet lekkend.
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ind mooie velgen Hilko!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- C1 1.0 Collection
De BX is meegeweest op een korte vakantie naar de Eifel. Helemaal geweldig. We zaten in het stadje Adenau, hetgeen aan de Nürburgring ligt. Uiteraard heb ik daar een bezoekje aan gebracht:
Ik ben niet zelf op de Ring geweest. Er waren meerdere track-days, en die jongens bleven ook op de “Turist-Fahrt-Tage” hun rondjes rijden. Dan rij ik ze met m’n automaatje alleen maar in de weg… Maar mijn zoon is wel een rondje mee geweest:
Die is in 8.31 minuut de Ring rondgeslingerd en vond dat “vet cool”
Ergens was ik wel een beetje jaloers op ‘m natuurlijk…
De BX heeft me zeer aangenaam verrast onderweg, met name in de brandstof-consumptie: ongeveer 1:13,5
Natuurlijk heb je geen haast en rij je voornamelijk binnenwegen, maar de hellings-percentages daar in de buurt liegen er niet om. Al met al vond ik het keurig netjes. Nog leuker is dat het ding echt geen krimp gegeven heeft. Zonder slag of stoot bult op en bult af, zonder maar een drupje lekkage van wat dan ook. Hulde voor deze dame dus.
Nu staat ze weer een beetje voor de deur te suffen, omdat ze inmiddels concurrentie heeft gekregen van een ZX Diesel. Die is voor de dagelijkse zaken: de BX zal min-of-meer alleen nog voor club-evenementen en de betere zondags-ritjes worden gebruikt. Wat mij betreft mag ze op die manier nog jaren mijn hobby-auto blijven
Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
Hey gosáh, zo weer eens ff een berichtje van de ikkie, beetje heel erg druk de laatste tijd gehad, en dat gaat nog ff verder..(voorbereiding 24 h Lé mans, dragracen blablabla)
Toppie om te lezen dat de ‘dame’ zich helemaal in de nopjes voelt bij baasje en nog steeds zonder ellende op de lange ritten de kilometertjes wegvreet.
Zoals ik je al gezegt had, ik haalde en niet bij uitzondering, echt de 1000 km op een volle tank en ik geloof dat jij er dicht tegenaan zit…
Hoop dat je nog vele jaren plezier van de wagen hebt…( zit stiekum best wel een beetje met heimwee naar de bix te kijken…lol)
if you believe in it you can make it happen
- C1 1.0 Collection
Ze doet het best hoor
Ze heeft er wel een tochtgat bij, onderin de C-stijl rechtsachter. Dat vraag wat laswerk.
Ook heeft ze vandaag tijdens de sleutelmeeting van de BX club verse olie met filter en verse kvs gekregen.
Op de terugweg ging de teller over de 190.000 km heen, dus het was netjes op tijd geregeld.
@ fbird: ik kom binnenkort wel weer ff een bakkie doen