volgens de RDW moet de auto apk aangeleverd te worden.
ik zal ze morgen nog eens bellen, als dat niet nodig is, gaat hij volgende week voor de kenteken keuring.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
In het SM gedeelte heeft Robin Visser zijn auto ook voor de kentekenkeuring geschopt. Ik zou me, gezien de foto’s en het keurig afgegeven kenteken, daarbij niet te druk maken over de APK-eisen:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200760/P240/#1407653
Auto’s van vóór 1 januari 1960 zijn vrijgesteld van APK inderdaad - hoewel ik er zelf, als ik zo’n oud beestje had, waarschijnlijk op zou staan om jaarlijks een health check te (laten) uitvoeren. Maar dat is weer een heel ander verhaal natuurlijk
Succes met het kentekenen van je dame!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
De auto hoeft alleen te rollen en er dient een interieur en motor in te zitten. Dus een keuring is nonsens. 2 jaar geleden nog een traks bij de RDW op kenteken laten zetten en het enige wat werd gecontroleerd waren de Franse papieren en het chassisnummer.
kijk das duidelijk, ik zal een afspraak maken!!
kan er wel heen rijden op groene platen.
j´zus, wat een mooi verhaal, succes met deze allermooiste Citroën.
traks schreef:De auto hoeft alleen te rollen en er dient een interieur en motor in te zitten. Dus een keuring is nonsens. 2 jaar geleden nog een traks bij de RDW op kenteken laten zetten en het enige wat werd gecontroleerd waren de Franse papieren en het chassisnummer.
ik heb gebeld, en daar zit het verschil,
als je er franse papieren bij hebt, kan je inderdaad enkel met een chassis naar toe,
Maar omdat ik er helemaal geen papieren bij heb, moet ik een aankoop bewijs bij hebben en een schrijven over het bouwjaar ,
EN hij moet in apk staat zijn,
vanmiddag toch maar een nieuwe brandstof pomp gemonteerd, dit gaat beter dan met het gerepareerde pennenveertje.
ook geconstateerd dat er flink wat water in de wagen komt, via het plaatje onder de voorruit.
ik neem aan dat dit ding open hoort te kunnen, echter was hij dicht gekit, en er zat geen mechanisme meer aan.
waarschijnlijk word dit dus weer op nieuw dicht gekit…
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kan de kit ook lossnijden/verwijderen en er een goed rubber onder plaatsen. Dat vinden je voeten wel prettig in de zomer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ja, maar er zit geen mechanisme in om het plaatje tegen de carosserie aan te trekken.
ik kan hem dus niet open stellen..
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dus die grote vleugelmoer onder het midden van het dashboard is er niet meer?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
nee, niet dat ik weet, waar zou die moeten zitten?
ik heb het plaatje verwijdert, maar die zat enkel gekit, niet vast met een stelmechaniek
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het plaatje hoort aan de raamkant te scharnieren en wordt bediend met een grote vleugelmoer die haaks op de rand van het dashboard staat. Althans bij een pre-52er. Hoe het er bij de facelift precies uit ziet kan ik je niet vertellen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
ik zal eens kijken naar een vleugel moer, maar ik denk niet dat die er nog zit, ik heb namelijk al flink lopen zoeken hoe het plaatje open zou moeten gaan,
ik zie dat er nog gewoon een rubber voor te krijgen is?
dan ga ik hem zeker niet kitten, maar probeer de vleugel moer te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb dit plaatje van de site van Jose Franssen gepikt, daar staat het grootste deel van het mechanisme gewoon nog in de catalogus. Dat zal dus bij CTA wel niet anders zijn.