13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
twan238’s BX 1.6 TZI 1990 - Pokke pok stang perikelen
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 10 mei 2012 10:50 PM
  [ # 181 ]

Laat ik die tectyl 190 black nou juist vorige maand gekocht hebben! En satin black heb ik ook nog wel staan cheese

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 10 mei 2012 10:55 PM
  [ # 182 ]

Satin black is helemaal MAT, semi gloss is zijdeglans, net als alle andere zwarte carrosseriedelen.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 10 mei 2012 10:58 PM
  [ # 183 ]

Satin black IS juist semi gloss, zijdeglans etc. Ik heb hier oa de sierstrips, ruitenwissers etc meegedaan en de kleur matched perfect

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 mei 2012 09:31 PM
  [ # 184 ]

Ik heb jullie hulp nodig, op mijn ritje naar Den Haag op en neer begon op de terugweg mijn koelvloeistof Niveau lampje te branden (in combinatie met STOP) ik dus naar de kant en keurig eventjes gewacht met het opendraaien van de dop.. vervolgens KV bijgevult en verder gereden. nog geen 2 minuten later begonnen weer die combi van lampjes te branden… toen maar even noodgedwongen een niet geplande stop bij restaurant de gouden bogen gemaakt:

Untitled by twan238, on Flickr
dop opengedraait en zie daar! nokkie nokkie vol. hmmm… toen maar voor de zekerheid met de kachel vol aan naar huis gereden. de auto hier vervolgens een aantal uur af laten koelen en weer gestart; Direct stop lampjes! auto weer uit—> accu los, alle connencties op de radiator schoongemaakt en met kontaktspray ingespoten, Geen brandende lampjes! dus ikke stukkie toeren hier door de polder en ja hoor, nog geen 2km verderop begonnen de lampjes weer te branden. nu maar gelijk naar huis gegaan en daar de boel voor zover het gaat ontlucht (ik kan niet alle punten gevonden krijgen) toen plotseling de auto via de radiateurdop (had ik open staan) zo ongeveer 2 liter koelvloestof eruitgooide Sad deze drap kwam er trouwens uit:

Untitled by twan238, on Flickr
waterpomp is in de zomer van 2011 vervangen dus deze kan het niet zijn. wat is jullie advies??

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 mei 2012 09:51 PM
  [ # 185 ]

Ik heb bij mijn vorige BX ook die combinatie van lampjes gehad. Echter was de niveau sensor gewoon vuil. Die had ik eruit gehaald (kwart slag draaien en er uit trekken), en de contactjes die in het reservoir steken wat opgeschuurd en schoongemaakt en weer terug in het reservoir gestoken. Daarna nooit meer last!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 mei 2012 12:06 AM
  [ # 186 ]

Klinkt als een flinke bel lucht in je koelsysteem, die er door het ontluchten ineens uitkwam. Tijd voor verse KVS en volledig ontluchten. Als je een werkplaatshandboek hebt dan zou het vinden van de diverse punten geen probleem moeten zijn. En er zijn hier vast ook wel mensen die je dat sowieso wel kunnen vertellen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 mei 2012 02:15 PM
  [ # 187 ]

Er zijn drie belangrijke ontluchtings-punten: de eerste op de radiateur, aan de rechterkant als je ervoor staat, de tweede op het thermostaat-huis en de derde op de galerij achter het blok, bij de slangen van de kachel. De laatste twee dien je voorzichtig te openen, ze gaan makkelijk stuk. Ook zit er een soort van fiber-ringetje onder, die zijn vaak vergaan.

Het ontluchten: eerst punt 1 open, radiateur vullen, motor starten en vullen tot er kvs uit het geopende punt komt, dichtdraaien, volgende ontluchtspunt openen, en zo verder. Als er nergens meer lucht uitkomt motor laten draaien tot de fan aanslaat. Na een kilometer of wat opnieuw bijvullen (ik heb nog geen BX gehad waarbij dat niet moest), soms moet dit een paar keer. Een BX is namelijk een redelijk drama om goed ontlucht te krijgen.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 13 mei 2012 04:58 PM
  [ # 188 ]

Ik zou eerst een aantal zaken goed controleren, of misschien heb je dat al gedaan maar het hier niet neergezet.

1-Werkt je thermostaat>> Moet volledig openen, bij ongeveer 88 graden. Wil je zekerheid, demonteer het ding en gooi het in een pannetje met water wat je gaat koken en dan zie je dat voordat het water kookt de klep helemaal open staat.

