koelvloeistof lampje brand eerste minuut en gaat dan uit??
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 26 januari 2011 12:26 PM

Hallo,

Ik rijd iedere dag een chic en de eerste minuut na starten brand tegelijk het ‘stop’ lampje en het koelvloeistof lampje. Na ongeveer een minuut gaat het lampje uit door weg te faden.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Thanks!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 januari 2011 12:43 PM
  [ # 1 ]

Mijn eerste gok zou zijn: koelvloeistof bijvullen.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 26 januari 2011 01:44 PM
  [ # 2 ]

Zeker weten dat dit het koelvloeistoflampje is en niet het hydraulieklampje? Want dat zou namelijk i.c.m. de door jou omschreven symptomen betekenen dat het peil van de hydrauliekolie te laag is. Het symbooltje daarvan op het (rode) lampje is een uitroepteken in een cirkel, met links en rechts van de cirkel een boogje.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 26 januari 2011 02:02 PM
  [ # 3 ]

Nee, het hydrauliek lampje licht helemaal niet op, ook niet heel eventjes..

Ik kan idd wel kijken naar het koelvloeistof level.

Thanks!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 januari 2011 02:16 PM
  [ # 4 ]

Dat belletje was nog niet gaan rinkelen?

Profiel  
 
Toon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-01-2008

Gepost: 26 januari 2011 02:44 PM
  [ # 5 ]

Dat belletje was al wel gaan rinkelen maar ik heb dit wel eens vaker gehad. Toen ook koelvloeistof gecheckt, maar toen was die gewoon op peil. Later is de melding ook weg gegaan. Snap dat t mss over komt als warrig verhaal Wink

Cheers

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 26 januari 2011 03:57 PM
  [ # 6 ]

Koelvloeistof bijvullen. als het niveau te laag staat gaat het lampje branden, bij het warm worden zet de koelvloeistof uit waardoor het peil hoger komt, net genoeg om het lampje uit te laten gaan.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 januari 2011 06:21 PM
  [ # 7 ]

Maar het kan ook liggen aan het elektrisch verdeelblokje links van de radiateur, waar een stekker aan zit. Als het daar vies wordt krijg je ook van die rare meldingen. Even de stekker loswurmen en schoonmaken.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 28 januari 2011 08:39 PM
  [ # 8 ]

Ik zou je oliepijl ook maar even checken, dat lampje is ook voor de oliedruk meende ik.
Tenminste ik heb bij iemand in een bx gezeten die geen aandacht schonk aan dat lampje want de kvs was op peil.
Bleek later dat er geen olie in zijn blok zat—> bx dood.

Gevonden op google Ik bedoel onderste cirkeltje dat lampje in combi met stop heeft dus 2 functies…
Gewoon met de pijlstok pijlen en niet afgaan op eventueel het dashboard metertje die deugen zowat nooit Wink
Er zijn er hier wel meer topics over meende ik.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 januari 2011 11:33 PM
  [ # 9 ]

En uiteraard mag je je oliepeilmetertje nóóit! zomaar geloven. De peilstok weet het altijd beter Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 29 januari 2011 12:33 AM
  [ # 10 ]

Ouderwetse niet elektrische auto-onderdelen is na mijn idee meestal betrouwbaarder. Maar dat is offtopic Razz

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook