Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op de heenweg duurde het lang voordat ik me lekker tussen de Citroens kon nestelen. Bij aankomst bleek dat de auto’s achter mij er van uit gingen dat ik een TomTom aan boord had. En ik telkens in de spiegel maar controleren of ik wel goed reed - doen zij ook het knipperlicht aan Dankzij een rijtje traxen de toegang niet gemist - ik was zo de hele N205 afgereden op zoek naar een bordje ‘Expo’ of ‘Citromobiel’. Die heb ik niet gezien. Eenmaal daar: geweldige locatie - maar jammer dat de HY’s met lekkers naar buiten werden gebonjourd. Je moest voor echt naar buiten en terug naar binnen. Een iets soepeler overgang tussen binnen en buiten (zoals in Utrecht) ware leuk geweest. Desondanks me prima vermaakt - opeens was het vijf uur. Meerdere standhouders vonden het net zo warm als de Veehallen - ik vond het eigenlijk nog wel meevallen. Wat minder lekkere bakken met rommel om onderdelen in te zoeken - die waren er eigenlijk vooral voor de ID/DS en de A-types. Fijne CX-club-stand, maar geen tijd genomen om te lounchen. Te weinig over de parkeerplaats gezworven, maar ik had het idee dat ik de enige C35 bij me had Gelukkig waren er meerdere ‘Club’ vrachtauto’s. Geweldig om zo’n gigantische brandweerauto weg te horen rijden op een DS-motor. Moet je vast geen haast mee hebben. Wat raar is, als je erover nadenkt.
Volgend jaar weer!
wimb schreef:Citromobile is tot in het verre Japan bekend. Zo had ik afgelopen zondagmiddag de directeur van Auto Needs uit Kyoto aan de stand van de XM club om te praten over, jawel veerschotels. En de man heeft z’n bezoek aan het onvolprezen Nederland op z’n blog gezet:
http://autoneeds.exblog.jp/
Zou iemand die het Japans beheerst een vertaling willen geven? Ik ben reuze nieuwsgierig wat hij allemaal schrijft.
Stop dan even zo’n vis in je oor: Niet dat het dan leesbaar is, maar wel beter
http://www.tinyurl.com/6jj97hd
Speciaal voor Wim schrijft hij:
you ask also very valuable story to especially XM club
It could do thing, thank you!
Grappig om mijn BX op zo’n Japanse site voorbij te zien komen.
“shitoromobiru” is dus blijkbaar de Japanse uitspraak van Citromobile.
Dit is overigens al het zoveelste jaar achter elkaar dat ik Japanners heb zien rondlopen op Citromobile. Toch wel iets om trots op te zijn, dat we in ons landje zo’n internationaal aantrekkelijk festijn hebben.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nou eindelijk dan maar eens EEN LIJSTJE met alle links naar de fotosites.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ha, dank je Wendela!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb nog een handvol fotootjes van vooral in de hal en nog een riedel Bleu Olympe, voor de liefhebbers: https://picasaweb.google.com/jochem.veenstra/CitroMobile2011#slideshow
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Robin Visser schreef:Nou, wat mij betreft had de Citroën SM-club de absolute topper in huis op zondag. Uit betrouwbare bron weet ik alleen, dat de dame al is vergeven. Lucky bastard, die Roland
Ze staat dan ook niet voor niks bij de “SM-club” he.
JKER schreef:die plaat met de ANWB maakt het wel af
Denk dat die voor de Passat was die ik zondag zag staan op de terugweg. Dat ding spoot koelvloestof alsof het een tuinslang was…
Spitfire schreef:1e post op dit forum.
Na het citromobile van gister heb ik me hier aangemeld.
Foto’s v.d. 2e dag vind u hier:
Foto’s 08-05-2011(IMG tags werken niet klopt dat?)
En meteen een goede. Probleem zit hem trouwens in de spatie in de URL. Naar kan dit forum niet mee overweg. Daarom even een korte link aanmaken op http://www.tinyurl.com en dan werkt het prima. Maar zag dat dat al gedaan was. Mooie foto van mn C2 trouwens. Gebroederlijk naast zn meerdeurige broertje.
Totaal aantal Berichten: 403
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
break23m schreef:Gelukkig waren er meerdere ‘Club’ vrachtauto’s. Geweldig om zo’n gigantische brandweerauto weg te horen rijden op een DS-motor. Moet je vast geen haast mee hebben. Wat raar is, als je erover nadenkt.
Volgend jaar weer!
De brandweer uitvoeringen van de “club” vrachtwagen hebben een iets opgevoerde
DS motor 95 inplaats van 82 pk
Leuk dat er weer een club gered is , en in Nederland rondrijd.
gr. Jan
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De bus die voor de ingang stond woog 2800 Kg en had een Traction Avant motor met 46 pk!
Alleen de motor was aangepast om de andere kant op te draaien, omdat dit een achterwiel aangedreven bus was.
In de eerste versnelling kon de bus amper 10 meter rijden, zo kort was de versnelling. 1 en 2 waren ook niet gesyncroniseerd, dus echt snel schakelen is er ook niet bij
Wel een erg leuk ding, met confortabele stoelen, daar kunnen ze tegenwoordig nog iets van leren.
Heel leuk om even in te kunnen mee rijden!
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Zo, HIER zijn mijn foto’s dan. Veel moeite heb ik er dit keer niet in gestoken, maar ik vind ze toch best goed gelukt
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 403
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Arjan Verkade schreef:
Alleen de motor was aangepast om de andere kant op te draaien, omdat dit een achterwiel aangedreven bus was.
Net als de DS motor in de brandweer 350
Hallo allemaal,
Mijn foto’s van zaterdag staan hier: https://picasaweb.google.com/jmwxantia/DropBox?authkey=Gv1sRgCLuF3Kv816XbZQ&feat=directlink
Het zijn er ruim 850, als je kiest voor diashow komen ze automatisch allemaal langs. Onderin kan je de tijd per foto aanpassen.
Ik vond het een geslaagd evenement, nu nog alleen het stof op de grond houden volgend jaar…..
Groet,
JMWXantia
Nog een paar “foto’s”
http://www.youtube.com/watch?v=GOnlKjO8IGU
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heb je wel tijd gehad om werkelijk rond te kijken? Wat een hoeveelheid foto’s!!!!
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die foto’s van JMWxantia dus, niet die film.