2-Controleer de werking van de koelvin. Ik neem aan dat die flink stond te draaien toen de kerstboom ging branden. Is dit niet het geval kan het zijn dat je thermocontact stuk is, of wederom die thermostaat waardoor er te weinig koelvloeistof naar de radiateur stroomt.

3-Waterpomp is reeds vervangen, dus die zal het niet zijn

4-ontluchten? Mwaah als je niet aan je koelsysteem gewerkt hebt en het had ervoor geen problemen denk ik niet dat dit het is.

5-Het plaatje van het prutje uit je koelsysteem is niet erg hoopvol. Ik neem aan dat de koelvloeistof redelijk recent is met het oog op de vervangen waterpomp. Ik zou toch echt denken aan olie in de koelvloeistof, en dus aan een kapotte koppakking, iets wat het warmlopen dan ook meteen verklaart. Ik weet niet waarom de waterpomp vervangen is, maar als ie destijds flink heet geworden is, dan is de kans groot dat nu je koppakking het begeven heeft.

Kortom er lijkt werk aan de winkel!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 mei 2012 06:26 PM
  [ # 189 ]

bedankt voor de reacties allemaal, laten we even voorop stellen dat de motor niet warm liep. het koelsysteem heeft het altijd goed gedaan. wat het was:
- na het vervangen van een stuk koelslang heb ik niet ontlucht, door dit gisteren te doen ging er iets verkeerd waardoor de auto kvs via de radiateurdop naar buiten gooide.
- de lampjes op het dashboard gingen branden omdat de sensor in de radiateur ernstig vervuildt was (bedankt Timo) daarna heb ik de kvs weer bijgevult met wat restanten die we hier nog hadden staan (komt zsm 100% nieuwe kvs in) vervolgens op de juiste manier ontlucht (thanks Hilko), wat ik trouwens de eerste keer ook deed! het blijkt dat bij mij het derde ontluchtingspunt niet meer bestaat:

Untitled by twan238, on Flickr
gisteren was trouwens ook de eerste rit na 3 maanden stalling.vandaag heb ik zo’n 60km probleemloos gereden!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 mei 2012 06:35 PM
  [ # 190 ]
CEE-IKS schreef:

5-Het plaatje van het prutje uit je koelsysteem is niet erg hoopvol. Ik neem aan dat de koelvloeistof redelijk recent is met het oog op de vervangen waterpomp. Ik zou toch echt denken aan olie in de koelvloeistof, en dus aan een kapotte koppakking, iets wat het warmlopen dan ook meteen verklaart. Ik weet niet waarom de waterpomp vervangen is, maar als ie destijds flink heet geworden is, dan is de kans groot dat nu je koppakking het begeven heeft.

Kortom er lijkt werk aan de winkel!

om hier even op terug te komen:
- vorige eigenaar heeft mij verteld dat de waterpomp gelijk met de riem vervangen is, hier is geen papieren bewijs van
- Motor loopt niet warm en heeft dat ook nooit gedaan
- olie zit er sinds dec.11 in en is nog kraakie helder.
- geen drupppels aan de peilstok
- geen witte rook

en het XU motorblok staat bekendt om zijn olieverbruik (doet dit exemplaar trouwens niet) Koppakkingen komen relatief weinig voor, maar het kan natuurlijk altijd!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
TU-powerrr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 13 mei 2012 09:16 PM
  [ # 191 ]

Die roestkleur kan betekenen (maar hoeft niet zo te zijn) dat er in ‘t verleden een reparatiemiddel in is gemieterd.

Verversen kan nooit kwaad, misschien groene KVS van Action erin en dan kijken of ‘t na een tijdje draaien snel verkleurd en/of vertroebeld ?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 mei 2012 09:26 PM
  [ # 192 ]

Dat gaan we eens proberen!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 mei 2012 11:00 PM
  [ # 193 ]
Poekoek schreef:

Tectyl is wel een goede, meteen goed beschermd Smile

En zo’n blauw interieur vind ik erg mooi om te zijn, lekker apart.

Die update voor je interieur zal ongetwijfeld een middenarmsteun zijn?

Dit is mijn update ( of “down"date) voor in het interieur. Een heuse, in nieuwstaat verkerende, Philips 321 am/fm cassette speler! Deze radio is origineel nieuw in de BX geleverd cheese

Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 mei 2012 11:27 PM
  [ # 194 ]

Oooh toffe radio, zalig!!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 mei 2012 11:38 PM
  [ # 195 ]

Leuke update! Heeft ie ook bijpassende verlichting?

Profiel  
 
 
13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook