als ik weereens gesleuteld heb, zitten er altijd smeervlekken op de lak omdat ik er steeds te laat aan denk om even een zeiltje te gebruiken,
dit krijg ik er met een sopje niet vanaf,
weet iemand een trucje om smeervlekken er wel af te krijgen, zonder iets waardoor je lak oplost? (zoals commandant)
Totaal aantal Berichten: 848
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Zou eerst eens een doekje met afwasmiddel (ontvet) er over halen. Daarna lak behandelen met was… Iemand nog andere tips?
Succes!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Remreiniger is een goede ontvetter, ik weet alleen niet wat dat met de lak doet.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 848
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Lijkt me een tikje agressief…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Misschien heb je wel gelijk, ik zou in het eerste geval gewoon afwasmiddel gebruiken.
Dat gebruik ik ook om m’n velgen mee schoon te maken.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
wasbenzine doet wonderen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Ik heb onder de kap van m’n Fordje de boel wel met remmenreiniger schoongemaakt. Die goedkope van Motip. Op een doek spuiten, inwrijven en meteen met een andere doek uitwrijven. Maar daar was de boel dan ook van 35 jaar aangekoekt, je kon niet eens de ruitensproeiervloeistof verversen zonder gore vlerken te krijgen
Is de lak opgevreten? Neen. Geef ik de garantie dat BX-lak net zo reageert? Neen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27895
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
APC (All Purpose Cleaner) dan goed naspoelen.
Anders wordt het klei.
Overigens vraag ik me af of het er ook niet gewoon af gaat als je even wat water gebruikt wat flink warm is met een autoshampoo, dat lijkt me nog de meeste veilige optie (niet kokend heet natuurlijk)
Aan wasbenzine zou ik echt niet beginnen!
Penny Lane schreef:Die goedkope van Motip.
Hij mag dan goedkoop zijn, ik gebruik die altijd bij m’n werk.
Er gaat zeker een bus per dag doorheen, super spul dat.
De verf daar gaat er wel door vanaf maar die kwaliteit is ook niet super.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Ik weet het, maar goedkoop en goed sluiten elkaar niet helemaal uit Ik denk dat watergedragen lak er wel eens moeite mee kon hebben, maar de ouderwetsche 2K autolak onder de kap van m’n Fordje heeft er eigenlijk niet eens weet van. Dus, wees voorzichtig met dit trucje…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
brake cleaner maar laat het gewoon niet inwerken.
spuiten vegen en dan even met een droge doek erover dat alles mooi weg is.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
merci,
ik ga eerst met puur afwasmiddel,
niet werkt: All Purpose Cleaner
en dan, dan als laatste redmiddel, remmen reiniger, maar dan wel snel wegpoetsen weer;
heb ik het zo een beetje goed?
- CX 25 GTi Turbo 2
Verander afwasmiddel even in auto sopje met flink warm water of hoge druk in de waxbox flink warm
Als je er al voor kiest om remreiniger te gebruiken, dan zou ik het op een doek spuiten ipv direct op de lak.
Verder snel en goed afspoelen met veel water. Liefst met een tuinslang ofzo.
dat sopje heb ik al geprobeerd heh, ook in de wasstraat, werkt niet, het is dan een halfjaar wachten tot het er vanaf geregend is,
dikke cx heb je daar trouwens staan…
- CX 25 GTi Turbo 2
Thanks
Ik ben benieuwd wat straks werkt voor je.
hmmm, onverdund afwasmiddel is het ook niet, al wordt het er wel ietsje minder van (ik had van die roze, waar je handen zacht mee blijven of zoiets)…
morgen bij daglicht, een heel klein stukje uitproberen met wat wasbenzine, maar daar ben ik niet zo kapot van,
ik voel wel wat voor remmenreiniger en die er meteen weer vanaf poetsen met een schone doek, maar dat spul heb ik niet in huis