Scottie schreef:@Deluxious:
Waarom neem je de stalen eHDI velgen niet voor de winterbanden?
Ik denk ook dat ik dat doe idd. Ik dacht een beetje laat aan deze optie. Had helemaal in mijn hoofd dat ik stalen velgen + winterbanden erbij ging kopen. Maar ik kan het spul natuurlijk gewoon overzetten.
Punt is; ik heb een leaseauto, maar mijn werkgever wil niet meebetalen aan de winterbandenregeling van de leasemaatschappij. Ik ben dus nu genoodzaakt om op eigen initiatief tóch winterbanden te regelen.
Denk dat ik het zo doe, dat ik 4 losse winterbanden koop en die bij de dealer ff op de stalen velg laat omzetten. Zomerbanden in opslag en in het voorjaar de winterbanden eraf en zomerbanden weer op de stalen velg.
Budget is niet al te groot, iemand goeie suggesties? Omgeving Overijssel? Heb al bij autobandenmarkt.nl gekeken. Dacht zelf aan max 65,- per band. Heb geen zin in grote investeringen voor een leaseauto waarvan ik niet eens weet hoelang ik hem nog heb…
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik denk dat je voor dat bedrag ongeveer een halve band hebt, een beetje fatsoenlijke band in die maat kost behoorlijk wat geld.
Ik begrijp dat het budget natuurlijk niet hoog is. Ik heb alleen geen zin om ongeveer 500,- uit te gaan geven aan winterbanden voor een auto die niet eens van mij is.
Ik verwacht absoluut geen topband, kan ook helemaal niet voor dat geld.
Maareh; 195-55-16 een forse maat? Is toch volgens mij een van de gangbaarste maten die maar verkocht worden?
lease auto, dus veel rijden? Ga je je leven afhangen van goedkope banden op momenten waar je ze het hardst nodig hebt? Rot weer, gladde omstandigheden.
Verkeerde zuinigheid.
Kun je nog beter die all season banden erop laten die je nu hebt, micheling energy savers. Ipv brandhout winterbanden.
Sinds wanneer zijn die Michelin Energy Savers all season banden dan? Nooit geweten…
Als dat zo is dan stop ik direct met winterbanden zoeken namelijk en doe ik het hiermee.
Overigens laat het duidelijk zijn dat ik het met jullie eens ben dat je goede banden moet hebben.
Ik ben alleen wat geirriteerd over het feit dat ik een leaseauto rijd en dan zelf voor winterbanden moet zorgen. Dat hoort mijns inziens gewoon in een regeling, zeker met mijn kilometers.
Ik rij 55000 woon-werk en 10000 privé per jaar. Dat is nogal wat.
- BX 16V MK2
Het is inderdaad een rare regeling, maar ik zou toch maar iets proberen te regelen. Misschien een gebruikte set op marktplaats scoren van een jaar oud o.i.d.?
Ik twijfel dan nog:
- Zijn die Michelin Energy Savers die er standaard onder zitten echt all season banden? Kan iemand dat bevestigen?
- Of ik zoek nog ff op marktplaats idd. Ook een idee.
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Ik kan het ontkrachten.
Michelin maakt alleen maar zomer- en winterbanden en géén all season banden.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Zojuist in onze garage gedropped:
Eco bandjes (d’r staat green op
Michelin Alpin A4 wintersloffen…
Passen erg goed op de stalen e-HDI velgen vind ik.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
- BX 16V MK2
Welk maatje is dat? En doe je hier E-HDI wieldoppen op?
195-55-R16 en inderdaad de standaard e_HDI wieldoppen liggen klaar.
(Die hoefde van mij niet meer naar de bandenboer met risico op beschadiging of kwijt raken)
De velgen waren overigens ruim 6 weken van huis , ben blij dat de winter nog niet begonnen was.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
JLFME schreef:Ik kan het ontkrachten.
Michelin maakt alleen maar zomer- en winterbanden en géén all season banden.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Energy-Saver.htm
http://www.1010tires.com/tires/reviews/Michelin/Energy+Saver+A-S
kan zo zijn dat onze energy savers dus geen all season zijn, maar dat durf ik niet te zeggen.
al zijn de energy savers geen all season, dan nog zou ik voor zomerbanden kiezen boven bokkiewokkie winterbanden natuurlijk.
/edit,
Nederland heeft dus alleen de zomer banden.
http://michelinman.com/tire-selector/name/energy-saver-a-s-tires
amerika heeft ook de all season.
in europa proberen ze dus meer geld te verdienen aan mensen zodat zij ook winterbanden erbij moeten kopen. Willen ze iets specifiek voor de winter.
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Ik heb voor mijn vriendin een setje winterbanden gekocht.
gebruikte Conti’s, komen van een fiat 500 af en hebben daar 1 winter op gezeten.
moet ze alleen nog even om de E-HDI velgen laten rollen.
en dan in maart ofzow even een setje LMV kopen die chic staan onder de DS3.
voor de Racing ban ik ook aan het kijken voor 18” winterrubber maar daar zit nog wel een enorm prijskaartje aan.
Zie ook topic “DS3 THP winterbanden”, daar hebben we een soortgelijke discussie gevoerd.
Hoe je het wendt of keert: bovend e circa 10 graden werken zomerbanden het beste, daaronder winterbanden. All seasonbanden blijven een compromis.
Zeker bij de ecobanden die standaard op de e-hdi liggen zal het omslagpunt naar winterbanden snel bereikt zijn: het is immers een harde rubbersoort die bij het dalen van de temperatuur sneller zijn grip verliest dan een reguliere zomerband.
Let overigens heel goed op wanneer je gebruikte winterbanden koopt: ik koop enkel gebruikte banden die alleen voor de wintersport gebruikt zijn, zeg een paar 1.000 km. Daar waar een zomerband onder de pakweg 2,5 mm niet meer goed functioneert (ja, wettelijke grens ligt lager, maar daar gaat het niet om), ligt de grens van goed functioneren bij een winterband op 4 mm. Wanneer je een gebruikte winterbandenset met 6 mm koopt en er van plan bent 20.000 km mee te rijden in de wintermaanden, dan kom je bedrogen uit.
Op veiligheid kan en mag je mijns inziens niet bezuinigen. Ik zou mijn werkgever hier op aanspreken. En als die niet wil luisteren:
a) om opslag vragen en op die manier de winterbanden betalen
b) bij de eerste ijzel auto meteen tegen een verkeersheuvel parkeren en een paar dagen verzuimen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Optie b)speelt zeer zeker door mijn hoofd!
Ik ben echter wel op marktplaats aan het kijken, maar kom nauwelijks 195/55/16 tegen… Wel heel veel 205/55/16. Iemand suggesties?
Mocht het allemaal lastig worden, dan bel ik bij de eerste beste ijzel/sneeuwval op dat ik de straat niet uit kom, of dat ik hem op een trottoirband gevouwen heb.