3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Breakje uit lange, lange winterslaap
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 28 mei 2012 09:17 PM
  [ # 31 ]

Na wederom een winterslaap weer aan de break gewerkt. Voor ik de motor heb teruggehangen bakolie vervangen, motorolie afgetapt, nieuwe olie erin, kleppen gesteld en motor teruggebouwd.
Vervolgens zonder bougies paar keer ronddraaien, vervolgens met startmotor nog wat draaien en tenslotte bougies gemonteerd en gestart. Duurde even voordat de benzine was aangezogen, maar toen sloeg hij vlot aan.
Volgende keer uitlaat goed monteren, voorste koelluchtbeplating en v-snaar erop en front monteren. En dan kan ie naar buiten!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 mei 2012 11:50 PM
  [ # 32 ]

Het einde (of juist een nieuw begin?) nadert, mooi!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 20 september 2013 04:45 PM
  [ # 33 ]

Er waren destijds twee redenen om de break stil te zetten:
1. Motor defect (was natuurlijk de directe aanleiding)
2. Subframe achter was niet meer APK waardig

Vandaag aan de slag gegaan met een ander subframe. Dat kwam van een sloper met weinig kilometers die heel, heel lang buiten had stilgestaan. Tot mijn (aangename)verbazing is het vervangende subframe behoorlijk goed. Onder de droge stof en modder zat eigenlijk alleen vliegroest. Nu maar eens goed ontroesten en kijken of de (originele!) bolletjes nog op te persen zijn.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 20 september 2013 05:22 PM
  [ # 34 ]

Een plaatje vóór het schoonmaken en erna. Nu nog verder demonteren en ontroesten.

Afbeelding Bijlagen
DSC_0547kopie.jpgDSC_0561kopie.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
1130
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-05-2013

- GS/GSA 1130 Berline
- Xsara Picasso HDI
Gepost: 23 september 2013 09:56 PM
  [ # 35 ]

Mooi hoor, zo’n subframe. Leuk werk ook, dat schoonmaken. Zeker als er iets fraais onder vandaan komt. Dat wordt weer een knappe GS. Waar ga je die veerbollen op druk brengen?

GSA 1130 1983
XSARA Picasso HDI 2000

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 23 september 2013 10:13 PM
  [ # 36 ]

De bollen laat ik vullen bij Renard in Beneden Leeuwen. Ik geef de voorkeur aan originele bollen, dan weet je zeker dat ze de goede demping hebben. Vervangen is eigenlijk nooit nodig als je er op tijd bij bent.

Profiel  
 
1130
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-05-2013

- GS/GSA 1130 Berline
- Xsara Picasso HDI
Gepost: 23 september 2013 10:23 PM
  [ # 37 ]

Dat is inderdaad het allerbeste. Ik ben niet zo tevreden over het veergedrag van de GSA. Daar heb ik volgens mij “nieuwe” bollen onder gezet, nu 4 jaar geleden. Maar zo goed als mijn 72’er veert de GSA toch niet. Ga je zaterdag ook naar Epe? Moet je maar eens in mijn GSA rijden.

GSA 1130 1983
XSARA Picasso HDI 2000

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 23 september 2013 10:29 PM
  [ # 38 ]

Goed punt. Mijn ouders hadden in (pak ‘m beet) 1986 een GSA Spécial 1300 die heerlijk veerde, totdat we een oude GS als leenauto meekregen… Die veerde toch een stuk soepeler. Kwestie van veerbollen? Zou kunnen… maar de auto was maar drie jaar oud.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 23 september 2013 10:29 PM
  [ # 39 ]

Ik ga zaterdag ook. Een 72-er heeft overigens andere veerbollen dan latere GSsen, kan ook een verklaring zijn voor het verschil in veergedrag. Op die bollen moet je helemaal zuinig zijn.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 02 oktober 2013 05:06 PM
  [ # 40 ]

We zijn weer twee laklaagjes verder.

Afbeelding Bijlagen
subframe klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 13 oktober 2013 12:01 AM
  [ # 41 ]

Bollen uit het subframe gecontroleerd, maar die kunnen bij het oud ijzer, minder dan 10 bar restdruk. Wel vast remmetjes en leidingen schoongemaakt en teruggezet.

Afbeelding Bijlagen
subframe klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 13 oktober 2013 12:33 AM
  [ # 42 ]

Mooi werk!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 13 oktober 2013 09:28 PM
  [ # 43 ]

lekker bezig zo !

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook