3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
BaliBennie’s Basic BX
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 12 april 2011 06:37 PM
  [ # 31 ]

En je bent zeker geen lid van de ANWB?

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 12 april 2011 08:23 PM
  [ # 32 ]

SMS is wanneer je kan!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
BaliBennie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007

- BX 14 Injection U9
Gepost: 14 april 2011 03:40 PM
  [ # 33 ]
waterman schreef:

Vonkt dat ding nou wel of niet?

Nee het ding vonkt niet. Vanmorgen een nieuwe bougie in bougiekabel gestoken en er komt geen enkele vonk vanaf.

Dus blijft de ontstekingsmodule de hoofdverdachte. Heeft iemand die liggen voor mij of weet waar ik die goedkoop in handen kan krijgen?

Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa

Mijn auto’s:

BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK

Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 april 2011 05:10 PM
  [ # 34 ]

Heb je alle contacten al schoongemaakt? Onder andere die bij/naast/onder de accu, die stekkers worden vaak erg smerig. Verder weet je zeker dat de bobine goed gemonteerd zit? Massa-kabel van accu naar blok al gecheckt? Contactslot gecheckt? BDP sensor gecheckt? Een niet goede ontstekingsmodule zou namelijk wel een vonk moeten geven, maar dan niet op het juiste moment. Tenzij die echt dood is, maar daar heb ik nog niet eerder van gehoord.

Profiel  
 
BaliBennie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007

- BX 14 Injection U9
Gepost: 14 april 2011 06:22 PM
  [ # 35 ]

Ik heb er geen verstand van. De bobine zit aan de motor geschroefd en heeft een stekker en een metalen pin waar een kabel op geprikt wordt. Punaxio heeft in verschillende stekkers spray gespoten. Ik heb een nieuwe bougie in de bougiekabel gedaan en gestart. Ik zag geen enkele vonk. BDP sensor niet gecheckt.

De startmotor doet het gewoon dus contactslot doet het dan ook. Er is gewoon een ding kapot. Eerst viel hij uit, na een paar minuten deed ie t gewoon weer zonder hapering. Dit is een paar keer gebeurd. Tot op het laatst de hapering steeds sneller kwam en nu dus niets meer doet.

Anders moet dat ding toch maar naar de garage waar ik ook geen geld voor heb. Dus blijft hij daar een tijdje staan…

Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa

Mijn auto’s:

BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK

Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 14 april 2011 10:01 PM
  [ # 36 ]

Sorry dat ik het zeg hoor,
maar je hebt 1- geen geld
        2- geen verstand van auto,s
        3- je wilt rijden in een ouwe bx.
Dat lijkt mij niet zo,n goede combi als ik zo eerlijk mag zijn.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 april 2011 10:24 PM
  [ # 37 ]

En 4- Hiervoor al 2 BX’en 1.4 gehad

Ik zeg tijd voor een Haynes Workshop Manual Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 april 2011 10:43 PM
  [ # 38 ]

Kom op mannen Laughing

Baliman moet gewoon even een NIEUWE bobine EN module halen. Op dat barrel schroeven, starten, lopen. Klaar!!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 april 2011 11:16 PM
  [ # 39 ]

Vandaag een BX cannes met de zelfde klachten weer aan de praat gekregen door de bobine en ontstekinsmodule te vervangen. klusje van 15min…

Staat hij nog steeds in Emmen? ik heb misschien nog wel wat 2e hands meuk liggen, en kan wel even komen kijken…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BaliBennie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007

- BX 14 Injection U9
Gepost: 15 april 2011 12:50 AM
  [ # 40 ]

Dank je, ik heb al een andere bobine binnengekregen en gemonteerd. Dat lijkt niet de oplossing te zijn. Als definitief duidelijk is dat het niet de bobine is, stuur ik die weer terug naar de behulpzame BX-rijder die hem mij verstrekt heeft. De BX staat nog steeds in Emmen-Centrum.

Dat het niet handig is dat ik weinig geld heb en geen sleutelkennis was mij al lang duidelijk. Anders had die auto niet al tien dagen stilgestaan… En dat mijn werk op onmogelijke tijden ook niet echt helpt wist ik ook al.

Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa

Mijn auto’s:

BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK

Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 15 april 2011 01:27 AM
  [ # 41 ]

Waar kan het aan liggen:
In volgorde van nakijken:

1 ECU en toebehoren (gaat het lampje van de katalysator branden op als hij op contact staat)
2 Verdelerkap en rotor in orde?
3 Maak alle stekkers bij veerbol aan passagierszijde eens goed schoon.
4 Ontstekingsmodule (op de sloop te vinden in Peugeot 205/30./405 /citroen ax/bx/ZX


BDP-sensor kun je vergeten want die wordt niet gebruikt bij een 1400 (zit er zelfs niet altijd op)

edit: o, ja check even of de accuklemmen goed vast zitten. Ooit dit probleem gehad door losse accuklem. De startmotor trekt wel vonken als de klem niet goed zit, maar puur de ontsteking redt dat niet.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 15 april 2011 01:49 AM
  [ # 42 ]

Als je morgen nog tijd hebt, Bennie, wil ik nog wel weer een blik werpen. Ik kan wel morgen.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 15 april 2011 02:05 AM
  [ # 43 ]

Ook handig om te weten dat een bougie sowiezo niet vonkt als je die niet tegen de massa aanhoudt.

Mijn favorieten top-6 in dit geval:
1. Kapotte ontstekingsmodule
2. Verstopt benzinefilter
3. Gare benzinepomp
4. Gare bobine
5. Brakke verdelerkap en/of rotor
6. Brakke stekkers, massacontacten enz.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
joelle
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 14-04-2008

Gepost: 29 april 2011 01:44 AM
  [ # 44 ]

Hoe is het met de bx,doet ie het inmiddels weer?

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 01 mei 2011 03:33 PM
  [ # 45 ]

Zag de BX gistermiddag nog staan op de plek waar ik de BX samen met Bennie neergezet heb een aantal weken geleden toen ‘ie het niet meer deed.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook