weet er toevallig iemand of het te doen is om een xantia 1.8 te voorzien van een 3.0 v6 uit een xm?
heb de ene met een kapotte motor en de andere waar de motor nog zowat het enige goede aan is dus de combinatie zou leuk zijn.
ik zou vooral moeten weten of het subframe van de xm op de xantia mast en of de aandrijving passend te krijgen is?
xantia is een 96 break, xm is een 94 er 160pk blok met manuele bak
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Ik kan je zo al zeggen dat die 90 graden PRV V6 nooit gaat passen in de motorruimte van de Xantia zonder serieuze aanpassingen. De ES9J4 past er net in. Die 90 graden PRV gaat denk ik niet passen tenzij je gaat snijden in het schutbord en/of de dwarsbalk voor. De ophanging van de PRV is ook anders in de XM. Motorsteun voor vs motorsteun achter op het blok en zo zijn er nog wel een aantal dingen. Subframes zijn ook niet uitwisselbaar. Alles is natuurlijk mogelijk, maar dit is wel een heel ambitieus project.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
vreesde er al voor
zonde, had best wel leuk geweest anders. altijd content geweest van de xant, net het motorblok vond ik wat tekort komen (1.8 van 105 pk.). de v6 had dat wel leuk verholpen gehad.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Je kunt ook gewoon hem inruilen op een Xantia V6
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91