15 van de 24
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
mijn Traction-ervaring: motorrevisie
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 06 juni 2011 10:13 PM
  [ # 211 ]

volgens de RDW moet de auto apk aangeleverd te worden.

ik zal ze morgen nog eens bellen, als dat niet nodig is, gaat hij volgende week voor de kenteken keuring.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 juni 2011 10:42 PM
  [ # 212 ]

In het SM gedeelte heeft Robin Visser zijn auto ook voor de kentekenkeuring geschopt. Ik zou me, gezien de foto’s en het keurig afgegeven kenteken, daarbij niet te druk maken over de APK-eisen:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200760/P240/#1407653

Auto’s van vóór 1 januari 1960 zijn vrijgesteld van APK inderdaad - hoewel ik er zelf, als ik zo’n oud beestje had, waarschijnlijk op zou staan om jaarlijks een health check te (laten) uitvoeren. Maar dat is weer een heel ander verhaal natuurlijk Cool

Succes met het kentekenen van je dame!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 06 juni 2011 10:47 PM
  [ # 213 ]

De auto hoeft alleen te rollen en er dient een interieur en motor in te zitten. Dus een keuring is nonsens. 2 jaar geleden nog een traks bij de RDW op kenteken laten zetten en het enige wat werd gecontroleerd waren de Franse papieren en het chassisnummer.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 06 juni 2011 11:13 PM
  [ # 214 ]

kijk das duidelijk, ik zal een afspraak maken!!

kan er wel heen rijden op groene platen.

Profiel  
 
ROELXYZ
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 28-05-2011

- BX 14 TE
Gepost: 07 juni 2011 12:08 AM
  [ # 215 ]

j´zus, wat een mooi verhaal, succes met deze allermooiste Citroën.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 08 juni 2011 07:46 PM
  [ # 216 ]
traks schreef:

De auto hoeft alleen te rollen en er dient een interieur en motor in te zitten. Dus een keuring is nonsens. 2 jaar geleden nog een traks bij de RDW op kenteken laten zetten en het enige wat werd gecontroleerd waren de Franse papieren en het chassisnummer.

ik heb gebeld, en daar zit het verschil,
als je er franse papieren bij hebt, kan je inderdaad enkel met een chassis naar toe,

Maar omdat ik er helemaal geen papieren bij heb, moet ik een aankoop bewijs bij hebben en een schrijven over het bouwjaar ,

EN hij moet in apk staat zijn,

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 08 juni 2011 07:49 PM
  [ # 217 ]

vanmiddag toch maar een nieuwe brandstof pomp gemonteerd, dit gaat beter dan met het gerepareerde pennenveertje.

ook geconstateerd dat er flink wat water in de wagen komt, via het plaatje onder de voorruit.

ik neem aan dat dit ding open hoort te kunnen, echter was hij dicht gekit, en er zat geen mechanisme meer aan.

waarschijnlijk word dit dus weer op nieuw dicht gekit…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 juni 2011 08:45 PM
  [ # 218 ]

Je kan de kit ook lossnijden/verwijderen en er een goed rubber onder plaatsen. Dat vinden je voeten wel prettig in de zomer.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 08 juni 2011 09:01 PM
  [ # 219 ]

ja, maar er zit geen mechanisme in om het plaatje tegen de carosserie aan te trekken.
ik kan hem dus niet open stellen..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 juni 2011 09:42 PM
  [ # 220 ]

Dus die grote vleugelmoer onder het midden van het dashboard is er niet meer?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 08 juni 2011 10:48 PM
  [ # 221 ]

nee, niet dat ik weet, waar zou die moeten zitten?

ik heb het plaatje verwijdert, maar die zat enkel gekit, niet vast met een stelmechaniek

Profiel  
 
Gepost: 08 juni 2011 10:50 PM
  [ # 222 ]

Het plaatje hoort aan de raamkant te scharnieren en wordt bediend met een grote vleugelmoer die haaks op de rand van het dashboard staat. Althans bij een pre-52er. Hoe het er bij de facelift precies uit ziet kan ik je niet vertellen.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 08 juni 2011 11:00 PM
  [ # 224 ]

ik zal eens kijken naar een vleugel moer, maar ik denk niet dat die er nog zit, ik heb namelijk al flink lopen zoeken hoe het plaatje open zou moeten gaan,

ik zie dat er nog gewoon een rubber voor te krijgen is?

dan ga ik hem zeker niet kitten, maar probeer de vleugel moer te krijgen.

Profiel  
 
Gepost: 08 juni 2011 11:14 PM
  [ # 225 ]

Ik heb dit plaatje van de site van Jose Franssen gepikt, daar staat het grootste deel van het mechanisme gewoon nog in de catalogus. Dat zal dus bij CTA wel niet anders zijn.

Profiel  
 
 
15 van de 24
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook