Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
IN de auto? En wat nou als je sloten zijn bevroren? Als je daar achter komt sta je lijkt mij BUITEN de auto
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Het is trouwens wijs om je sloten vantevoren alvast in te spuiten;
Ik had met de c.v. nog wel eens ruzie:
De sleutel ging dan niet in het slot omdat deze bevroren was en als ik de afstandsbediening gebruikte dan gingen de sloten wel open, maar ook heel snel weer dicht…
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
De deurrubbers kun je gerust met siliconen spray inspuiten.
Dat deden wij altijd in de garage
Deursloten van te voren inspuiten, dat kan o.a. met Wijnss chain lube
als je slotontdooier in je slot spuit zit hij de volgende keer meestal nog vaster gevroren
Groeten van Henk uit Steenwijk.
japv schreef:IN de auto? En wat nou als je sloten zijn bevroren? Als je daar achter komt sta je lijkt mij BUITEN de auto
haha na die aansteker-spraakverwarring even checken of er ook nog mensen wél wakker waren
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Vanmiddag bij de hema even een rubberstift gekocht! Gelijk de bestuurderskant maar even ingesmeerd. 90% van de keren rijd ik toch alleen.
Nu nog even afwachten, maar denk dat ik dit weekend wel ondervind of de deur in één keer open gaat.
Die stift is trouwens voor een prikkie te koop!
ik heb de bx altijd in de garage staan, werkt ook prima tegen het vastvriezen van rubbers… maar, voor ik de garage had, had ik er ook gewoon van die rubberstickzooi opgesmeerd, werkt prima..
Mijn benzinetankklepslot ging ook altijd erg stroef, en in de winter vroor ie altijd vast, heb ik opgelost door een beetje PTFE spray in het slot te spuiten, werkt ook super.
Ik smeerde ze altijd in met siliconenspray of vaseline. Maar het hielp nooit… Nu heb ik aan de linkerkant voorzijde nieuwe rubber gemonteerd en het werkt weer goed. Geen problemen gehad terwijl de andere deuren wel vastgevroren zaten.
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Ik gebruik ook wel eens talkpoeder tegen het plakken en dichtvriezen van deuren.
Peter
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
wd40 op de rubbers werkt ook wel (bij gebrek aan iets anders)
als je deuren vast zitten niet aan je deurkrukje gaan trekken anders kan je em wel eens afbreken, altijd proberen met de vingers tussen de deurkieren de deur open te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Een verlengsnoer en een föhn doen ook wonderen op winterse dagen Het is ook zo fijn als er een palletje in het slot vast zit en de deuren dus niet meer dicht blijven zitten…
Smeren is het devies. Ik heb altijd wel een busje Brunox multispray in de auto liggen, af en toe krijgen de sloten en scharnieren wel eens wat toegediend.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
C15GrandVolume schreef:Het is ook zo fijn als er een palletje in het slot vast zit en de deuren dus niet meer dicht blijven zitten…
Dat is volgens mij een typische C15/Visa kwaal….. Had ik in de winter met mijn C15 ook altijd last van! In de bochten mijn portier vasthouden omdat het anders open zou zwaaien Heerlijk! Citroen rijden
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
zx-en hebben dat ook. Moest altijd tot het eind van de wijk de deur vasthouden. Wel lollig.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
GS en DS ook.
Citroen!
Effe langs de garage of bandenboer en rubbers inkwasten met bandenvet.
Doe ik elk jaar zelf, en nooit geen last meer van. Dat vet trekt er ook nog eens mooi in en je rubbers blijven mooi soepel.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap