Hoi allemaal
Ik ben al een tijdje van plan om een xantia aan te schaffen op benzine . Vroeger hadden wij een bx , dit was een diesel met 4 ton op de klok. Het trouwe beestje bleef maar gaan . Nu heb ik een xantia uit 99 gezien,verder in nette staat , alleen 290.000 km op de teller . Dat spreekt mij wat minder aan . Nu hoeft dat mischien geen probleem te zijn . Maar is dit nog verstandig of verder kijken , ik weet niet wat over het algemeen bij 3 ton aan de beurt is. Gevoelsmatig heb ik wel vertrouwen in citroen. graag hoor ik jullie suggesties .
Gr
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wat voor motor? Recent en regelmatig onderhoud aan gepleegd? Wanneer is de distributieriem gewisseld? En eventueel de koppeling al vervangen?
En voor veel meer Xantia-specifieke informatie kun je altijd terecht op de site en het forum van de Xantia Club, http://www.xantiaclub.net.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
je kunt voor een leuk bedrag wel xantia’s vinden met minder km op de teller persoonlijk vind ik dit ook een atronomische km-stand.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Goed onderhoud (rekeningen ter inzage) is de sleutel! Zelf een CX GTI aut. gehad met 520.000 op de klok en reed nog prima. Mijn broer rijdt nu een XM V6 aut. met 330.000km en rijdt bijna als nieuw nog en beide benzine.
Even een grove rekensom: 290.000 / 12 (Leeftijd Xantia) = 25.000 km p.j gemiddeld en is gewoon een reeele kilometerstand voor een auto.
Dus, past de prijs, uitvoering en onderhoud zou ik verder geen reden zien om zo’n Xantia te laten staan. Maar je zou natuurlijk ook verder kunnen kijken naar een exemplaar met iets minder kilometers op de klok.
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik heb in 2005 een Xantia met 310K op de teller gekocht. Nooit spijt van gehad. Is nog steeds een goed onderhouden Xantia en rijdt nog steeds rond. Het kan dus wel.
Mogelijk dat je de staat van onderhoud kan achterhalen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Ik heb van verschillende kanten gehoord, b.v. tijdens het schoonmaken van het veersysteem, A.P.K. keuring, dat de Xantia een hele goede motor heeft, welke zeker 4 ton kan meegaan.
Mits je natuurlijk de dame goed onderhoud.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
hogervp schreef:Ik heb in 2005 een Xantia met 310K op de teller gekocht. Nooit spijt van gehad. Is nog steeds een goed onderhouden Xantia en rijdt nog steeds rond. Het kan dus wel.
Mogelijk dat je de staat van onderhoud kan achterhalen.Patrick
Check. Dat apparaat heeft nu bijna 4 1/2 ton op de klok. De staat van onderhoud & de bereidheid goed onderhoud te blijven (laten) uitvoeren is bijna allesbepalend. Bijna, wat bij elke auto heb je een bepaalde mazzelfactor.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Motorisch zijn de Citroen’s vanaf de AX allemaal wel goed en halen ze met gemak de 400K, mits je het nodige onderhoud eraan pleegt. Voor de XU motoren in de Xantia, houd dat in dat je de D-riem op tijd vervangt, vooral bij een 16V.
de auto is inmiddels bekeken, er ligt alleen op de lhm tank , linksvoor ( bestuurderskant ) lhm olie.er boven op zeg maar,is dit van het knoeien?.De beste man kon mij er niks over vertellen.Verder mooi schoon blok.Niet te schoon,maar netjes .
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die tankjes worden vaak vuil bovenop omdat de grote rubberdop waar de retourbundel op zit gaat zweten. Die van mij is ook kleddervet. Hoeft niet iets te zijn om je zorgen te maken, zeker als de boel onder de auto wel mooi droog is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hier ligt echt een plasje op , ik dacht zelf aan geknoei met het bijvullen.Lijkt me raar dat het daar echt weer bij langs loopt naar buiten
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Volgens mij niet echt iets om je zorgen over te maken. Ik heb het ook. Iedere keer maak ik het weer netjes schoon en na een tijdje ligt er toch weer een plasje lhm naast de dop.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
mijn dank is groot voor de snelle reacties.Behulpzaam forum dikke pluim
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Laat je het nog weten als je tot aanschaf bent overgegaan? Fotootje erbij wellicht?
Succes verder!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
kun je trouwens makkelijk de deurstrip vervangen,die rechts achter zit.de huidige is niet zo mooi meer.gaat om de brede strip