Totaal aantal Berichten: 92
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Hallo,
ik ben sinds vandaag nieuw op het citroën forum. Reden dat ik lid ben geworden is omdat mijn vriendin en ik aankomende vrijdag onze Citroën C4 in Münster gaan ophalen. Heb daar een mooie C4 gevonden met slechts 58.000 kilometer en aardig wat opties. We zijn er vandaag langs geweest en waren aangenaam verrast. De auto was pikzwart en zat ongelooflijk goed in de lak. Daarnaast was de auto van binnen met halfleer/alcantara, parkeersensoren voor+achter, elektrisch inklapbare spiegels, meedraaiende bi-xenon verlichting en meer uitgerust. We konden dus absoluut spreken van een zéér complete auto. We zijn vervolgens in het drukke centrum een testritje gaan maken en de auto beviel uitstekend op wat kleine dingetjes na. Juist hierover heb ik een aantal vragen. Om te beginnen was de sleutel zo goed als overleden en aangezien de auto te koop stond bij een Volkswagen dealer kon die mij niet vertellen wat een nieuwe moest gaan kosten, vervolgens rolde de gordel aan de bestuurderskant niet tot nauwelijks uit zichzelf op en aan de bijrijderskant ontbrak het plastic bolletje op de band van de gordel wat ervoor zorgt dat het ijzere kliksysteem niet constant naar beneden valt. Daarnaast waren er dingen zoals lampje in het dashboardkastje dat niet werkte en een remlicht achter dat het niet deed. Uiteraard waren deze twee laatste dingen tamelijk ontschuldig maar toch zou ik van jullie willen weten hoe met al deze problemen om te gaan en wat de kosten ongeveer zullen zijn wanneer ik deze voor eigen rekening zou moeten nemen?
Uiteraard verder niks dan lof over de auto want het rijdt werkelijk fantastisch en het is werkelijk een ervaring door het maffe stuur waarvan het hart stil blijft staan.
Ik hoop dat jullie een stel van mijn vragen kunnen beantwoorden zodat ik evt met de dealer nog wat over de kosten kan bespreken en de prijs nog een beetje kan drukken.
PS. uiteraard volgen de foto’s zodra ik hem voor de deur heb staan en de chique 17” zomerbanden er weer op zitten.
Gr Tom

Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Welkom op het forum Tom.
Gefeliciteerd met je mooie aankoop.
Een nieuwe sleutel voor een C4 kost bij de dealer ±€135,-. Het ligt eraan wat er precies overleden is aan de sleutel, anders kun je een lege behuizing kopen voor een paar tientjes op marktplaats / ebay. zie ook dit draadje.
Ik neem aan de de duitse dealer alle defecte lampjes zal vervangen, voordat hij jou de auto verkoopt. Dit lijkt me niet meer dan normaal. (zeker het remlicht, aangezien de auto technisch in orde moet zijn bij verkoop). Al met al is het vervangen een paar minuutjes werk, tenzij het derde remlicht stuk is. Het derde remlicht bestaat uit Ledjes en zal compleet als unit vervangen moeten worden.
Verder wens ik je veel rijplezier in deze mooi uitgeruste auto.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Totaal aantal Berichten: 1292
- 2CV 2cv6 special
Welkom op het forum Tom,
Lampjes zijn inderdaad redelijk onschuldig.
Ik weet niet wat voor een motor je hebt want dat is wel belangrijk om op bepaalde dingen te letten maar dat zie je vanzelf als je op link klikt van de vorige post.
3de remlicht kan je wel maken, hangt er maar vanaf hoe goed je met een soldeer bout overweg kan/wilt gaan, maar ik ga er vanuit dat ze dat soort dingen toch eerst maken voor je de wagen krijgt?
Groeten
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Het oprolmechanisme van de gordel moet wel goed werken.
Mogelijk is dat een aandachtspunt voor de APK, maar daar zit ik niet in.

Bedankt voor jullie reacties! Het ging gelukkig niet om het derde remlicht maar om het remlicht links achter, dit is inderdaad netjes door de dealer verholpen. Een andere vraag waar jullie me wellicht mee kunnen helpen is het volgende, mijn C4 heeft de follow me home verlichting waardoor de lampen aan blijven staan na het afsluiten. Geweldige functie maar wat ik me nou afvraag is of het ook mogelijk is dat ze aan gaan als ik de auto ontgrendel.
Nog één dagje en dan staat de C4 hier op de stoep, kan niet wachten!!

- 2CV 2cv6 special
Die functie heb ik ook maar volgens mij is het niet mogelijk dat dit aangepast wordt!

