Tussen de regenbuien door heb ik het hele zaakje eens vastgeschroefd, en nu lijkt het een stuk minder te lekken (maar het is niet lekvrij). Die O-ringen vervangen staat sowieso op de planning, maar weet iemand toevallig de maat van die dingen, als ik ze uit de auto sloop loopt natuurlijk de kachelradiateur leeg.
Leuk klusje overigens om de bekleding uit de auto te krijgen, daar moet dus het hele dash voor eruit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Als je het over de zwarte vloerbekleding hebt, die kan eruit zonder het dash te demonteren.
Eveneens ben ik tevens ook.
Niet je dash maar je middenconsole moet er daarvoor uit denk ik
Voor de O-ringen geeft citroen zelf 20x24 op. Dus 20mm binnenmaat en 24mm buitenmaat.
Maar de originele ringen hebben een vierkant snoerprofiel, en een standaard O-ring heeft een rond snoerprofiel.
Ik heb even met de citroendealer gebeld (uiterst behulpzaam overigens!). Je hebt helemaal gelijk BX16Vert, 24x20 en vierkant, en de ring heeft een dikte van 3.3mm. Onderdeelnummer 95610724. Niet nieuw leverbaar, de dichtstbijzijnde die gevonden was, is in Koblenz, volgens hun systeem was daar nog eentje (een ring of 1 set)...
Felice schreef:Niet je dash maar je middenconsole moet er daarvoor uit denk ik
Het dash zit op de bodem geschroefd met 2 metalen beugels, deze zullen dan sowieso weg moeten en inderdaad de middenconsole, maar deze krijg ik er niet uit omdat ik de handrem niet hoog genoeg opgetrokken krijg om de middenconsole te verwijderen… Eerst eens eventjes die rubbers regelen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Maar waarom wil je het tapijt eruit hebben eigenlijk? Om te drogen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Om het eens grondig schoon te maken, maar het lijkt me zinniger om dat te doen zonder hem uit de auto te halen… Hij stinkt in ieder geval enorm naar koelvloeistof, en is nogal nat…
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
kun je niet eerst proberen kattenbak korrels op de grond of vochtvreter in de auto te leggen? het vocht er uit krijgen is t lastigste de stank krijg je weg door scheerschuim er op te smeren.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Bij jou dus ook al de kachelkraan… Ik heb ‘m paar weken geleden vervangen. Zie pag. 14 van mijn draadje. Goed te doen die klus, met wat hints en tips van het forum en natuurlijk de beschrijving van Tiemersma.
En nu zit ik ook met natte bekleding. Ik heb nog geen gelegenheid gehad het middenconsole te verwijderen, maar heb wel de sierstrip bij de deur losgemaakt en de vloerbedekking + onderliggende isolatie grotendeels omhoog kunnen trekken. Heb de ergste nattigheid verwijderd met vochtzuigende doekjes. Nu ligt de bekleding nog half los met een vochtvreter ernaast totdat ik tijd heb het hele zaakje eens los te maken.
Succes in ieder geval! Echt fijn is het niet die kleverige KVS in/op je vloer.
PS iemand suggereerde mij nog om de verbinding tussen radiateur en kachelkraan beetje af te kitten met siliconenkit. Dat heb ik niet gedaan. Want ik vraag me af of dat nou wel zo handig is? Ook met oog op dat die kraan er in de toekomst nog eens af moet?
Shortwave, ik zoek rot naar die stomme rubbers, nergens op voorraad, en geen gebruikelijk alternatief… Ik zou het niet kitten, want als het dan gaat lekken ben je echt de klos…. Oorspronkelijk is het ook lekvrij geweest, dus de oorspronkelijke oplossing is toch betrekkelijk betrouwbaar…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
deur63 schreef:...maar deze krijg ik er niet uit omdat ik de handrem niet hoog genoeg opgetrokken krijg om de middenconsole te verwijderen…
Bij één van de voorwielen de handremkabel even uit de hevel halen, dan wil-ie waarschijnlijk wel hoog genoeg.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
deur63 schreef:Ik heb even met de citroendealer gebeld (uiterst behulpzaam overigens!). Je hebt helemaal gelijk BX16Vert, 24x20 en vierkant, en de ring heeft een dikte van 3.3mm. Onderdeelnummer 95610724. Niet nieuw leverbaar, de dichtstbijzijnde die gevonden was, is in Koblenz, volgens hun systeem was daar nog eentje (een ring of 1 set)...
Het is een set, ze zitten per 2 verpakt.
En zo zien ze er uit (foto bij mij thuis genomen, niet in Koblenz ):
Ik heb ze 2,5 jaar geleden al eens aangeboden, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206809/ maar toen was er geen animo voor.