Mooi dat die weer goed veert.
Wat is hiermee aan de hand dan?
Timo1990 schreef:Alleen nog een keer terug voor problemen met de debiet- en drukregelaar.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Moet ook een gereviseerde van onder komen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Mooi Timo! Hoop hem toch snel in het echt te ontmoeten..
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
dju zeg, de kleur van de XM komt weer geweldig tot zijn recht op de foto’s.
Mooi rijden weer hè? Toen ik destijds met de Xantia daar vandaan kwam, kreeg ik die grijns niet meer van smoel af. Zo lekker zweven als de boel weer in orde is.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat een verschil tussen die oude en nieuwe hoogteregelaar zeg! Verder erg mooi dat ze weer veert zoals het hoort
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Lekker hè Timo, zo’n Chyparse ervaring…
Zit er nu spoelolie (hydrorincage) in het systeem of gewoon groene LHM?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bedankt voor de reacties!
Er komt die keer dat ik terug ga voor de debiet- en drukregelaar spoelolie in, de LHM was nog gifgroen. Dat was bij m’n BX en Xantia wel anders na aankoop..
Verder wilde ik de thermostaat vervangen omdat de dame niet meer boven de 70 graden uit wilt komen, maar nu kom ik overal 2 soorten thermostaten tegen. De één opent bij 82 graden, de ander bij 89 graden. Welke kan ik het best nemen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Geweldige auto, ik denk dat dit de enige auto is waar ik juist géén LM-velgen onder zou proberen. Die wieldoppen passen perfect bij het model.
Laatst even wat van je foto’s bekeken, die zien er goed uit.
Wat ik me nog wel afvraag: ben je na aanschaf nog veel geld/tijd kwijt aan de auto, of is het alleen maar mooi maken wat je doet? (omdat ik er ook een overweeg…)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Timo1990 schreef:Bedankt voor de reacties!
Er komt die keer dat ik terug ga voor de debiet- en drukregelaar spoelolie in, de LHM was nog gifgroen. Dat was bij m’n BX en Xantia wel anders na aankoop..Verder wilde ik de thermostaat vervangen omdat de dame niet meer boven de 70 graden uit wilt komen, maar nu kom ik overal 2 soorten thermostaten tegen. De één opent bij 82 graden, de ander bij 89 graden. Welke kan ik het best nemen?
89. Die van 82 is voor auto’s vanaf orga 5901/4 januari 1993
Volg je hart, gebruik je hoofd.
89. Die van 82 is voor auto’s vanaf orga 5901/4 januari 1993
En daarvoor?
Ik heb organr.5860 en wil ook een andere thermostaat.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Daarvoor dus 89 graden.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
82gr is de juiste, 89gr is eventueel voor de winter periode.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Huh… , nou weet ik nog niets.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Het is ook bij dealers niet duidelijk.
De 89 graden thermostaat schakelt later het grote koelcircuit bij, waar de radiateur in zit. Hierdoor is de motor sneller op temperatuur dan bij de 82 graden versie. Volgens mij is het advies om voor de koelere streken (waaronder Nederland) een 89 graden thermostaat te nemen en voor warmere 82 graden.
Je mag voor jezelf uitmaken wat slim is als je in de zomer met een volgeladen auto naar Zuid-Europa op vakantie gaat.
Wim,
Disciplus Simplex