@2cvMaarten- Okee top, bedankt voor je snelle reactie! Het gaat overigens om een 1.6 VTS, naar aanleiding van je vraag.
Gr
Gaaf Tom, ben benieuwd naar de foto’s, die meedraaiende bi xenon is zo ongelovelijk mooi, dat heeft me schoonpa op zn exclusive ook zitten.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto

@thamarty Die meedraaiende bi-xenon is inderdaad geweldig! We zijn afgelopen dinsdag een proefrit wezen maken en tegen de tijd dat we daar waren werd het al donker. Toen we met de auto wegreden en zagen dat de lampen bewogen wisten we niet wat we meemaakten! Ongelooflijk gaaf inderdaad en het geeft de auto net iets extra’s. Ook ben ik heel erg blij met die parkeersensoren vóór! Ik was op de hoogte van het feit dat er een hoop zijn die het achter hebben maar dat ze het voor ook hebben wist ik dus niet. Werkt overigens echt vlekkeloos bleek tijdens de testrit! Ik plaats de foto’s zo snel mogelijk, enige is dat hij nou nog op winterbanden staat dus dat de 17” er nog niet onder zitten maar die krijgen we er morgen wel bij als het goed is.
Bedankt in ieder geval voor je reactie en ik plaats de foto’s zo snel mogelijk!!
Tommos89 schreef:Een andere vraag waar jullie me wellicht mee kunnen helpen is het volgende, mijn C4 heeft de follow me home verlichting waardoor de lampen aan blijven staan na het afsluiten. Geweldige functie maar wat ik me nou afvraag is of het ook mogelijk is dat ze aan gaan als ik de auto ontgrendel.
Hoi Tom,
Op de afstandbediening heb ik 3 knoppen. De middelste schakelt de verlichting in of uit. Bij mij gaan de lichten niet aan als ik de auto ontgrendel, maar ik kan ze dus wel op afstand vast aanzetten.
Uit je beschrijving maak ik op dat je een erg luxe uitvoering hebt. Dat moet een geweldige auto zijn. Ik ben benieuwd naar een fotoreportage.

Heb zojuist een nieuwe behuizing besteld voor de sleutel. Is dit een moeilijke klus om zelf te vervangen of valt dit allemaal mee? Op de site staat het namelijk allemaal heel simpel uitgelegd, komt er namelijk op neer dat je de oude moet open schroeven/klikken en vervolgens de oude spullen in je nieuwe behuizing moet stoppen en dat dit alles is. Graag zou ik jullie ervaringen hier mee graag willen weten of evt tips!

Totaal aantal Berichten: 152
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Onderstaande link staat een how-to hoe je de sleutel moet vervangen.
http://forum.citrosport.nl/viewtopic.php?t=9642
Succes ermee.
Ik moet ook nog steeds een nieuwe behuizing kopen.
Vwb de follow me home verlichting…
Hij werkt alleen maar bij het uitstappen. Het is niet dat je dit ook kan regelen als je aan komt lopen. Helaas.
Daar is de knop voor die in je sleutel zit.
Ben trouwens benieuwd naar je foto’s.
Heb je de 17” Resolfen??
Gr Marcel

@Marcel174 Hey Marcel, kan de link niet openen zonder te registeren dus dat zal ik later nog even doen. Ik heb trouwens inderdaad de Resolfen 17” erbij gekregen ja. Morgen maak ik wat foto’s van de auto maar nu zitten de winterbanden er nog onder. Is er overigens nog iemand die een goed adresje heeft voor goede automatten en dan het liefst C4 matten. Verder vroeg ik me eigenlijk ook nog af waar ik online een setje ruitenwissers kan scoren en dan met name waar ik die achterruitenwisser kan krijgen. Die laatste is namelijk echt officieel overleden.
Heb de auto vandaag opgehaald, oftewel mijn vriendin heeft hem met mijn vader opgehaald. Ik moest de hele dag werken dus heb werkelijk de hele dag op hete kolen gezeten, maar gelukkig om 15:30 vanmiddag was het zover. Daar stond die dan op de parkeerplaats. Wat een plaatje en wat een genot om in te rijden. Vandaag een kleine 60 kilometer zelf gereden maar ben werkelijk onder de indruk.
Mochten jullie nog andere tips hebben voor een beginnend Citrofiel, laat het me horen!!!

- 2CV 2cv6 special
Automatten kan je gewoon bij de dealer kopen, kosten +/- €27,- even duur als degene die op internet staan (marktplaats) met als bijkomend voordeel dat de orginele mooi citroen c4 gestikt erin hebben staan!
Ruitenwisser kan je of bij dealer of bij automaterialenzaak halen, zal ook weinig prijs verschil in zitten.
Ben benieuwd naar de foto’s van je bolide!

Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik die sleutel aankomende week uit elkaar en in elkaar moet zetten maar ik neem aan dat er bij de geleverde sleutel wel een handleiding zal zitten. Met de link die Marcel stuurde kan ik niks aangezien ik niet geregistreerd sta op het desbetreffende forum. Wat betreft de foto’s, morgen ga ik de auto van binnen eens goed schoonmaken en evt wassen. Velgen waren namelijk behoorlijk smerig toen ik ze thuis bij aankomst zag en aangezien ze nu nog niet op de auto zitten is het de ultieme kans om ze brandschoon te maken! De foto’s zal ik er dan ook morgen allemaal op zetten, zal er ook een fotootje van die schitterende velgen op zetten!
Je kan ook gewoon even registreren. Is best wel een leuk forum met veel Citroenspul