18 van de 38
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, wat nu?
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 18 februari 2014 10:41 PM
  [ # 256 ]

Ik zal aankomend weekend gaan meten.

Maar…
Ik kan slechte massa kabels en een zwakke accu niet rijmen met een fan die er draaiend er uiteindelijk voor zorgt dat de motor het niet meer trekt en afslaat.
Help me dit te begrijpen! De fan neemt stroom van de accu wanner de motor stationair draait. Zou de motor dit niet kunnen compenseren door hoger in het toerental te gaan zitten?
Tijdens het rijden op de snelweg slaat ie soms ook aan en kun je merken dat ie aanslaat, de motor gaat wat trillen. Kan dat niet anders?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 februari 2014 10:48 PM
  [ # 257 ]

Door het stroomverbruik daalt de spanning en ontsteekt de motor minder goed. Daardoor daalt je toerental enz enz

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 februari 2014 10:52 PM
  [ # 258 ]

En door het vermogen wat de dynamo extra levert, waardoor de motor zwaarder wordt belast.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 februari 2014 06:39 PM
  [ # 259 ]

Dank voor jullie heldere uitleg.
Is dit euvel te verhelpen of is dit volkomen normaal?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 20 februari 2014 07:15 PM
  [ # 260 ]

het is niet normaal dat ie van afslaat nee

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 februari 2014 07:17 PM
  [ # 261 ]

Stationeer toerental is dat niet te laag?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 februari 2014 08:46 AM
  [ # 262 ]

Ik vindt dat de motor mooi stationair loopt, ik kan proberen de toerental iets te verhogen.
Misschien dat ie het dan wel trekt wanneer de fan aanslaat.
Dit weekend zal ik ook de massadraden nalopen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 01 maart 2014 09:10 AM
  [ # 263 ]

Ik ga ook nog even kijken of ik verschil merk tussen stationair lopen op benzine en gas.
Op NGK site juiste bougie gezocht:
Type:BPR7HIX
Bestelnr.:5944

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 05 maart 2014 11:48 AM
  [ # 264 ]

Fan bijna overleden ergo heel zwaar lopend?? Bij mijn 968 duurde dat tot het moment dat de zekering het genoeg vond Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Gepost: 06 maart 2014 12:55 PM
  [ # 265 ]
Toit plat schreef:

Buitengewoon jammer dat je op een gegeven moment op Photobucket bent overgestapt, Egbert, want ik zie vanaf dat moment geen plaatjes meer van de restauratie. Hij geeft aan dat je foto’s verplaatst of verwijderd zijn ...

2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 mei 2014 10:19 PM
  [ # 266 ]

Wat me al langere tijd opviel:
De temperatuurmeter van de koelvloeistof geeft zonder de sleutel in het contact de juiste temperatuur aan.
Wanneer ik de sleutel in het contact draai valt de meter dood, helemaal naar links. Daar komt hij tijdens het rijden ook niet vandaan.
Vanavond het paneeltje met de meter los gemaakt en gekeken naar de draden. Het lijkt alsof er een draad mist, of en eentje verkeerd is aangesloten.

Wie het antwoord weet mag het zeggen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 mei 2014 10:39 PM
  [ # 267 ]

Hoe is het nu met de fan?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 mei 2014 11:16 PM
  [ # 268 ]

Door het toerental op lpg te verhogen blijft de motor nu wel draaien.
De fan neemt veel stroom en maakt soms een gillend geluid, lager.
Maar voor dit moment is het o.k. Is er al eens een modificatie van deze fan gevonden of pas er ook een ander ( vreemd merk) fan op die stiller is en beter koelt?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 mei 2014 11:52 PM
  [ # 269 ]

Fans van serie twee zijn stiller.
En er mist inderdaad een draad.
Zal morgen eens kijken welke en waar hij vandaan komt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 mei 2014 12:01 AM
  [ # 270 ]

Je mist de gele draad,en als het goed is gaat die naar de temperatuur sensor.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
18 van de 38
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook